Jaki ekspres wysoko ciśnieniowy do kawy ?

11. Data: 2010-02-07 10:51:34

Temat: Re: Jaki ekspres wysoko ciśnieniowy do kawy ?
Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

letnia to przesadziłeś, nie jest to wrzątek, fakt, ale to dla mnie
akurat zaleta, nie lubię parzyć sobie języka kawą,
a aromatyczna jest jak najbardziej i to zależy bardziej od kawy niż

I to i to jest ważne :))

> Dalczego użytkownicy chwalą sobie takie ekspresy?

bo wstaję rano, wciskam przycisk z zamkniętymi oczami i otwieram je

Z całym szacunkiem, ale nie nazywaj tego czegoś nazwą małej czarnej :)))))
:P

jeśli picie kawy to dla ciebie ważny rytuał (jak również samo jej
przyrządzanie) i czujesz różnice między jakobsem i blue mountain, to
kup ręczny z mosiądzami itp, koniecznie dobrej firmy (jakiej? poczytaj
fora dla koneserów)

To nie do końca tak - naprawdę jest różnica w smaku i aromacie, nie tylko
między jakobsem i BM.
Przerysowywujesz, wskazując że zabawa z przyrządzaniem kawy w kolbowym jest
niewarta świeczki.
A jest.

MS

12. Data: 2010-02-07 11:14:33

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 7 Feb 2010 08:33:54 +0100, Maciej S. napisał(a):
> W żadnym wypadku nie kupuj automata.

Ja mam automat i kolbowy - i nie widzę specjalnej różnicy na korzyść kolbowego.
Owszem, nie jestem miłośnikiem kawy typu "lavazza to syf, każda kawa poniżej
200zł za kg to dla plebsu"...
Kolbowy, zwłaszcza jeśli ktoś się chce jeszcze bawić w mielenie kawy za
każdym razem (może jeszcze ręcznym młynkiem? :) to jest dobry jeśli raz w
tygodniu chcesz sobie zrobić ceremonię parzenia kawy dla jednej, góra dwóch
osób. Jak już są 4 osoby to się skitrasz a nie przyrządzisz kawę - nie
mówiąc o sytuacji gdy chętnych na kawę jest 10 osób.

> To kompletna porażka, i to we WSZYSTKICH modelach na rynku.

Zdecydowanie przesadzasz - może i porażka dla kogoś kto jest wielkim znawcą
i wydaje 2000zł na młynek a paczka kawy nie jest nic warta jeśli jej nie
przetrafiła wcześniej cyweta... Porażką to są niektóre kawy - ale łatwo je
namierzyć po samym zapachu.

> porzadnie ubita, ani odpowiednio zaparzona. Gruppocafe wymaga częstego
> mycia - bo inaczej zrobi sięsyf, zapleśnieje, i będzie kawa z antybiotykiem.
> Teorie o "bezobslugowym" w pełni ekspresie włóż między bajki.

Częste mycie, czyli wtedy gdy się zrobi xx kaw. W firmie mamy nivonę 610 i
czyszczenia odpowiednią tabletką żąda raz na parę tygodni - przy zwykłym
użytkowaniu pewnie by żądała raz na 2 miesiące.

> Efekt? Piłem kawę z kilku automatów - jest letnia, mało aromatyczna i nie
> można jej porównywać do kawy z dobrych ekspresów kolbowych (choćby gaggia).
> W niektórych wyczuwalny subtelny aromat pleśni :))

Zimna to jest kawa z ekspresu kolbowego, gdy piją ją 4 osoby - 10 minut
między pierwszą a ostatnią kawą...

> Producenci produkują te ekspresy bo taka jest chwilowa moda, a ludziom nie
> chce się tyłka ruszyć by zmielić kawę w młynku, przesypać jej do kolby, ubić
> i nacisnąć guzik.

Ludziom nie chce się robić pieprznika z kuchni przy okazji kawy i chcieliby
się skupić nie na robieniu kawy tylko na jej piciu - ot i cała tajemnica.

