Jaka długość firan i zasłon

1. Data: 2007-11-05 07:13:04

Temat: Jaka długość firan i zasłon
Od: "tomi71" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam!

jaką długość firan i zasłon stosujecie w swoich domach.
mam dylemata co wybrać u siebie; w obu rozwiązaniach widzę plusy dodatnie i
ujemne :)

Ogrzewanie mamy i podłogowe i są też grzejniki.
Kłopotem jest na pewno bliskość okien do ścian; można zobaczyć
http://www.domnahoryzoncie.pl/pl/index.php?s=23&sid=
5

2. Data: 2007-11-05 07:28:17

Temat: Re: Jaka długość firan i zasłon
Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomi71 pisze:
> [...]
>
> Ogrzewanie mamy i podłogowe i są też grzejniki.
> Kłopotem jest na pewno bliskość okien do ścian; można zobaczyć

A firany są konieczne? - wystarczą zasłony do samej ziemi. Kiedy
działają grzejniki, zasłony można rozsunąć.

Z tym rozmieszczeniem okien to w ogóle coś nie tak - chyba architekt za
wszelką cenę chciał wymyślić coś nowego; harmonia w architekturze nie
działa "ustawowo" i pod przymusem, jednak jej zasady są ponadczasowe -
jak widać na tym niepokojącym, naruszającym je boleśnie obrazku...

--
XL wiosenna

3. Data: 2007-11-05 09:38:10

Od: "tomi71" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A firany są konieczne? - wystarczą zasłony do samej ziemi.

myślałem, czy nie połączyć długich zasłon do ziemi i krótkich firan ok.20cm
pod parapet.
Natomiast materiał na zasłony również przeźroczysty ale w ciemniejszym
kolorze może z mocniejszym wzorem, zobaczę jeszcze.

tomek

4. Data: 2007-11-05 10:42:13

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> A firany są konieczne? - wystarczą zasłony do samej ziemi.

Nie kazdy lubi lyse okna. Ja bym raczej zrobila firany kilka cm nad
parapet + dlugie zaslony.

th

5. Data: 2007-11-05 12:09:18

Od: "tomi71" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

co do materiału to podoba nam się organtyna ale jak się sprawdza w życiu nie
wiem.

jakieś doświadczenia macie w tej kwestii

pozdr
Tomasz

6. Data: 2007-11-05 12:24:31

Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomi71" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> co do materiału to podoba nam się organtyna ale jak się sprawdza
> w życiu nie wiem.[...]

Dla uściślenia - takie gładkie, przejrzyste, trochę połyskujące? (wolę
dopytać, bo w dzisiejszych czasach różne dziwne rzeczy występują pod różnymi
dziwnymi nazwami.) Jeśli tak, to normalnie się sprawdza, dość delikatne,
owszem, jest i jak się ma pod oknem kaloryfer albo kanciasty mebel, to
trzeba uważać - łatwo się zaciąga i ślad po zaciągnięciu pozostaje widoczny
raczej na wieki wieków; poza tym wymaga prasowania po upraniu (nie to co
stare dobre żakardowe firanki, które się wieszało mokre i po sprawie, hehe).
Zresztą - firanka jak firanka :)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.
http://www.truecolors.pl

7. Data: 2007-11-05 12:33:55

Od: "tomi71" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dla uściślenia - takie gładkie, przejrzyste, trochę połyskujące?

właśnie takie połyskujące z delikatnym wzorkiem; czasem mienią się w innych
odcieniach. Sprawiają wrażenie lekkich i zwiewnych.

Prasowanie ich może być dużym minusem zwłaszcza dla mojej żony, no jestem
jeszcze ja, ale to inna bajka;))

Tomasz

8. Data: 2007-11-05 12:47:36

Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

> [...] Prasowanie ich może być dużym minusem

To się na szczęście prasuje dość łatwo, wystarczy lekko przejechać niezbyt
gorącym żelazkiem - ale jeżeli materiału jest dużo, to jest, nie da się
ukryć, uciążliwe. Tkanina jest na tyle lekka, że się pod własnym ciężarem
nie wyprostuje, a żeby sensownie wyglądała, to jednak musi być gładka.
Jeżeli, rzecz jasna, będzie gładka - zawsze pozostają takie fabrycznie
gniecione, prasować nie trzeba, a i drobne uszkodzenia są mniej widoczne.

> zwłaszcza dla mojej żony, no jestem jeszcze ja, ale to inna bajka;))

:>

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.