Jak uratować ?

1. Data: 2003-11-21 14:58:34

Temat: Jak uratować ?
Od: "Darek" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć Wszystkim,

Pytam jak uratować "padającego" fikusa - mocno gubi liście (nie kupowałem
naturysty).

Roślinka została po przywiezieniu do domu nieopacznie położona w sąsiedztwie
kominka i najpierw ewidentnie zaczęła gubić liście z tej właśnie strony,
teraz już wokół całej rośliny.

Co robić by odratować nieboraka ?

Dzięki

1. Data: 2003-11-21 15:26:45

Temat: Re: Jak uratować ?
Od: "Sluchaj" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Można obciąć czubek (czubki) wtedy powinien się rozrosnąć na boki nowe
gałęzie nowe liście, lub obciąć czubek (ukorzenić) i wyhodować nowe drzewko.
Z miejsc gdzie były liście wyrosnąć powinna gałązka nowy liść nie wyrośnie.

--
Pozdrawiam.

1. Data: 2003-11-21 17:56:49

Od: "m00nia" <atr45@[usun]op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darek"
> Cześć Wszystkim,
>
> Pytam jak uratować "padającego" fikusa - mocno gubi liście (nie kupowałem
> naturysty).

a co to za fikus?
pozdrowiena

1. Data: 2003-11-22 13:18:18

Od: "sovast" <s...@N...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Można też trochę poczekać. Cierpliwość jest czasami wskazana. Znam takie
przypadki, że fikus beniamin obleciał z liści a potem wypuscił nowe.
To wszystko chyba przez zmianę miejsca.

1. Data: 2003-11-24 10:17:38

Od: "Lobo de Cornholio" <l...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sovast" <s...@N...op.pl> napisał w wiadomości
> Można też trochę poczekać. Cierpliwość jest czasami wskazana. Znam takie
> przypadki, że fikus beniamin obleciał z liści a potem wypuscił nowe.
> To wszystko chyba przez zmianę miejsca.

Zgadza się. Ja po przeprowadzce zrobilem mojemu fikusowi tez przeprowadzke
do nowej donicy i chyba go troche zalalem. W kazdym razie po tygodniu dostal
pierdolca i zgubil polowe lisci. Przesuszylem go 1,5 tygodnia i sie uspokoil
a teraz wszystko odrasta. Mysle ze nie tak latwo go wykonczyc ;-)

1. Data: 2003-11-29 04:54:03

Od: "pixi" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darek" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> Pytam jak uratować "padającego" fikusa - mocno gubi liście (nie kupowałem
> naturysty).

Fikusy bardzo nie lubią przeciągów, przelewania i przegrzewania zimą. Możesz
spróbować przestawić go w chłodniejsz miejsce. Niestety, na mojego beniamina
to nie podziałało, wkurzyłam się i obcięłam go po całości, zostawiłam tylko
krótkie kikutki gałązek. Przepięknie odbił, ma mnóstwo nowych gałązek i
liści.

**Malowanie**Czysto**Sol idnie**Tanio**(22) 816-81-27**
Zmiotka do okruchów - gdzie?
Freski
drzwi z Castoramy
Programator bezprzewodowy do pieca dwufunkcyjnego