> Dalczego użytkownicy chwalą sobie takie ekspresy? A kto się przyzna do
> błędu dając za ekspres od 1000 zł do czasami 6000 zł (zwłaszcza użytkownicy
> tych ostatnich). Skoro wywalili tyle kasy to ich kawa musi być rewelacyjna

Dobre dobre... w drugą stronę się używa argumentu "nie stać Cię i dorabiasz
ideologię" :> Po prostu Ty lubisz ceremoniał parzenia kawy, ale powinieneś
zrozumieć że nie wszyscy tak mają. Być może masz tak wyczulony zmysł smaku
że to rozpoznajesz - ale niewykluczone że równie dobrze to autosugestia ;)

> Taka jest moja opinia. Kup kolbowy dobrej firmy.

A moja - jako użytkownika kilku kolbowych i kilku automatów - zdecydowanie
warto kupić dobry automat. Nie taki za 5000, głupia nivona za 1500 wystarczy ;)

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

13. Data: 2010-02-07 20:33:25

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 6 Feb 2010 18:57:28 +0100, user napisał(a):
> Dzięki za odpowiedź, on ma elementy z mosiądzu ? jaka jest róźnica po między
> tym materiałem a innymi zastosowanymi w innych modelach ? czy to w istotnie
> wpływa na smak kawy ?

Wpływa w podobnym stopniu jak wpływa na jakość dźwięku różnica między kablami
głośnikowymi po 1000 i 2000 zł za metr ;)

> Ekspres nie do końca podoba sie żonie (podobał jej się pomarańczowy Saeco)
> ale mi bardziej zależy na jakości urządzenia i najlepiej jak by sam rano się
> włączał i zaparzył kawę ;)

Saeco to tańsza marka, niewykluczone że trafi się coś dobrego - ale np. ktoś
tu opisywał swoje saeco i sporadyczne problemy które mu się przytrafiają w
ogóle nie są mi znane (tzn. że czasami się coś zablokuje itp.)... A u nie
"iwonka" robi naprawdę dużo kaw dzień w dzień i bardzo mocno się trzyma -
dodam, że jest traktowana dosyć po macoszemu: bywa że przez tydzień błaga o
przeczyszczenie tabletką albo o odkamienienie (to drugie to akurat ściema,
bo jest karmiona wodą z filtra RO bez mineralizatora - pewnie sobie wylicza
co X zaparzonych kaw).

Można pomyśleć o wyższych modelach nivony - te mają lepszy młynek, czyli
bardziej długowieczny i cichszy. Ale to kolejne grube kilkaset+ złotych...

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

14. Data: 2010-02-07 20:42:22

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 7 Feb 2010 11:51:34 +0100, Maciej S. napisał(a):
> [...]
> akurat zaleta, nie lubię parzyć sobie języka kawą,
> a aromatyczna jest jak najbardziej i to zależy bardziej od kawy niż

Owszem, ale w skrajnych przypadkach. Tak jak tylko w skrajnych przypadkach
jakość kabla interconnect ma znaczenie dla jakości muzyki. Jeśli ekspres
trzyma parametry, niczego nie dosypuje do kawy - to robi dobrą kawę :)

> bo wstaję rano, wciskam przycisk z zamkniętymi oczami i otwieram je
> Z całym szacunkiem, ale nie nazywaj tego czegoś nazwą małej czarnej :)))))
>:P

I Ty piszesz o koloryzowaniu? :) Przypominasz mi takich co to twierdzą że
nic poniżej bentleya nie jest samochodem, albo słuchanie muzyki na czymś
innym niż wzmacniacz lampowy jest koszmarną katorgą.

> To nie do końca tak - naprawdę jest różnica w smaku i aromacie, nie tylko
> między jakobsem i BM.

Owszem, jest - tylko że nie różnica typu "gorsza/lepsza" tylko po prostu
różne kawy mają różny smak. Jednemu będzie pasowała bardziej korzenna,
innemu mniej. Natomiast nikomu nie będzie smakowała kawa śmierdząca
sproszkowaną oponą samochodową - a takich jest sporo niestety ;)

> Przerysowywujesz, wskazując że zabawa z przyrządzaniem kawy w kolbowym jest
> niewarta świeczki.

