Jaka folia okienna ?

1. Data: 2009-05-05 09:34:50

Temat: Jaka folia okienna ?
Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Potrzebuję okleić od wewnątrz szyby w oknie dyżurki na parterze budynku - jaką folię
polecicie?
JaC

2. Data: 2009-05-05 09:41:56

Temat: Re: Jaka folia okienna ?
Od: Moorek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Maj, 11:34, ąćęłńóśźż <u...@w...eu> wrote:
> Potrzebuję okleić od wewnątrz szyby w oknie dyżurki na parterze budynku - jaką
folię polecicie?
> JaC

Sungard SR20 - najmocniejsza lustrzanka.
Chyba że nie chodzi ci o lustro weneckie a o zupełnie coś innego. :-)

3. Data: 2009-05-05 10:05:36

Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

To nie powinno być "oczojebne" lustro, chodzi raczej o połączenie lekko
przeciwsłonecznej (okno zachodnie) z lekkim refleksem, tak żeby za bardzo nie
zaglądać przez to parterowe okno do środka pomieszczenia, gdzie przebywa dozór.
JaC

-----

4. Data: 2009-05-05 17:59:15

Od: "Kane" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Sungard SR20 - najmocniejsza lustrzanka.
>Chyba że nie chodzi ci o lustro weneckie a o zupełnie coś innego. :-)

Masz jakies doswiadczenia z foliami tego typu ? Aplikacja tego na szybe jest
trudna ?
Co z odpornoscia mechaniczną ?

Pozdrawiam

Kane

5. Data: 2009-05-06 07:13:56

Od: Moorek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Maj, 19:59, "Kane" <s...@s...pl> wrote:
> Masz jakies doswiadczenia z foliami tego typu ?

Tak zajmowałem się tym kilka lat zawodowo - teraz tylko jako poboczna
działalność.

>Aplikacja tego na szybe jest trudna ?

Jak dla laika prosta szyba może nie sprawiać trudności (trzeba tylko
mieć cierpliwość i dobrą rękę do przycinania krawędzi przy uszczelce)
- jednak samochodowa wygięta - szczególnie tylna będzie kłopotem - tym
którzy nie poradzili sobie z problemem widać na tylnych szybach bąble
lub szyba wyklejana jest z 4 czy 5 kawałków.
Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej zapraszam na PW.

> Co z odpornoscia mechaniczną ?

Ogólna odporność jest dobra, jeżeli nie spawasz w pobliżu okien, i nie
myjesz okien szmatą z podłogi to wytrzymają wiele lat bez żadnych
porysowań.
Moje najstarsze prace mają już z 7 lat - i klienci nie uskarżają się
na jakiekolwiek niedogodności w użytkowaniu.
Jeżeli chodzi o zachowanie barw i niepłowienie polecam firmowe i dobre
folie (są one wykonane w technice wielowarstwowej) producenci dają
gwarancję na 5 i 7 lat. Te z "Lidla" już po roku odbarwiają się -
barwę w nich posiada tylko klej (jak zaczynałem kupiłem taką do
samochodów czarną za 30zł) po dwóch latach była już mocno rozjaśniona,
nie mówiąc już o kiepskiej przejrzystości takiego produktu.

6. Data: 2009-05-06 07:24:18

Od: Moorek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Maj, 12:05, ąćęłńóśźż <u...@w...eu> wrote:
> [...]
zaglądać przez to parterowe okno do środka pomieszczenia, gdzie przebywa dozór.

Jest wiele folii ciężko teraz strzelać oznaczeniami, może być tak że
lokalny sprzedawca nie będzie miał akurat takiej folii.
Są lekkie lustrzanki z różnokolorowym zabarwieniem na zewnątrz, są też
folie bez warstwy lustrzanej.
Proponuję przejść się do jakiegoś punktu oklejania szyb samochodowych
i tam popatrzeć co mają, obejrzyj także ich próbki.
Chyba że chcesz kupić bezpośrednio u dystrybutora i sam się tym bawić.
Napisz na PW postaram się coś doradzić. Nie chcę żeby posądzano mnie o
reklamowanie kogoś konkretnego.

