Jak sztucznie zwiekszyc poziom transaminaz?

1. Data: 2007-02-09 13:01:40

Temat: Jak sztucznie zwiekszyc poziom transaminaz?
Od: "myszapotwor" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, mam stwierdzona 7 lat temu marskosc watroby i do tej pory wyniki miałem
super ale ostatnio wyglada to tak AST - 63, ALT - 67, Bilirubina - 1,96, bylem
z tym u swojego lekarza i on twierdzi, ze wszystko jest ok i nie trzeba nic z
tym robic. Ja troche sie boje i w związku z tym mam pytanko, czy mozna jakos
sztucznie zwiekszyc poziom transaminaz aby lekarz skierowal mnie na jakies
dodatkowe badania? Skubany nawet nie chce mi dac skierowania na USG nie mowiac
juz o jakis dokladniejszych badaniach.

2. Data: 2007-02-10 16:23:17

Temat: Re: Jak sztucznie zwiekszyc poziom transaminaz?
Od: KM <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

myszapotwor napisał(a):
> [...]
> dodatkowe badania? Skubany nawet nie chce mi dac skierowania na USG nie mowiac

Metoda pierwsza: przy pomocy skanera, komputera i drukarki przerobić
wynik (sfałszować)
Metoda druga: uszkodzić sobie nieco bardziej wątrobę (np. alkoholem),
transaminazy wzrosną, a ty może nawet do szpitala trafisz i zrobią ci
więcej wyników.
Sorry jakie pytanie taka odpowiedź...

3. Data: 2007-02-10 17:45:49

Od: Juanitos <j...@p...me.uk> szukaj wiadomości tego autora

KM napisał(a):

> [...]
> Metoda druga: uszkodzić sobie nieco bardziej wątrobę (np. alkoholem),
> transaminazy wzrosną, a ty może nawet do szpitala trafisz i zrobią ci

Stosunek transaminaz jest prawie jednością więc to mądry lekarz i dobrze
mówi OK. Jak chcesz zepsuć wątrobę to pobierz statyn np. tulip. Zaraz po
miesiącu będzie różnica...

Juanitos

4. Data: 2007-02-10 21:38:35

Od: "Adam Nowak" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Juanitos <j...@p...me.uk> napisał(a):

> Stosunek transaminaz jest prawie jednością więc to mądry lekarz i dobrze
> mówi OK. Jak chcesz zepsuć wątrobę to pobierz statyn np. tulip. Zaraz po
> miesiącu będzie różnica...
>
> Juanitos

Przez miesiac bralem Lowastatyne, miałem za wysoki cholesterol, potem badania
i o ile pamietam transaminazy niewiele sie roznily(wtedy jeszcze byly w
normie). Moze faktycznie lekarz ma racje a ja niepotrzebnie panikuje.
A wracajac do pytania to myslalem raczej o jakims leku ktory zazyty krotko
przed badaniem, sztucznie podnosi transaminazy albo przeklamuje wyniki. W
koncu z jakiegos powodu krew jest pobierana na czczo aby to co zjedlismy przed
badaniem nie wplywalo na wyniki.

myszapotwor

5. Data: 2007-02-10 22:00:13

Od: Tomasz Radko <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

myszapotwor napisał(a):
> [...]
> dodatkowe badania? Skubany nawet nie chce mi dac skierowania na USG nie mowiac

Albo wierzysz swojemu lekarzowi, albo mu nie wierzysz.
W pierwszym wypadku nie ma powodu, aby psuć sobie wątrobę.
W drugim wypadku rozwiązaniem jest zmiana lekarza.

pzdr

TRad

6. Data: 2007-02-10 23:04:09

Od: " klops" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja jem w takich sytuacjach po prostu zwykłą nie dietetyczną,
kolacjo-ucztę zakrapianą oczywiście.
Do potraw na codzień niejadalnym zaliczam wędliny mocno przyprawiane chemią i
przyprawami, często salami, żółte sery i topione, ciasta francuskie (Francuzi
swoją drogą mają podobno największy na świecie odstek ludzi z marskością
wątroby, myślę, że przyczyną jest albo wino i dieta, albo wykrywalność)
Oczywiście wszystko w dużych ilościach, powszechnie uważa się też, że zły
jest ocet, puszki,
więc po prostu zrób sobie pyszną ucztę, podelektuj się specjałami, które jesz
rzadko (przyjemne z pożytecznym) ,
ale wiedz, że to może zaszkodzić, czasem nawet bardzo.

Złe są też niektóre lekarstwa, ale to jest ryzykowne.

7. Data: 2007-02-11 00:28:49

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " klops" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> swoją drogą mają podobno największy na świecie odstek ludzi z marskością
> wątroby, myślę, że przyczyną jest albo wino i dieta, albo wykrywalność)

Taką dietę jaką mają Francuzi (dieta bardzo tłusta) popijający wino,
życzyłbym sobie w Polsce ale gdzie nam do nich.
Francuzi, kolego, to najzdrowszy naród w Europie i jeden z najzdrowszych na
świecie po Japończykach.
Coraz rzadziej zawały serca i udary, a Francuz na emeryturze to młodzianie
przy Polaku, zdrowi, młodo wyglądający i o świetnej kondycji
fizyczno-psychicznej.
POzdrawiam Jurek M.

Śmiech leczy czyli Patch Adams górą :)
Dziwne kłucie centymetr poniżej szyi.