Jak wekować?

1. Data: 2004-06-01 14:16:31

Temat: Jak wekować?
Od: "Pontiac" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich grupowiczów. Jestem tu nowy.
Mam problem , wyjeżdżam na wakacje i zamierzam się żywić we własnym
zakresie.
Chcę zabrać ze sobą wekowane mięso (potrawy) w słoikach ale problem w tym
jak się to robi aby się niezepsuło w okresie 2 tygodni.
A może znacie jakąś stronę na której są gotowe przepisy.
Za każdą informację dziękuję.
zp
pontiac

1. Data: 2004-06-01 15:48:48

Temat: Re: Jak wekować?
Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 1 Jun 2004 16:16:31 +0200, Pontiac napisał(a):

> [...]
> jak się to robi aby się niezepsuło w okresie 2 tygodni.
> A może znacie jakąś stronę na której są gotowe przepisy.

Lepiej najpierw sprawdz, czy na trasie nie bedziesz miec kraju, do ktorego
nie wolno wwozic takich rzeczy. Ja mialem problemy wjezdzajac kilka lat
temu do Austrii - wiozlem jako specjal dla znajomych peklowana wieprzowine
w sloikach.

Maciek
"Use the Google, Luke"

1. Data: 2004-06-01 19:03:04

Od: "Pontiac" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Myślę że w dzisiejszej rzeczywistości UE nie będzie problemu ale jak to
zrobić.
pontiac

1. Data: 2004-06-01 22:38:42

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 1 Jun 2004 21:03:04 +0200, Pontiac napisał(a):

> Myślę że w dzisiejszej rzeczywistości UE nie będzie problemu ale jak to
> zrobić.
> pontiac

UE nie ma nic do rzeczy, przepisy sanitarne mogly zostac te same.

Jak? Najprostsza metoda to dusic "w sosie wlasnym" zmielone srednio tluste
mieso, przyprawione, posolone i zabezpieczone spora iloscia czosnku. Potem
przekladasz do sloikow, pasteryzujesz otwarte w piekarniku, zalewasz kazdy
sloik warstwa przetopionego smalcu (odcina doplyw powietrza) i zamykasz.
Ale na pewno znajda sie ciekawsze przepisy.

Maciek
"Use the Google, Luke"

1. Data: 2004-06-01 23:42:50

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 2 juin 2004 ŕ 00:38:42, Maciek a écrit :

> Jak? Najprostsza metoda to dusic "w sosie wlasnym" zmielone srednio tluste
> mieso, przyprawione, posolone i zabezpieczone spora iloscia czosnku.

Szkoda ze nie wiedzialam wczesniej ze czosnek "zabezpiecza". Gdybym
wwiedzala to by pewnie mi sie nie zepsul jak byl to zrobil ostatnio...

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2004-06-02 05:44:32

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <12w5mojg2krd1$.i5c23ae3alw6$.dlg@40tude.net> Maciek wrote:

> [...]
>
> Jak? Najprostsza metoda to dusic "w sosie wlasnym" zmielone srednio
> tluste mieso, przyprawione, posolone i zabezpieczone spora iloscia

Przed czym zabezpieczone?

> Potem przekladasz do sloikow, pasteryzujesz otwarte w
> piekarniku, zalewasz kazdy sloik warstwa przetopionego smalcu (odcina
> doplyw powietrza)

Czym stwarza się doskonałe warunki do rozwoju beztlenowych bakterii np.
jadu kiełbasianego. ;-)

Władysław

--
Da steh ich nun, ich armer Tor!
Und bin so klug als wie zuvor

1. Data: 2004-06-02 07:19:30

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pontiac" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

Pasteryzacja nie wystarczy, również zalanie tłuszczem przed zepsuciem
nie zabezpieczy. Bezpieczniejsza jest tyndalizacja, A więc trzykrotna
pasteryzacja co 24 godziny. Zawsze produkty, które nie są zabezpieczone
dodatkowo większą ilością soli, cukru, czy kwasu, należy tyndalizować.

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

1. Data: 2004-06-02 08:43:50

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2 Jun 2004 05:44:32 GMT, Wladyslaw Los napisał(a):

> Czym stwarza się doskonałe warunki do rozwoju beztlenowych bakterii np.
> jadu kiełbasianego. ;-)
>
> Władysław

No i moze dlatego Austriacy nie chcieli mi tego przepuscic :) W kazdym
razie nigdy sie przygotowanym w ten sposob miesem nie zatrulem - ani ja,
ani nikt z chmary znajomych, ktora sie na nie zawsze rzucala.

Znam sporo osob, ktore w podobny sposob (oraz wykonujac wariacje na temat),
przechowywaly mieso podcza przejsciowych problemow zaopatrzeniowych za
swietlanych czasow PRL-u (np. pol jagniecia ladowalo w sloikach na polkach
w piwnicy i stalo tam przez kilka tygodni). Wszyscy zyja ;)

Maciek
"Use the Google, Luke"

1. Data: 2004-06-02 08:51:42

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Chcę zabrać ze sobą wekowane mięso (potrawy) w słoikach ale problem w tym
> jak się to robi aby się niezepsuło w okresie 2 tygodni.

Robiłam kilkakrotnie na wakacje, wytrzymało 3 tygodnie w ciepełku na Chorwacji.
Mieso duszę, solę pieprzę + czosnek (nie daję cebuli i innych warzyw!!!)
Słoiki i pokrywki (dokładnie sprawdzone, a pokrywki najlepiej nowe) trzymam w
piekarniku w temp. 100 stopni około 1 godz. Jak wystygną pakuję mięso z sosem
tak, aby było minimalnie wolnej przestrzeni nad pokrywką. Całość pasteryzuję po
40 minut (słoik 0,5l) przez 3 dni.
Na wczsach traktuję to jako bazę dodaje warzyw i inne przyprawy. Słoiki
trzymałam na campingu bez lodówki. Nigdy nie miałam żadnych "niespodzianek".
Wanda.

1. Data: 2004-06-02 10:10:02

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kyllyan wrote:

> [...]
> pasteryzacja co 24 godziny. Zawsze produkty, które nie są zabezpieczone
> dodatkowo większą ilością soli, cukru, czy kwasu, należy tyndalizować.

Święte slowa :-) A przy okazji dowiedziałam się, jak się nazywa to,
co wielokrotnie robiłam. Dodam, że ta pasteryzacja to po godzinie,
nie po 5 minut. Pasteryzowałam w ten sposób mięsa pieczone, bo
dużo mięsa najszybciej i najłatwiej było upiec. Wcale nie były
zalewane smalcem, tylko własnym sosem z pieczenia.
Acha, nie wystarczy pasteryzowac raz przez 3 godziny, musi być przez
3 dni po godzinie ;-)

choć nie będzie to pewnie myśl złota:
Najpiękniejszą muzyką przed snem

Może ktoś był