Właśnie - zabawa, tyle że dosyć uciążliwa. Czyszczenie po zaparzeniu kawy
kolbowej to spory problem, a parzenie w ten sposób więcej niż dwóch kaw to
beznadziejna upierdliwość... z reguły kończy się tym że kolejna osoba powie
"nie, zrób mi rozpuszczalną" - bo nie chce męczyć gospodarza ani czekać
kolejnych parę minut ;)

> A jest.

IMHO (i nie tylko) nie jest :)

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

15. Data: 2010-02-07 20:51:00

Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kolbowego.
> Owszem, nie jestem miłośnikiem kawy typu "lavazza to syf, każda kawa

Źle mnie oceniasz, ja też taki nie jestem.
Nie kocham robić ceremonii z parzenia kawy, ale robię to bo smak kawy dla
mnie z automata jest nie do przyjęcia.
Po prostu na tyle dla mnie kawa jest letnia i mało aromatyczna i bez pianki
(mówię o espresso) że warto pobawić się moim zdaniem z kolbowym.

> Dobre dobre... w drugą stronę się używa argumentu "nie stać Cię i
> dorabiasz
> ideologię" :>

:)))))
O gustach się nie dyskutuje więc:
reasumując - kolega co siępytał o ekspresy powinien koniecznie wypróbować
kawę i automata i z kolbowego, a potem sam ocenić czy dla niego kilka
czynności będzie warte dla doskonełego smaku kawy, lub też czy warto dla
jednego ruchu palca poświęcić trochę gorszy smak :))

MS

16. Data: 2010-02-07 21:09:16

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 7 Feb 2010 21:51:00 +0100, Maciej S. napisał(a):
> Źle mnie oceniasz, ja też taki nie jestem.

A tak zabrzmiałeś ;)

> Nie kocham robić ceremonii z parzenia kawy, ale robię to bo smak kawy dla
> mnie z automata jest nie do przyjęcia.

... co samo już świadczy o lekkiej przesadzie.

> Po prostu na tyle dla mnie kawa jest letnia i mało aromatyczna i bez pianki
> (mówię o espresso) że warto pobawić się moim zdaniem z kolbowym.

To jakieś dziwne ekspresy widziałeś, mój robi bardzo dobrą kawę i to z
odpowiednią cremą. I tak samo wiele innych automatów z których korzystałem...
Owszem, trafiały mi się kiepskie kawy - niezależnie od typu ekspresu.

> [...]
> czynności będzie warte dla doskonełego smaku kawy, lub też czy warto dla
> jednego ruchu palca poświęcić trochę gorszy smak :))

... pod warunkiem że zauważy jakąkolwiek różnicę :>

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

17. Data: 2010-02-07 21:21:39

Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powie
> "nie, zrób mi rozpuszczalną" - bo nie chce męczyć gospodarza ani czekać

Jakich minut? Gotowość ekpresu to maximum 2 minuty, a z jednej kolby robi
się 2 kawy.
cztery kawy mogę zrobić w czasie tylko ciut dłuższym od automata. Naprawdę.

MS

18. Data: 2010-02-07 21:22:41

Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ... co samo już świadczy o lekkiej przesadzie.

teraz to ty przesadzasz :))

MS

19. Data: 2010-02-07 21:33:14

Od: "user" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości

> Taka jest moja opinia. Kup kolbowy dobrej firmy.

Podaj model chcę zobaczyć jak to działa i wygląda.

20. Data: 2010-02-07 23:27:27

Od: adams99 <n...@n...spam.no.problem> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-02-07 22:33, user pisze:

> Podaj model chcę zobaczyć jak to działa i wygląda.

Zerknij na Gaggia baby dose.

Wygładzanie dużej powierzchni
zakupy agd - gdzie mozna poczytac opinie?
zmywarka kompaktowa vs polowa wsadu
Czy warto kupic odkurzacz bezworkowy?
czy suszarki do włosów są 'naprawialne'?