Jaką polecacie maszynę do szycia ?

11. Data: 2009-07-21 21:33:11

Temat: Re: Jaką polecacie maszynę do szycia ?
Od: "Tadeusz Jerzy Korsak" <tkorsak@"REMOVE"polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

> Moja mama jest krawcową, ale nawet dla mnie, ta maszynka wygląda jak
> zabawka. BTW, co to ten chwytak rotacyjny?

Maszyna wygląda dobrze ;-), ale dałabym sobie spokój z chwytakiem.
To nie jest najważniejsze, zwłaszcza, jeśli ktoś szyje mało. Nie
zauważy różnicy. Ja szyję dużo - ostatnio maszyną z tradycyjnym
chwytakiem - i nie przeszkadza mi to absolutnie.

Jak każdy szyjący na maszynie wie, każdy ścieg rozpoczynamy i zakańczamy
krótkim ściegiem do tyłu.
Czasami przychodzi nam wtedy szyć "w powietrzu", bez materiału pod igłą.
W przypadku chwytaka wahadłowego mamy wtedy gwarantowane spętlenie nici
wokół bębenka! I zerwanie nici i konieczność ponownego nawlekania nici.
Dla chwytaka rotacyjnego możemy nawet dłuższy czas szyć w powietrzu, bez
żadnych konsekwencji.
Poza tym, szkielet maszyny Singer Fashion (i innej z serii 4200) jest
wykonany ze specjalnego tworzywa sztucznego typu "engineering composite",
zapewniającego wysoką tolerancję położenia podzespołów maszyny (np. odstęp
chwytaka do igły wynosi 0,05 mm) bez obróbki mechanicznej.
A że wygląda przy tym jak zabawka, no to trudno! Chociaż nie brudzi szytego
materiału olejem smarnym.

Pozdrowienia!
Tadeusz

12. Data: 2009-07-22 09:11:57

Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 21 Lip, 22:33, "Tadeusz Jerzy Korsak" <tkorsak@"REMOVE"polbox.com>
wrote:

> [...]
> wokół bębenka! I zerwanie nici i konieczność ponownego nawlekania nici.
> Dla chwytaka rotacyjnego możemy nawet dłuższy czas szyć w powietrzu, bez

Hmmmm.... Główna zaleta maszyny - szycie w powietrzu... Śmiać się czy
płakać?

Obecnie używam maszynę z tradycyjnym chwytakiem i zerwanie nici zdarza
mi się tak samo często, jak w przypadku maszyny z chwytaczem
rotacyjnym. Czyli - niezmiernie rzadko. No, ale ja szyję w przód i tył
po materiale i nie zwykła szyć w powietrzu.

Jeśli ktoś musi szyć w powietrzu - no taki chwytak na pewno jest
niezbędny.

Teraz - serio - zabezpieczenie końca szwu polega na przeszyciu kilku
szwów w przód i tył _bez przerwy_ i bez wyjeżdżania poza brzeg
materiału. Jeśli wyjedzie się poza brzeg i pozostawi nie przeszyte
nici /nie związane ze sobą/ oba brzegi materiału i tak się rozejdą.
Więcej lub mniej, w zależności od tego, ile nici wisi w powietrzu.
Zatem lepiej jest nie doszywać do końca ostatniego jednego lub dwóch
milimetrów, niż szyć w powietrzu.

> A że wygląda przy tym jak zabawka, no to trudno! Chociaż nie brudzi szytego
> materiału olejem smarnym.

Moje maszyny nigdy nie brudziły. A i oliwiłam maszyny niezmiernie
rzadko.

Ania

Piec gazowy
Czy to dobry kocioł?
Prodamsam.com, portal sprzedazy bezposredniej juz w Polsce
Drzwi Witex - jak wyjąć tulejke z progu ?
DO POLAKOW