Jak usunac osad z czajnika elektrycznego?

1. Data: 2005-12-28 18:00:28

Temat: Jak usunac osad z czajnika elektrycznego?
Od: "Sanctum Officium" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Troche NTG, ale nie wiem, gdzie spytać.
Jak usunąć kamień z grzałki czajnika elektrycznego? Wody nigdy w nim nie
trzymałem - zawsze po zagotowaniu pozostałą wodę wylewałem, a mimo to jest
spory osad z kamienia. Proszę o pomoc.

MK

2. Data: 2005-12-28 18:02:17

Temat: Re: Jak usunac osad z czajnika elektrycznego?
Od: "[edymon]" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-12-28 19:00 +0200, Użytkownik Sanctum Officium napisał :
> [...]
> trzymałem - zawsze po zagotowaniu pozostałą wodę wylewałem, a mimo to jest

Torebka kwasku cytrynowego, wsypac, nalac wody. Zagotowac. Wylac. Wyplukac.

--
Edytka [edymon]
http://labradory.info/

3. Data: 2005-12-28 18:11:25

Od: "Sanctum Officium" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"[edymon]" <m...@a...pl> wrote in message

> Torebka kwasku cytrynowego, wsypac, nalac wody. Zagotowac. Wylac.
> Wyplukac.

To pomoże? Na grzałce jest dość gruby osad (około 1 mm!).

MK

4. Data: 2005-12-28 18:19:26

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Sanctum Officium wrote:
> [...]
> trzymałem - zawsze po zagotowaniu pozostałą wodę wylewałem, a mimo to
> jest spory osad z kamienia. Proszę o pomoc.

Osad z kamienia tworzy sie podczas gotowania wody, wiec czy ja wylejesz
czy nie, nic to nie zmieni. Uzywaj czystej, filtrowanej wody i nie
bedziesz mial osadu.

Kiedys czytalam, ze gotowanie obierek od ziemniakow w czajniku z
kamieniem oczysci go, ale nie probowalam.

MB

5. Data: 2005-12-28 18:24:09

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sanctum Officium" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> "[edymon]" <m...@a...pl> wrote in message

> To pomoże? Na grzałce jest dość gruby osad (około 1 mm!).

To octu uzyj zwykłego.trzeba troche pogotować i dobrze wypłukać czajnik
...albo torebka jakiegos odkamieniacza z marketu...

M.

6. Data: 2005-12-28 18:29:04

Od: Waldemar <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> Osad z kamienia tworzy sie podczas gotowania wody, wiec czy ja wylejesz
> czy nie, nic to nie zmieni. Uzywaj czystej, filtrowanej wody i nie
> bedziesz mial osadu.

niestety, albo stety, nie masz racji. Czysta, filtrowana woda nie zmieni
nic. Ten osad to minerały zawarte w tej wodzie i trzeba użyć wody
zdemineralizowanej lub destylowanej by osadu nie było. A do picia woda z
minerałami jest zdrowa. Do usuwania tego osadu można używać: octu, kwasu
mrówkowego, kwasu cytrynowego. Ewentualnie powtórzyć parę razy jak
warstwa za gruba.

Waldek

Waldek

7. Data: 2005-12-28 18:48:33

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest jeszcze jeden sposób na gruby osad (dość drastyczny). Włącza się na
krótko czajnik bez wody i nagrzewa grzałkę , aż zacznie kamień pękać, po
czym zalewa sie zimną wodą, która dokona reszty dzieła. Ewentualne resztki
usuwa się ręcznie.
Potem gotowanie octu lub wody z octem i gotowe.
Przy starszych czajnikach zdarza się, że po odkamieniu czajnik przecieka.
Np. u mnie okazało się, że połączenie komory czajnika ze wskaźnikiem poziomu
było "uszczelnione" kamieniem i po odkamienieniu octem zaczął lekko kapać.

JAck

8. Data: 2005-12-28 18:53:23

Od: "[edymon]" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-12-28 19:11 +0200, Użytkownik Sanctum Officium napisał :

> To pomoże? Na grzałce jest dość gruby osad (około 1 mm!).
To wsyp 2 torebki. Pomoze na pewno. Ocet tez, ale bardziej smierdzi.

--
Edytka [edymon]
http://labradory.info/

9. Data: 2005-12-28 18:54:03

Od: "Arbiter" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sanctum Officium" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> Troche NTG, ale nie wiem, gdzie spytać.
> Jak usunąć kamień z grzałki czajnika elektrycznego? Wody nigdy w nim nie

Sprawa jest prosta, a efkt szybki i zadowalający. Gotujesz ocet w czajniku -
np butelkę octu i resztę wody. Czynność możesz powótrzyć dwukrotnie a
rozpuszczony osad który sie nie odkleił samoczynnie zetrzeć mechanicznie.

Nawet najbardziej zatwardziałe osady z kamienia znikają

10. Data: 2005-12-28 19:43:38

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar wrote:

> [...]
> nic. Ten osad to minerały zawarte w tej wodzie i trzeba użyć wody
> zdemineralizowanej lub destylowanej by osadu nie było. A do picia woda z

My mamy filtr na wode, ktory dziala na zasadzie (i tu po angielsku, bo
po polsku nie znam) reverse osmosis (wstecznej osmozy?). Ten filtr nie
eliminuje wszystkiego, ale bardzo wiele. W moim czajniku nie ma
kamienia, choc uzywam go od wielu lat. I moge pic wode "surowa" bez
zadnych problemow - nie ma posmaku, jest wrecz smaczna.Polecam filtry -
woda z kranu zmienia smak potraw, szczegolnie rosolu. Rosol na wodzie
filtrowanej jest o wiele smaczniejszy, nie mowiac o tym, ze nie zawiera
w sobie chloru, fluoru, ani innych swinstw, ktore do wody sa dodawane.

MB

ryba po japońsku
kapusta czerwona
Nowy przepis na skrzydelka
nie ta grupa ale spytam
Praca w Internecie - płacę nawet 600$ !!!