Jak usunąć kamień z muszli WC

1. Data: 2010-06-22 14:05:47

Temat: Jak usunąć kamień z muszli WC
Od: "Jaszek" <...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy jest jakiś sprawdzony środek, który doprowadzi muszlę WC do świetności?
Przez długi czas sączyła się woda (dolnopłuk) i w tym miejscu pojawił się
kamień, powierzchnia nie jest gładka i lśniąca tylko porowata i powoduje
pozostawianie zacieków. Czy można to jeszcze naprawić, czy nie ma takiej
siły. Ostatnio bez skutku testowany Cillit Bang.

Jaszek

2. Data: 2010-06-22 14:15:25

Temat: Re: Jak usunąć kamień z muszli WC
Od: ApanasBudriszko <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-06-22 16:05, Jaszek pisze:
> [...]
> porowata i powoduje pozostawianie zacieków. Czy można to jeszcze
> naprawić, czy nie ma takiej siły. Ostatnio bez skutku testowany Cillit

cif

3. Data: 2010-06-22 14:38:47

Od: "KM" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jaszek" <...@s...pl> wrote in message
> [...]
> i powoduje pozostawianie zacieków. Czy można to jeszcze naprawić, czy nie
> ma takiej siły. Ostatnio bez skutku testowany Cillit Bang.

Witam!

Kiedys mialem podobna sytuacje z gdzie osadzil sie niezly kamien (tez lekko
popuszczal dolnopluk). Zastanawialem sie jak to usunac przy pomocy chemi,
myslalem tez o jakims agresywnym srodku. Mimo usilnych staran efekt byl
mizerny. Postanowilem wiec wyprobowac metody mechanicznej - co jak sie
okazlo najlepsza metoda. Obawialem sie o to ze podczas czyszczenia uszkodze
powierzchnie toalety jednakze troche cierpliowsci + troche cilita jak juz
kamien byl mocno przerzedzony i udalo sie. Poczatkowo bylo widac takie ryski
jakby zrobione olowkiem (slad po srubokrecie) natomiast po kilku splukaniach
wszysztko sie wyczyscilo.

Pozdrawiam!

4. Data: 2010-06-22 14:48:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 22 Jun 2010 16:38:47 +0200, KM napisał(a):

> Zastanawialem sie jak to usunac przy pomocy chemi,
> myslalem tez o jakims agresywnym srodku. Mimo usilnych staran efekt byl
> mizerny.

A jakby tak po opróżnieniu muszli z wody na miejsce obłożone kamieniem (na
pewno wapiennym - a to ważne) przyłożyć rodzaj kompresu nasączonego silnym
roztworem kwasu cytrynowego? - na dłuższy czas oczywiście wyłączyłoby to
muszlę z użytkowania, ale jeśli w domu są dwie lub więcej, to można się
pokusić o taki wykonanie takiego zabiegu. Przecież wykonuje się kwasem
odkamienianie czajników, rur...

5. Data: 2010-06-22 16:46:33

Od: "deepblue" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka napisał/a

> [...]
> dwie lub więcej, to można się pokusić o taki wykonanie takiego
> zabiegu. Przecież wykonuje się kwasem odkamienianie czajników, rur...

Zamiennie do kwasu cytrynowego można użyć octu spirytusowego - sprawdza się
świetnie i tani.

--
deepblue

6. Data: 2010-06-22 17:22:26

Od: Grzexs <g...@g...pXl> szukaj wiadomości tego autora

> Zamiennie do kwasu cytrynowego można użyć octu spirytusowego - sprawdza
> się świetnie i tani.

Potwierdzam. Miałem ten problem i przed tygodniowym wyjazdem
wypompowałem wodę z syfonu i zamiast tego wlałem 3 L octu - na ciepło.
Po powrocie - łoj! - prawie żadnych zmian. Ale to tylko było pierwsze
wrażenie - kamień dał się usunąć zwykłą szczotą klozetową bez śladu!

Ale octem "pachniało" z tydzień.

Od tego czasy regularnie stosuję takie tabletki "W5 Toilet Tabs" z Lidla
- działają podobnie, ale nie "pachną" i też nie są zbyt drogie.

--
Grzexs

7. Data: 2010-06-22 18:06:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 22 Jun 2010 18:46:33 +0200, deepblue napisał(a):

> Ikselka napisał/a

> Zamiennie do kwasu cytrynowego można użyć octu spirytusowego - sprawdza się
> świetnie i tani.

Za słaby roztwór kwasu octowego - do czajnika wystarczy, bo wspomaga go
wysoka temperatura, ale do odkamieniania na zimno jest za słaby.

8. Data: 2010-06-22 18:07:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 22 Jun 2010 19:22:26 +0200, Grzexs napisał(a):

> Od tego czasy regularnie stosuję takie tabletki "W5 Toilet Tabs" z Lidla
> - działają podobnie, ale nie "pachną" i też nie są zbyt drogie.

A tak, używałam, potwierdzam.

9. Data: 2010-06-22 19:27:14

Od: "deepblue" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka napisał/a
> Dnia Tue, 22 Jun 2010 18:46:33 +0200, deepblue napisał(a):

> Za słaby roztwór kwasu octowego - do czajnika wystarczy, bo wspomaga
> go wysoka temperatura, ale do odkamieniania na zimno jest za słaby.

Słaby ale za to można uzyć sporej ilości. W każdym razie poradził sobie z
dość grubym kamieniem w spłuczce jaki z kamieniem/osadem w kanale odpływowym
muszli - wlałem ok 1 l na noc i następnego dnia kamień bez problemy odłaził.

--
deepblue

10. Data: 2010-06-22 20:04:33

Od: Rafal M <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Cze, 16:05, "Jaszek" <j...@s...pl> wrote:

Sproboj srodek do czyszczenia WC z Lidla - "Cleffect" :) Taki
bezbarwny i prawie bez zapachowy.
Tani, a jest bardzo dobry.

Pozdrawiam
Rafal