Jaka folia okienna ?

11. Data: 2009-05-07 11:53:28

Temat: Re: Jaka folia okienna ?
Od: Moorek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Maj, 17:35, "Kane" <s...@s...pl> wrote:
> Te folie dajace efekt lustra fenickiego to sie stosuje na zewnatrzej stronie
> okna czy wewnetrznej ?

Można w dowolny sposób - jednak te na zewnątrz są droższe i specjalnie
robione do zastosowań zewnętrznych.
Gdy masz szyby zespolone wypełnione w środku argonem (drogie luksusowe
okna)- należy stosować folie na zewnątrz.
Powód - szyba oklejona folią wewn. będzie mocno nagrzewana od słońca -
a przez sporą izolację termiczną z obu stron może popękać.

> Jesli zewnetrznej - to co z odpornoscia na deszcz/grad/mróz ? Stosowales zewnetrzne
?

Tak, nie ma żadnego problemu.

> W samochodach czy w domkach tj na oknach ?

Zajmowałem się wszystkim co klient zlecił. :-)

> 1) czy to prawda ze na dobrej folii zjawisko "nie widac co jest w srodku"
> zachodzi takze dla
> bardzo podobnych poziomow oswietlenia z zewnatrz i wewnatrz ? Wiem ze to
> dziala swietnie np w dzien ale czy efekt ten ma miejsce takze powiedzy
> wieczorem gdy w srodku zapali sie juz jakies swiatlo ale na zewnatrz nadal
> nie ma jeszcze ciemno ?

Jeżeli poziomy oświetlenia są jednakowe - to raczej nic nie powinieneś
z zewnątrz zobaczyć - ewentualnie będzie widać tylko cienie-zarysy.
Jednak ciemno robi się bardzo szybko więc wieczorem niestety będzie
wszystko widać jak na patelni. :-(

Jest też nowy rodzaj folii do tego typu zastosowań - dodatkowo oprócz
lustra od środka ma warstwę przyciemnianą - pozwala to na lepszy efekt
- ale niestety dość mocno przyciemni pomieszczenie, natomiast nie
zlikwiduje przepuszczalności w nocy.

> 2) czy dobrze kombinuje ze folia tego typu pozbawia mnie zysku
> energetycznego pochodzacego z powierzchni okna (slonca) ? Przy duzej i
> poludniowej ekspozycji (np salon) nieco tego ciepla jest. Teraz go nie
> bedzie.

Chyba nikt nie chce się smażyć w dużym pokoju na pełnym słońcu?
Jest to efekt jak najbardziej pożądany - i przez większość moich
klientów powodem instalowania takich folii.

>Ale _podobno_ mniej tez ucieknie przez szybe (marketing?) -
> reasumujac: jak taka folia wplywa na bilans energetyczny ? Polazilem po
> stronach i wszedzie podnosi sie sprawe tego typu folii w domach pasywnych
> (gdzie sie stosuje ją nie tylko dla estetyki).

Tak w upałach nie pozwala na dostanie się ciepła do pomieszczeń - a w
zimie nie wypuszcza ciepła z budynku.
Gdyby nie była to prawda to po co ofiary wypadków czy hipotermii owija
się srebrną folią????

> 3) co w przypadku uszkodzenia takiej powłoki ? Rysa, zerwanie rogu,
> cokolwiek. Jak wyglada reperacja ? Folia od nowa ? Jak sciagnac starą ?:)

Nie reperuje się, jeżeli przeszkadza i nie można na to patrzeć to
niestety - zrywanie i klejenie nowej.
Czasami są takie defekty że nie widać z odległości większej niż 50cm -
takie można zostawić.

Dobrej jakości folie czyli markowe zdziera się a klej prawie w ogóle
nie zostaje na szybie.
Zmywa się to różnymi rozpuszczalnikami - np ksylen, czy gorsza benzyna
ekstrakcyjna lub denaturat ale nie rozpuszczają plastików.

Zdzierałem kiedyś tą z Lidla - cały klej został na szkle - masakra ze
zmywaniem. :-(