7. Data: 2009-05-06 08:51:41

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>folie (są one wykonane w technice wielowarstwowej) producenci dają
>gwarancję na 5 i 7 lat. Te z "Lidla" już po roku odbarwiają się -

Czyli pewnie Foliatec lub 3M, tak? Osobiście nie polecam samodzielnego
montażu, bo próbowałem nakleić folię na małej szybie i dla osoby bez wprawy
jest to dosyc trudne, a estetyka jest bardzo ważna.

8. Data: 2009-05-06 15:35:18

Od: "Kane" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Jak dla laika prosta szyba może nie sprawiać trudności (trzeba tylko
>mieć cierpliwość i dobrą rękę do przycinania krawędzi przy uszczelce)

Akurat mysle o prostych szybach, w domu normalnie.

>Ogólna odporność jest dobra, jeżeli nie spawasz w pobliżu okien, i nie
>myjesz okien szmatą z podłogi to wytrzymają wiele lat bez żadnych
>porysowań.

Te folie dajace efekt lustra fenickiego to sie stosuje na zewnatrzej stronie
okna czy wewnetrznej ?
Jesli zewnetrznej - to co z odpornoscia na deszcz/grad/mróz ? Stosowales
zewnetrzne ?

>Moje najstarsze prace mają już z 7 lat - i klienci nie uskarżają się
>na jakiekolwiek niedogodności w użytkowaniu.

W samochodach czy w domkach tj na oknach ?

> [...]
>samochodów czarną za 30zł) po dwóch latach była już mocno rozjaśniona,
>nie mówiąc już o kiepskiej przejrzystości takiego produktu.

Ok dzieki za wskazowki, jeszcze tytulem wzbogacenia archiwum googla i mojej
wiedzy ;)

1) czy to prawda ze na dobrej folii zjawisko "nie widac co jest w srodku"
zachodzi takze dla
bardzo podobnych poziomow oswietlenia z zewnatrz i wewnatrz ? Wiem ze to
dziala swietnie np w dzien ale czy efekt ten ma miejsce takze powiedzy
wieczorem gdy w srodku zapali sie juz jakies swiatlo ale na zewnatrz nadal
nie ma jeszcze ciemno ?

2) czy dobrze kombinuje ze folia tego typu pozbawia mnie zysku
energetycznego pochodzacego z powierzchni okna (slonca) ? Przy duzej i
poludniowej ekspozycji (np salon) nieco tego ciepla jest. Teraz go nie
bedzie. Ale _podobno_ mniej tez ucieknie przez szybe (marketing?) -
reasumujac: jak taka folia wplywa na bilans energetyczny ? Polazilem po
stronach i wszedzie podnosi sie sprawe tego typu folii w domach pasywnych
(gdzie sie stosuje ją nie tylko dla estetyki).

3) co w przypadku uszkodzenia takiej powłoki ? Rysa, zerwanie rogu,
cokolwiek. Jak wyglada reperacja ? Folia od nowa ? Jak sciagnac starą ?:)

9. Data: 2009-05-07 03:55:15

Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Zasiagnąłem języka i chodzi własnie o folię "Lustro weneckie".
To "20" to pewnie grubość folii w jakichś jednostkach?
JaC

-----

10. Data: 2009-05-07 11:31:13

Od: Moorek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Maj, 05:55, ąćęłńóśźż <u...@w...eu> wrote:

> Zasiagnąłem języka i chodzi własnie o folię "Lustro weneckie".
> To "20" to pewnie grubość folii w jakichś jednostkach?

Nie, w nazewnictwie stosuje się oznaczenie przepuszczalności światła -
czyli ta folia przepuszcza 20% światła widzialnego.
Jeżeli chcesz słabszą jest też 35.
Najciemniejsze samochodowe przepuszczają 5% światła.

Glebokie szafy metalowe?
piekarnik bosch HBB43C450E
Spokojna niepaląca para poszukuje mieszkania do wynajęcia
płyty indukcyjne
Czyszczenie sitka z sokowirówki - jak ?