Jak to jest teraz z badaniami okresowymi??

1. Data: 2008-03-26 13:44:18

Temat: Jak to jest teraz z badaniami okresowymi??
Od: "tomek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam jak to jest teraz z badaniami okresowymi
robilem bowiem rok temu takie badania okresowe
i teraz dostalem od pracodawcy skierowanie na takowe badania
na tym skierowaniu pisze

Proszę o wydanie orzeczenia lekarskiego o stanie zdrowia pracownika i
ustalenie
braku przeciwskazań do pracy na zajmowanym stanowisku podstawia prawna
art 229 $2k.p.

stanowisko zwykłe biurowe

Czy to chodzi o zwykle badanie lekarskie czy mozze o jakies badania
rozszerzone typu morfologia zjdecia rentgen itd ??????//

na ile teraz sie dostaje takie badania jaki okres waznosci ?

2. Data: 2008-03-26 14:00:25

Temat: Re: Jak to jest teraz z badaniami okresowymi??
Od: maya1st <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek pisze:
> Czy to chodzi o zwykle badanie lekarskie czy mozze o jakies badania
> rozszerzone typu morfologia zjdecia rentgen itd ??????//
>
> na ile teraz sie dostaje takie badania jaki okres waznosci ?

Przecież to są właśnie zwykłe badania zlecane przy badaniach okresowych
(przynajmniej u mnie w przychodni). Ja zawsze dostaję taki zestaw na
badaniach okresowych: krew, mocz rtg klatki piersiowej i wizyta u okulisty.

U mnie w pracy na badania okresowe kierują zależnie od tego, jak długo
opiewa ważność poprzednich. Lekarz chyba może napisać, jak długo jest
ważne badanie, i można być kierowanym częściej. Bo na pewno nie
rzadziej, niż wymagają tego przepisy.

http://www.pmz.pl/index/index.php?option=com_content
&task=view&id=26&Itemid=60

Kiedyś robiłam badania okresowe po 3 latach, teraz dostałam skierowanie
po dwóch latach.

M.

3. Data: 2008-03-26 14:21:51

Od: "tomek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maya1st" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
&task=view&id=26&Itemid=60

> Kiedyś robiłam badania okresowe po 3 latach, teraz dostałam skierowanie po

ale bez waznego RTG klatki piersiowej to chbya nie podpisze lekarz czy moze
podpisac?

4. Data: 2008-03-26 14:57:30

Od: "mrmool" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale bez waznego RTG klatki piersiowej to chbya nie podpisze lekarz czy
> moze
> podpisac?

może podpisać

pzdr

5. Data: 2008-03-26 15:01:00

Od: maya1st <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

mrmool pisze:

> może podpisać

Nie wiem, co na to przepisy, chyba to od wykonywanego zawodu zależy.
Wiem, że mój lekarz bez rtg nie podpisze, w ramach profilaktyki gruźlicy
i nowotworów płuc.
M.

6. Data: 2008-03-26 17:22:01

Od: "mrmool" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem, co na to przepisy, chyba to od wykonywanego zawodu zależy.
> Wiem, że mój lekarz bez rtg nie podpisze, w ramach profilaktyki gruźlicy i
> nowotworów płuc.

też nie wiem co na to przepisy - stwierdzam z doświadczenia - mój podpisał,
bez morfologii - jedynie zapytał mnie czy sobie życzę - jako że nie życzyłem
sobie to zmierzono mi ciśnienie, osłuchano, zważono - przeprowadzono
wywiad - i podpisano ;-)
w skierowaniu było napisane, że brak warunków szkodliwych, uciążliwych,
praca lekka i wogóle ;-)

pzdr

7. Data: 2008-03-26 17:23:01

Od: "mrmool" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mrmool" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> przeprowadzono wywiad - i podpisano ;-)
> w skierowaniu było napisane, że brak warunków szkodliwych, uciążliwych,

oczywiście RTG płuc też nie było - bo sobie nie życzyłem

pzdr

8. Data: 2008-03-26 19:31:34

Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

mrmool wrote:

> oczywiście RTG płuc też nie było - bo sobie nie życzyłem

Niczego zlego nie zycze, ale czasami przydaje sie poprzednie RTG, gdy
jeszcze wszystko bylo w porzadku. Dobrze by takie zdjecie nie bylo
sprzed 10 lat.

Krzysiek Rudnik

9. Data: 2008-03-26 19:38:27

Od: "mrmool" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niczego zlego nie zycze, ale czasami przydaje sie poprzednie RTG, gdy
> jeszcze wszystko bylo w porzadku. Dobrze by takie zdjecie nie bylo
> sprzed 10 lat.

;-) ja sobie nie życzyłem morfologii i RTG płuc, gdyż wiem że z moimi
płucami, wynikami krwi itd. wszystko było w jak najlepszym porządku - sam
sobie serwuje takie badania - ot tak profilaktycznie - po prosty z człekiem
jak z samochodem po 30 kilku latach warto zrobić przegląd - i ja broń Boże
nie namawiam nikogo do rezygnacji z badań - pytanie było czy lekarz może
podpisac - więc z mojego doświadczenia odpowiedziałem, że może - nie wiem
jak to wygląda pod względem prawnym - ale zakładam, że badająca mnie pani
doktor nie ryzykowałaby swojej kariery z tytułu niechęci do rzucenia okiem
na morfologię i RTG - dlatego zakładam że jest to zgodne z prawem

pozdrawiam i życzę zdrówka

10. Data: 2008-03-27 07:44:12

Od: "czarok" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Badania profilaktyczne przeprowadza się zgodnie z Dz.U.96.69.332. Zakres
badań jest tam dokładnie określony w zależności od zagrożeń i uciążliwości
na stanowisku pracy. RTG klatki piersiowej nie jest badaniem przynależnym do
każdego stanowiska :-) i nie ma powodu, dla którego pracodawca musi się
zgodzić na pokrycie kosztów takiego badania u pracownika biurowego.
Pracownik biurowy, który pracuje przy monitorze ekranowym musi mieć wykonane
badanie okulistyczne i ogólnolekarskie ( i nic więcej, chyba, że pracodawca
zgodzi się pokryć dodatkowe koszty).

złoto brudzi skór
neo-angin a badanie alkomatem
neo-angin a badanie alkomatem
Antykoncepcja hormonalna a zioła
sk?d macie pewno?ć, że życie po życiu nadal trwa.