Re: Jak uzywac "tych" ksiazek?

From: "rapatang" <r...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Jak uzywac "tych" ksiazek?
Date: Mon, 7 Oct 2002 10:02:05 +0200

Uzytkownik "kaem" <m...@w...ae.krakow.pl> napisal w wiadomosci
news:9geopu0l9do710a5vsmati8cnuaf4soodb@4ax.com...
> Witam.
> Przeczytalem w sieci chyba wszystko (lacznie z archiwum tej grupy)
> co dotyczy nauki tak zwanego szybkiego czytania. Nadal meczy
> mnie jednak pytanie: jak ma wygladac nauka z ksiazka o tym
> traktujaca? Dajmy na to taki podrecznik Buzana -mam go
> "przerabiac" po kolei, zatrzymujac sie na danym rozdziale na
> jakis czas, a nastepnie przechodzac do nastepnego? Czy robic
> rownolegle po troszku cwiczenia do kazdej poszczegolnej umiejetnosci
> (percepcja,antyregresja, itd). Jesli sie zatrzymywac, to na jak dlugo
> [...]

1. ja bym sprawdzil jak jest zbudowana ta ksiazka, jesli ma budowe liniowa i
herarchiczna, do jej odczytania uzywalbym podobnej metody
liniowej i hierarchicznej
2. jesli ma budowe nieliniowa : tobym odpowiedzial sobie nieliniowa czyli
jaka, czy podobna do map mozgu jakie proponuje Buzan ? czy ma budowe
matrycowa. (czy wtedy czytac po diagonie ;-) )
3. zreszta ksiazki buzana maja struktura samoobjasniajaca sie, AUTOR PISZE
JAK korzystac z jego ksiazki
bodajze pisze by czytac jego ksiazki wielokrotnie i za kazdym razem inaczej,
1-raz pobieznie przeczyc od deski do deski (czyli liniowo)
potem jako ze uklad ksiazki pozwala na zaglebianie sie i uszczegolawianie
przyswajania i poslugiwania sie technikami w dowolnym miejscu ruszasz w bok,
4. a moze ruchami konka szachowego
5. mysle ze podreczniki Buzana pozwalaja na customizacyjne podejscie
uzytkownika :-), sam jestem w trakcie lektury

Rapatang