Jaki bluszcz posadzić na siatke ogrodzeniową ?

1. Data: 2001-04-11 10:38:40

Temat: Jaki bluszcz posadzić na siatke ogrodzeniową ?
Od: "Fater" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

No jaki, żeby szybko urósł i nie tracił liści na zime ????

napiszcie bo nie wiem czego szukać

Fater

2. Data: 2001-04-11 10:40:06

Temat: Re: Jaki bluszcz posadzić na siatke ogrodzeniową ?
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fater" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
> No jaki, żeby szybko urósł i nie tracił liści na zime ????
>
> napiszcie bo nie wiem czego szukać

Niestety, dwa wymogi wzajemnie się wykluczające:(
Albo szybko rośnie i traci liście (winobluszcz pięciolistkowy na przykład),
albo wolno rośnie i jest zimozielony (bluszcz pospolity - czysty gatunek! ),
przy czym w terenie odsłoniętym tn ostatni może, choć nie musi, lekko
przymarzać (odmiany bluszczu są bardziej wrażliwe na mróz).

Posadź oba i po paru latach jeden usuń:)

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2001-04-11 15:42:03

Od: k...@p...onet.pl (KZU) szukaj wiadomości tego autora

From: "Fater" <a...@p...fm>
Subject: Jaki bluszcz posadzić na siatke
ogrodzeniową ?

> No jaki, żeby szybko urósł i nie tracił liści na
zime ????
> napiszcie bo nie wiem czego szukać
> Fater

A co z odświeżaniem samej siatki? Przecież czasami
trzeba. Nie lepiej w pewnej odległości na
kratownicy opartej górą o siatkę (lub nie
opartej), większy wybór roślin do obsadzenia. Lub
coś jednorocznego?

Z poważaniem

KZU

4. Data: 2001-04-11 16:44:48

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik KZU <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:00f101c0c29b$9c77f300$13f860d9@krysia...
[...]
> [...]
> trzeba. Nie lepiej w pewnej odległości na
> kratownicy opartej górą o siatkę (lub nie
> opartej), większy wybór roślin do obsadzenia. Lub
Siatka z jednej strony pod bluszczem a z drugiej pod winobluszczem po 20
latach nadal w dobrym stanie i wytrzyma jeszcze drugie tyle.
pozdr. Jerzy

5. Data: 2001-04-12 09:30:51

Od: "Fater" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki serdeczne za wskazówki. Posadzę oba bluszcze.
Dla wyjaśnienia posadzenie czegoś "na siatce" jest jedyną możliwością.(30 cm
od siatki mam droge wjazdową)

Fater

6. Data: 2001-04-13 08:07:41

Temat: Odp: Jaki bluszcz posadzić na siatke ogrodzeniową ?
Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fater" <a...@p...fm> napisał w wiadomości > Dla
wyjaśnienia posadzenie czegoś "na siatce" jest jedyną możliwością.(30 cm
> od siatki mam droge wjazdową)

Mam podbny problem - droga wjazdowa miedzy budynekime a dzialka sasiada.
Posadzilem winopluszcz piecioklapowy. To nic, ze zima traci liscie, wtedy
nikt nie chodzi po dworze i nie zalezy mi na tak gruntownej izolacji od
sasiadow, a bluszcze pospolity nie wszedzie chce rosnac i rosnie
rzeczywiscie powoli.
pik

7. Data: 2001-04-14 10:11:08

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> napisał w
wiadomości news:9b6b56$6j3$1@slimek.man.lublin.pl...
> Posadzilem winopluszcz piecioklapowy.

Winobluszcz pięciolistkowy lub pięciopalczasty.
Jeżeli klapowy to trójklapowy.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

8. Data: 2001-04-14 17:03:53

Temat: Re: Jaki bluszcz posadzić przy murze?
Od: "Robert" <r...@p...portal.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam podobny problem, tyle tylko, ze musi spelniac jeszcze jeden warunek -
chcialbym puscic go po murze.
Najlepszy bylby taki, ktory pnie sie po murze, szybko rosnie i nie traci
lisci na zime. Wiem, ze nie jest to proste ;) - ale co radzicie?
Pozdrawiam
Robert

Dowiedz się pradwy
psy w ogrodzie -proszę o radę.