Jak zrobic ser ??

1. Data: 2000-10-18 11:56:07

Temat: Jak zrobic ser ??
Od: "Popi" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

S3ała ludzie!

Mam male pytanko czy ktos z Was wie jak mozna zrobic (jaki jest proces jego
wyrabiania) ser. Czy jest mozliwe jego zrobienie w warunkach domowych? Moze
byc ser biały, zolty ...., obojetnie jaki.

1. Data: 2000-10-18 13:27:22

Temat: Re: Jak zrobic ser ??
Od: ":::wojmat:::" <w...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Popi <p...@p...pl> w wiadomości news:8sk3ma$an2@lena.man.rzeszow.pl
napisał(a):
> S3ała ludzie!
>
> Mam male pytanko czy ktos z Was wie jak mozna zrobic (jaki jest proces
jego
> wyrabiania) ser.

w uproszczeniu mleko ma się ściąć

twaróg - ogrzać kwaśne mleko i odcedzić serwatkę albo pogrzać mleko i dodać
np. sok z cytryny
ser żółty - do mleka dodaje się środka ścinającego (np podpuszczki -
ekstraktu z żołądków zwierzęcych) i dodatkowo zdaje się daje mu dojrzeć

twaróg zrobić w domu - rzecz prosta...
acha, z mleka sojowego i soku z cytryny robi się tofu najsmaczniejsze na
świecie :-)

wojmat

p.s. co to jest "S3ała"?

1. Data: 2000-10-18 13:50:27

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Zuzaczek" <s...@e...net.ae> wrote in message
> Hej!
>
> My tu nie mamy dobrych bialych serow, wiec ja zawsze robie bialy ser
domowej
> roboty. A robie to tak:
>
> 1. Kupuje 4 kilo jogurtu

Mozesz rozwinac zdanie : "4 kilo jogurtu"?

Jola

1. Data: 2000-10-19 09:54:46

Od: "Zuzaczek" <s...@e...net.ae> szukaj wiadomości tego autora

Hej!

My tu nie mamy dobrych bialych serow, wiec ja zawsze robie bialy ser domowej
roboty. A robie to tak:

1. Kupuje 4 kilo jogurtu
2. Wlewam do garnka i stawiam na malym ogniu by sie zagotowal
3. Gdy zaczyna sie gotowac, ale zanim sie przegotuje zdejmuje z palnika
4. Stawiam do odstygniecia
5. Wlewam na sitko (a sitko na cos by wszedzie serwantka sie nie wylala) i
do lodowki.
Nastepnego dnia mam pyszny bialy ser domowej roboty.

Smacznego :))

Zuzaczek

1. Data: 2000-10-19 16:02:44

Temat: Odp: Jak zrobic ser ??
Od: "SEB" <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> p.s. co to jest "S3ała"?

taka co z łuku lata albo (po poznańsku) taka co siku robiła.
.....chiba ;-)

Sebastian 'SEB' Milej
s...@k...net.pl

1. Data: 2000-10-20 03:26:47

Od: "F." <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Zuzaczek wrote in message <8smgda$4ph24@news.emirates.net.ae>...
> [...]
>do lodowki.
>Nastepnego dnia mam pyszny bialy ser domowej roboty.

Ja robilem twarozek z jogurtu bez gotowania, trzeba miec bardzo, bardzo
geste sitko, wlewa sie jogurt , wstawia do lodowki i nastepnego dnia jest
kremowy serek o konsynstencjii gestej smietany. Taki serek mozna tu kupic w
armenskich sklepach. Nazywa sie leibini.
f.

1. Data: 2000-10-20 03:31:53

Od: "F." <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Jola L-L wrote in message <8smu4l$pq$1@news.tpi.pl>...

>"Zuzaczek" <s...@e...net.ae> wrote in message

>domowej

>Mozesz rozwinac zdanie : "4 kilo jogurtu"?
>
> Jola

A co tu jest niezrozumialego?.....4 kilo jogurtu to cztery kilogramy
jogurtu, przeciez pisze kobieta wyraznie. Nie wszedzie sprzedaja jogurty w
maciupkich opakowaniach i nie wszedzie licza za nie jak cygan za matke....
F.

1. Data: 2000-10-21 00:31:09

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> maciupkich opakowaniach i nie wszedzie licza za nie jak cygan za matke....

To ja lecę po cztery litry chleba...

Jola

1. Data: 2000-10-22 03:09:06

Od: s...@m...com szukaj wiadomości tego autora

> To ja lecę po cztery litry chleba...
>
> Jola
>
> Brawo Jola! Podoba mi sie!

sezal

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

1. Data: 2000-10-22 03:42:46

Od: "Zuzaczek" <s...@e...net.ae> szukaj wiadomości tego autora

No wlasnie u nas sprzedaja jogurt w duzych puszkach i jedna puszka ma 4
kilo. Jest to swierzy bialy jogurt, bo z innego oczywiscie ser nie wyjdzie.
Nie odpowiedzialam wczesniej, bo tak jak juz pisalam moj server nie
wszystkie mssg sciaga. Czasem nic nie dostaje, a potem nagle jest odpowiedz
na message ktorego nawet nie czytalam.

Pozdrawiam wszystkich,

Zuzaczek

"Jola L-L" <j...@i...pl> wrote in message