Jak zwalczyc mech?

1. Data: 2000-12-03 15:23:25

Temat: Jak zwalczyc mech?
Od: "Sag_Surfer" <j...@o...gda.osk.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie Państwo
Często czytuje te grupę, no ale teraz sam znalazłem się w sytuacji,
w której to jestem zmuszony postawić Wam pytanko.
Mianowicie przejąłem dom gdzie w ogrodzie jest trawnik,
w narożu ogrodu po wycięciu jabłoni mam mech,
a powinna być trawa,
z dat moje pytanie czym 'wygonić taki mech z ogrodu?
czy posypanie jakimś wapnem by tu cos dało?
poza tym w ogrodzie rosną iglaki, czy ten zabieg im nie zaszkodzi?
Za wszelkie info b. dziękuje
Z poważaniem Z.S

2. Data: 2000-12-03 17:46:13

Temat: Re: Jak zwalczyc mech?
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Sag_Surfer wrote:

a powinna być trawa,
> z dat moje pytanie czym 'wygonić taki mech z ogrodu?

Moje podejscie do ogrodu polega na obserwowaniu roslin w ich otoczeniu.
Jesli marnieja, lub nie rozwijaja sie do pelnej krasy, wymieniam na
inne, bardziej lubiace dane srodowisko. Niektore same sie sieja, bo im
odpowiada dane miejsce.
Czytajas twoj post zastanowilam sie nad slowami "mam mech, a powinna być
trawa,". Dlaczego powinna? Wlasnie mech, ktory tam najwyrazniej lubi
byc, powinien byc na tym miejscu, bo jemu jest tam dobrze.
Podejdz do tej kwestii z drugiej storny: jesli ten mech tam lubi byc, i
jest mu dobrze, jak moglbys to wykorzystac? Np. ustawic kilka
interesujacych kamieni, ktore tez pewnie tym mchem by porosly i
stworzyly ciekawy punkt w ogrodzie. Rowniez na spacerach w lesie
obserwuj inne mchy, przynos kawalki do swojego ogrodu, moze sie przyjma,
i skomponuja ciekawy skalniak.

Japonczycy kochaja sie w mchowych ogrodach - wygladaja one jak dziela sztuki.
Magdalena Bassett

3. Data: 2000-12-05 10:18:42

Od: <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2000-12-05 17:55:53

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości
> Japonczycy kochaja sie w mchowych ogrodach - wygladaja one jak dziela
sztuki.

Znów mnie wyprzedzili !x%#$*&%$#! :-)
Przeznaczyłem 3 m2 na mechowisko. Najważniejszą, jednak, i pierwszą sprawą
jest urządzenie zamgławiania tego terenu. Nie są problemem sprawy
techniczne. Chodzi o ukrycie instalacji aby nie szpeciła. Mądry byłby jakiś
zamgławiacz wynurzany. Znam tylko spryskiwacze a to nie jest to co
chciałbym.
Może jakieś pomysły?
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

5. Data: 2000-12-06 08:58:31

Od: "Jan Kowalski" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:90jmqf$nid$...@n...tpi.pl...
[...]
> Może jakieś pomysły?
nawilżacz ultradźwiękowy, b. łatwo skonstruować lub gotowy kupiony w
sklepie, można schować.
Podr. Jan

6. Data: 2000-12-06 20:46:11

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan Kowalski" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> [...]
> nawilżacz ultradźwiękowy, b. łatwo skonstruować lub gotowy kupiony w

Drogi Jerzy!
Myślę, że powinna to być klasyczna instalacja zamgławiająca. Chodzi tylko o
zamaskowanie jej.

--
:-) http://ogrod.to.jest.to

7. Data: 2000-12-06 22:22:27

Od: "Jan Kowalski" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:90m9cp$5fh$...@n...tpi.pl...
[...]
> Drogi Jerzy!
Krzysiu, ty jesteś już lepszy od mojej żony w wyczuwaniu tego czego nie da
się ukryć!
Lubię Cię coraz bardziej. Naprawdę. Nawet nie wiesz, dlaczego.
pozdr Jerzy

Wstrząśnięty nie zmieszany.

8. Data: 2000-12-07 08:28:41

Od: "B.Z." <b...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mnie niestety wyszlo, ze sprawa nie jest taka prosta.
U mnie mech wlazl mi na caly praktycznie trawnik od jakichs dwu lat.
Moge zrobic mchowisko, zgoda, ale troche trawnika przydaloby sie.
rosnie (mech ) i w cieniu, i - rowniez w pelnym sloncu!!
Sypalam dolomitem - i rosl na grudkach dolomitu.
W tym roku dalam zrobic analize gleby w takim specjalnym
Instytucie, PH mam idealne do trawnika, 6.5, dolomitu mi zakazali.
kazali mocno napowietrzac, i posypac superfosfat potrojny teraz
bo czegos tam w glebie bylo za malo, a wiosna i latem
normalne nawozenie trawnika..Glebe mam srednia
mchu nie mialam przez 8 lat, a teraz zgroza!!!!!!!
Probowalam oczywiscie antymchu - niszczy mech na chwile
potem odrasta. Probowalam nawet roztworu siarczanu zelaza
(to jest glowny skladnik antymchow) - efekt taki sam.
Prawde mowiac jestem juz podlamana
czy w koncu odzyskam troche trawnika.
Moze jacys specjalisci od gleby jeszcze mi cos poradza????
Pozdrawiam
Barbara

Moja poczta jest zawsze ze mną - e-mail przez WWW - http://rubikon.pl

9. Data: 2000-12-07 08:30:21

Temat: pomocy!!Jak zwalczyc mech?
Od: "B.Z." <b...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nowy Program Partnerski Serwisu RUBIKON - http://partnerzy.rubikon.pl

10. Data: 2000-12-07 08:46:15

Temat: Re: sorry
Od: "B.Z." <b...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przez zawieszenie sie komputera dwa razy
list poszedl
BZ

--
Moja poczta jest zawsze ze mną - e-mail przez WWW - http://rubikon.pl