Jak sprzet kupic (wiertarka i tak dalej)

1. Data: 2005-03-07 16:01:17

Temat: Jak sprzet kupic (wiertarka i tak dalej)
Od: "Pawel Gil" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Bede zaniedlugo troche "wiercil dziur" w nowo powstalym domu (glownie
eletryka ale nie tylko ). Chodzi mi o sprzet dobry taki ktory by nie "padl"
po jedny uzyciu i nie byl bardzo drogi (bede "niszczyl tylko jeden dom :)
Oczywiscie troche musze za ten sprzet zaplacic ale nie za duzo ! Jakie
firmy a moze i modele polecacie:
wiertarka
cos do bruzd ?
a moze jakis inny sprzet takze ?
Serdecznie dzieki za wszelkie
sugestie

2. Data: 2005-03-07 19:15:02

Temat: Re: Jak sprzet kupic (wiertarka i tak dalej)
Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pawel Gil <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> sprzet
> zaplacic ale nie za duzo ! Jakie firmy a moze i modele

jak zawsze, tradycyjnie i do znudzenia polecam młotowiertarkę
Einhell BH-G 726 (czy jakoś tak, ta 750W w każdym razie),
kosztuje od 218zł (promocja w Makro) do 299zł (typowa cena w
hipermarketach). To przedstawiciel tanich narzędzi, ale nie do
zajechania i bardzo chwalony przez użytkowników. Do wiercenia w
murze, kucia i bruzdowania (po wyposażeniu w odp. końcówkę)
niezastąpiony.

A co do "tak dalej" - to już zalezy od potrzeb. "Ręczna" piła
tarczowa - polecam również Einhella, szlifierka kątowa mała, a
jeśli potrzebna to i mała i duża - tu liderem wg mnie byłby
Budget (do kupienia w Makro), może heblarka (również Budget),
wyrzynarka (skill, ale nie ten najtańszy, tylko z cofaniem
noża) - to wszystko się może przydać a może wcale.

J.

3. Data: 2005-03-07 19:29:42

Od: Slawomir Mateuszczyk <s...@g...ZAMIEN.lp> szukaj wiadomości tego autora

Pawel Gil wrote:
> [...]
> po jedny uzyciu i nie byl bardzo drogi (bede "niszczyl tylko jeden dom :)

Jeżeli to beton komórkowy to spróbuj łyżeczką do herbaty, może być zaostrzona,
ale jeżeli żelbet to lepiej wynajmij podwykonawcę :)

Pomyśl też o wypożyczalniach narzędzi - jeżeli to jednorazowa sprawa to może
bardziej się opłaci wypożyczyć na parę dni coś całkiem profesjonalnego ?
--
Slaw

4. Data: 2005-03-07 22:28:48

Od: "P" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> polecam młotowiertarkę Einhell BH-G 726 (czy jakoś tak, ta 750W w każdym
> razie), kosztuje od 218zł (promocja w Makro) <<

Tak, gwoli ścisłości, w Makro w promocji jest model BH-G 826.

Pozdr.
PP

5. Data: 2005-03-08 08:24:53

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 7 Mar 2005 20:15:02 +0100
"Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> wrote:

> [...]
> zajechania i bardzo chwalony przez użytkowników. Do wiercenia w
> murze, kucia i bruzdowania (po wyposażeniu w odp. końcówkę)

a do betonu? :)

Sierp

6. Data: 2005-03-08 08:33:08

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp" <s...@s...sierp.net> napisał w wiadomości
..

> a do betonu? :)

Do betonu! Młotowiertarki zwykle są do (m.in.) betonu ;-)

J.

7. Data: 2005-03-08 08:46:25

Od: "musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale jeżeli żelbet to lepiej wynajmij podwykonawcę :)

ja wierce w zelbecie za pomoca mlotowiertarki boscha - kupilem ja na Allegro
za 200zl (w sklepie 400zl) i wierci wspaniale lekko
normalny udar wysiadal bo musialem wiercic 30min jeden otwor fi8 - teraz
kikanascie sekund

Tomek

8. Data: 2005-03-08 08:47:57

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 8 Mar 2005 09:33:08 +0100

> Do betonu! Młotowiertarki zwykle są do (m.in.) betonu ;-)

ja sie nie znam :) ale zakupilem mieszkanie narozne, co wiaze sie
z praktycznie wszystkimi scianami betonowymi wlasnie
I musze wyposazyc sie w sprzet, bo szlag mnie trafia jak za kazdym
razem musze pozyczac go od znajomego - jego pewnie tez szlag
trafia ;-)
A do zawieszenia glupiej polki nie bede lecial do znajomego przeciez..

Dam rade tym wiercic normalne otwory? ;-) I wyzlobic bruzde? (to tez
chcialbym zrobic... najchetniej w suficie aby kabel ukryc ;-)

Sierp

9. Data: 2005-03-08 08:57:18

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp" <s...@s...sierp.net> napisał w wiadomości
..

> Dam rade tym wiercic normalne otwory? ;-) I wyzlobic bruzde? (to tez
> chcialbym zrobic... najchetniej w suficie aby kabel ukryc ;-)

Oczywiście. Normalne otwory w ścianach wierci piorunem, w betonowych
również. Jesli chcesz wiercić normalne otwory nie tylko w ścianach, to
należy jeszcze dokupic przejściówke z uchwytem wiertarskim, bo
młotowiertarki normalnie 'łapią' jedynie wiertła z SDSem.

Bruzdowanie w betonie jest strasznie upierdliwe, ale to nie kwestia
tego konkretnego modelu wiertarki, to ogólnie trudna praca, ale
możliwa do wykonania tym sprzętem.
Jeśli mieszkanie masz nowe, to istnieje spora szansa na to, że sufit
jest normalnie tynkowany - w takim przypadku wykonanie bruzdy na kabel
nie będzie żadnym problemem.

J.

10. Data: 2005-03-08 09:43:33

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 8 Mar 2005 09:57:18 +0100
> [...]

> należy jeszcze dokupic przejściówke z uchwytem wiertarskim, bo
> młotowiertarki normalnie 'łapią' jedynie wiertła z SDSem.

dzieki - musze o tym poczytac bo jestem zupelnie zielony (czym u diabla
jest sds? ;-) ale rozejrze sie jeszcze

> Jeśli mieszkanie masz nowe, to istnieje spora szansa na to, że sufit
> jest normalnie tynkowany - w takim przypadku wykonanie bruzdy na kabel
> nie będzie żadnym problemem.

niestety nowe nie jest - tynk sprawdzilem i jest niestety cienki, pozniej
juz tylko beton :/

Sierp

[poszukuję technologii & środka]
10% za transport