Re: Jak sobie radzicie z trollami?

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Fri, 30 Mar 2018 20:02:03 -0700 (PDT)
<p6l4q9$bn3$1@dont-email.me> <5a8e6bc2$0$667$65785112@news.neostrada.pl>
<6...@g...com>
<3...@g...com>
<5...@g...com>
<p6ui6m$r3s$1@node1.news.atman.pl>
<0...@g...com>
<p95a2g$ltq$1@node2.news.atman.pl>
Subject: Re: Jak sobie radzicie z trollami?
From: j...@o...pl

W dniu sobota, 24 marca 2018 11:42:25 UTC+1 użytkownik LeoTar Gnostyk napisał:

> Wskaż te "różne powody". A najlepiej wskaż ten pierwotny.;)

za duzo ich, bym byl w stanie wymienic:) ten pierwotny?
sa bardziej zli, niz dobrzy, jesli tak czynia.
poza tym, nawet ci bardziej dobrzy, czesto oceniaja cos,
nie stawiajac sie w sytuacji danej osoby,
i nie zadaja sobie pytania: co by bylo, gdybym to ja byl taki
(a kazdy z nas mogl skonczyc na nizszym poziomie, niz jest akualnie),
jak ten zly czlowiek? i czy nic by wowczas nie wymagali
od tych lepszych, ktorzy maja sie teraz nad nimi pastwic tylko w imie wymierzania
sprawiedliwosci.

> A skąd wiesz, kto mówi prawdę a kto kłamie? Masz może jakiś uniwersalny
> teścik, który Ci służy do odróżniania prawdy od kłamstwa (fałszu)?

ja mowie prawde i to wiem; sam jestem dla siebie nawet takim uniwersalnym tescikiem:)
leo, nie ma tak, ze jestes w stanie zawsze odroznic falsz od prawdy,
jesli chodzi o czyjes wypowiedzi.
to wynika z faktu, ze ludzie klamia,i nawet badania przytaczaja,
ze osoby czesciej klamiace sa ogolnie intelegintniejsze od osob,
ktore brzydza sie klamstwem.

tylko, ze inteligencja, ani z dobrem, ani z madroscia nie jesr tozsama.

> A więc powinieneś być "wiedzącym"...?

niby co wedlug ciebie ten termin oznacza?
wiedzacym, to jest Bog tylko.
i tez nie tak do konca, zeby swiat mial jakikolwiek sens.
sens dla Niego, a co za tym idzie dla nas takze:)

> A kiedy będziesz wiedział, że już wiesz, że jesteś tym wiedzącym?
> I jak osiągnąć taki stan by stać się wiedzącym?
>
> Albo prościej jak sprawić by WSZYSCY stali się wiedzącymi?
> Bo wówczas każde z nas wiedziało by, kiedy skutkiem naszego działania
> będzie zło i jak takiego czynu nie popełnić.

ojejku, swiadomie tak plasko piszesz, czy po to, by pisac?
kto od ciebie wymAGA, ZEBYS ZNAL SKUTKI swoich czynow?
ty masz tylko starac sie postapic dobrze i nic wiecej nie jest wymagane.

> Tylko jak "wyprodukować", a raczej wychować człowieka, który od
> urodzenia nie będzie zdolen czynić zła?

od urodzenia sie nie da, a wielu znas, w tym ja, calkiem dobrymi
w wieku dziecieco-rozumnym nie bylo.

i nawet nie jest tak, ze taki sam czyn w kazdej sytuacji jest zly lub dobry.
wszystko czestokroc zalezy od aktualnej, zewnetrznej sytuacji.

pozdrawiam,
jacek