Jak zabezpieczacie mieszkania?

1. Data: 2009-04-17 11:22:24

Temat: Jak zabezpieczacie mieszkania?
Od: "Krzysztof" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Przeprowadzam sie wlasnie do mieszkania na parterze z malym ogrodkiem i w
zwiazku z tym prosze was o wasze doswiadczenia odnosnie zapewnienia sobie
mozliwie najwiekszego bezpieczenstwa.Jakie srodki stosujecie,czy np macie
jakies urzadzenia alarmowe,jesli tak to jakie konkretne modele.

2. Data: 2009-04-17 11:34:24

Temat: Re: Jak zabezpieczacie mieszkania?
Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> mozliwie najwiekszego bezpieczenstwa.Jakie srodki stosujecie,czy np macie
> jakies urzadzenia alarmowe,jesli tak to jakie konkretne modele.

Tylko dobre ubezpieczenie. Z resztą złodziej sobie zawsze poradzi.

3. Data: 2009-04-17 11:52:06

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Krzysztof" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
>
> Tylko dobre ubezpieczenie. Z resztą złodziej sobie zawsze poradzi.

ale jak widzi alarm, kamere, psa itd to wybierze łatwiejszy cel

4. Data: 2009-04-17 13:02:02

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a czytałeś wogóle co jest zapisane w regulaminie takiego ubezpieczenia?
> zazwyczaj 87% odrzuca roszczenia ze względu na brak zamków z atestem,
> złych okien ( winny być antywłamaniowe wedle ubezpieczyciela ) itd.

Nie traktuj nas jak idiotów. Chyba oczywiste jest, że trzeba spełnic wymogi
ubezpieczyciela. Ale te wymogi maja sie zwykle nijak do braku możliwości
sforsowania drzwi i okien. A same okna niekoniecznie musza byc
antywłamaniowe. Jakoś mojego nzjaomego regularnie co roku okradano, a
mieszkanie było w bloku z lat 80-tych i na pewno nie miał okien
antywłamaniowych.
A jak ubezpieczasz samochód to ubezpieczyciel nie pyta się ciebie o
zabezpieczenia?

5. Data: 2009-04-17 13:08:24

Od: Usrobo <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Boombastic pisze:

> [...]
> antywłamaniowych.
> A jak ubezpieczasz samochód to ubezpieczyciel nie pyta się ciebie o
wg mnie można ubezpieczyć nawet dom bez drzwi i okien

ale składka nie zrekompensuje strat ;)

michal

6. Data: 2009-04-17 13:10:26

Od: Tadek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2009-04-17 15:03:28

Od: Maverick <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof wrote:
> [...]
> sobie mozliwie najwiekszego bezpieczenstwa.Jakie srodki stosujecie,czy
> np macie jakies urzadzenia alarmowe,jesli tak to jakie konkretne modele.

Juz odpowiedzieli koledzy.

Ja od niedawna mieszkam na parterze - zamek jeden wymieniony (bo
mieszkanie kupione, wiec nikt "stary" mi nie wejdzie), drugi zostal.
Okna szczelne, ale normalne. W oknach sa kraty - ale generalnie w pokoju
odsloniete, a w drugim i kuchni zamkniete na klodki (bo drzwi
balkonowych nie ma, wiec nie ma po co odslaniac, sam bym krat nie
wstawial).

Stosuje prosta metode - nie zostawiam nic cennego w mieszkaniu -
najcenniejsza jest lodowka - ale zycze im powodzenia w jej wynoszeniu :D

No i sasiadka - upierdliwie wscibska :D

--
Regards,
Maverick

8. Data: 2009-04-17 16:03:08

Od: waruga <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 17 Apr 2009 17:03:28 +0200, Maverick napisał(a):

> No i sasiadka - upierdliwie wscibska :D

Ooo, właśnie. Taka co to stale w domu, która zapyta, a do kogo, a po co
itp.
Chociaż sprytny złodziej i sąsiadkę w pole wyprowadzi.
Nam kiedyś w biały dzień skradziono siatkę ogrodzeniową, ba nawet jeden z
mieszkańców bloku widział złodzieja przy pracy. Ten spokojnie poinformował
go, że jest ze spółdzielni i wymieniają siatkę na nową.
--
waruga

9. Data: 2009-04-17 17:41:07

Od: Sierp <s...@n...netgrr> szukaj wiadomości tego autora

Tadek pisze:
> a czytałeś wogóle co jest zapisane w regulaminie takiego ubezpieczenia?
> zazwyczaj 87% odrzuca roszczenia ze względu na brak zamków z atestem,
> złych okien ( winny być antywłamaniowe wedle ubezpieczyciela ) itd.

Antywlamaniowe okna? Szczerze watpie, nie kojarze takich zapisów jako
wymog standardowego ubezpieczenia
A ze porzadne atestowane zamki, zamkniete okna itp... no faktycznie,
strasznie dziwne, ze ubezpieczyciel nie chce zaplacic za to, ze ktos
zapomnial zamknac okna :-)

Sierp

10. Data: 2009-04-17 18:23:50

Od: Sierp <s...@n...netgrr> szukaj wiadomości tego autora

Tadek pisze:
> poczytaj na temat okien i wymogów ubezpieczyciela, szczególnie polecam
> zapisy w regulaminie. Wedle nich nie każde okno jest oknem :)

sluchaj, ja wiem co kupuje, moze cie to zaskoczy
Cytat z OWU mojego ubezpieczenia

par. 17 punkt 2

Commercial Union odpowiada za szkody powstale w wyniku kradziezy z
wlamaniem tylko wtedy, gdy spelnione sa lacznie co najmniej nastepujace
warunki:
[...]
4) wszystkie okna znajduja sie w nalezytym stanie technicznym, sa
wlasciwie osadzone i zamkniete, a ich wylamanie badz wywazenie jest
mozliwe jedynie przy uzyciu narzedzi lub znacznej sily fizycznej

To wszystko, co jest o oknach, o drzwiach balkonowych jest prawie
identyczne sformulowanie co o oknach.
No i?

Sierp

wadliwa pralko-suszarka Ariston ARMXXD 129 ?
usterka lodówki - Amica AM 200
Na jakiej wysokości okap?
Od czego zacząć remont mieszkania? W jakiej kolejności wykonywać prace?
Umowa Kupujący - Pośrednik ?