Strona główna Grupy pl.rec.ogrody Jak zabezpieczyc sie przed kradzieżą iglaków (i innych roslin)? Re: Jak zabezpieczyc sie przed kradzieżąiglaków (i innych roslin)?

Re: Jak zabezpieczyc sie przed kradzieżąiglaków (i innych roslin)?

From: Ikselka <i...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Jak zabezpieczyc sie przed kradzieżąiglaków (i innych roslin)?
Date: Sat, 4 Oct 2008 21:14:46 +0200

Dnia Sat, 4 Oct 2008 21:04:48 +0200, Katz napisał(a):

> Ponieważ kradzieże zdarzaja się jesienią chciałbym się zabezpieczyc tylko na
> ten okres. Poza tym kradną mi roślinki małe, wsadzone w tym roku, Mysle, że
> jak podrosna i się dobrze ukorzenią nikt ich nie bedzie ruszał.
> Myślałem o pobieleniu dolnej częsci (tak do 30% wysokości) wapnem, ale nie
> wiem czy iglaki to zniosą. Może dać jakąś farbkę w spayu? Podpowiedzcie!

Posmaruj dolna część pnia (odcinek, gdzie najprawdopodobniej złodziej
chwyci ręką drzewko) wokoło czyms lepkim, niewysychającym lub bardzo wolno
schnącym i trwale barwiącym, czymś w rodzaju towotu czy innego smaru.
Drzewku częściowe pomazanie kory na pewno nie zaszkodzi (kiedy będzie
rosło, ten pasek smaru się rozejdzie wszerz i w ogóle zniknie po latach), a
złodzieja zniechęci do wyrwania go, a tym bardziej do sprzedaży.