Jaki ekspres wysoko ciśnieniowy do kawy ?

21. Data: 2010-02-08 13:27:17

Temat: Re: Jaki ekspres wysoko ciśnieniowy do kawy ?
Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 7 Feb 2010 22:21:39 +0100, Maciej S. napisał(a):
> Właśnie - zabawa, tyle że dosyć uciążliwa. Czyszczenie po zaparzeniu kawy
> Jakich minut? Gotowość ekpresu to maximum 2 minuty, a z jednej kolby robi
> się 2 kawy.

Ja lubię espresso, ale nie wszyscy w takiej formie picia kawy gustują...
Z jednej kolby to się robi dwa słabiutkie espresso albo dwie lury w
standardowej filiżance :)

> cztery kawy mogę zrobić w czasie tylko ciut dłuższym od automata. Naprawdę.

Zwłaszcza z wysypywaniem fusów, myciem kolby itd? Przy czym z reguły 4 kawy
to 4 kolby - zanim ostatnia jest gotowa to pierwsza już zdąży wystygnąć. Nie
mówiąc o fanaberiach typu spienianie mleka...

Ja sobie i żonie zrobię kawę w kolbowym, ale gdy jest -naście gości i co
drugi by chciał kawę z ekspresu to podanie kawy jest niemożliwe. A jeśli
chodzi o smak to nie widzę wyższości ekspresu kolbowego - raczej wyższość
automatu, bo nie mam czasu jeszcze mleć kawy na bieżąco.
Gdyby nie cena, to na pewno bym wziął sobie nivonę do domu ;)

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

22. Data: 2010-02-08 19:18:37

Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie
> mówiąc o fanaberiach typu spienianie mleka...

Zależy jakiej kawy i jak bardzo ubitej.
Z Gaggi z dobrej kawy dobrze ubitej spokojnie 2 filiżanki DOBREGO espresso.
Mycie? Walnięcie kolby o kant kosza, wysypanie kawy, przepłukanie wodą. 5
sekund. O spienianiu mleka nie mówię, bo to inna kwestia, fakt że może
automaty (dobre) to mają dobrze zrobione, ale ile potem mycia z nimi.
Ale generalnie zgadzamsię że im więcej kaw na dzień tym automat lepszy.
Jak ktoś pije 1 kawę dziennie to może się napić dobrej kawy z kolbowego.

Generalnie widać że to ty sobie dorabiasz teorię, naciągasz fakty,
ironizujesz (zgniła arystokracja o wysublimowanym smaku kontra wy, zwykli
normalni proletariaccy użytkownicy kawy ::))), żeby tylko udowodnić że
zrobiłeś dobry wybór. Ale takie twoje prawo.

A ja? No cóż, pewnie mnie nie stać więc sobie dorabiam teorię :))) :PPP

MS

23. Data: 2010-02-08 19:27:26

Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zerknij na Gaggia baby dose.

Popieram i namawiam na wyrobienie sobie własnej opini - to że ja nie lubię
kawy z automatu nie oznacza że ty nie musisz :))

Spróbuj kawy i z tego i z tego, namyśl się ile będziesz kaw robił dziennie
(jak masz 3 dorosłe córki które piją 3 kawy dziennie to rzeczywiście kup
automat :)), zdecyduj czy możesz trochę poświęcić czasu na przygotowanie
kawy.

Gaggia to najwyższa półka, ekspresy drogie i dobre. A jaki ja mam w domu?
Saeco Via Veneto za 350 zł. Działa już 10 (sic!) rok, miał jedną małą
naprawę. Podobno Saeco Nina też jest dobry. A rodzice mają gaggię i jest
rewelacyjny. Ale to ty musisz zdecydować czy dać 2 razy więcej za markę i
jakość :))

Pamiętaj że oprócz ekspresu kolbowego musisz zainwestować w młynek żarnowy.
Nie musi być High-end.

MS

24. Data: 2010-02-08 21:18:28

Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> rewelacyjny. Ale to ty musisz zdecydować czy dać 2 razy więcej za markę i
Wśród domowych ekspresów bliżej Hi-endu są np. Rancilio Silva, czy La
Pavoni.
Gaggia z modelami New Baby Dose, New Baby ClassD czy Baby Twin to moim
zdaniem jest jeszcze średnia półka, podobnie jak prostsze modele Ascaso
(Basic, Arc, Elipse) czy Demoka. Niestety na naszym rynku królują proste
ekspresy ręczne i ekspresy automatyczne różnej maści. Bardzo ciężko na półce
zobaczyć Gaggię nie mówiąc o innych markach, a sprzedawcy najczęściej mają
wiedzę na poziomie czajnika elektrycznego, cudów nie ma :)

> Pamiętaj że oprócz ekspresu kolbowego musisz zainwestować w młynek
> żarnowy. Nie musi być High-end.

Podobnie jak wyżej. Ci sami producenci robią dobre młynki, dostępność
podobna - czyli sklepy internetowe :)

Pozdrawiam,
Druid29

25. Data: 2010-02-08 22:39:30

Od: adams99 <n...@n...spam.no.problem> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-02-08 20:27, Maciej S. pisze:

> [...]
> markę i jakość :))
>
> Pamiętaj że oprócz ekspresu kolbowego musisz zainwestować w młynek

Oj chyba nie do mnie odpisałeś :) Ja mam już wyrobioną opinię -
wspomniany przeze mnie model wątkotwórca kupi spokojnie za około
1100zł. Jest to solidna średnia półka, dobrze wykonana (zanim Saeco
wyciągnęło swoje łapki po Gaggie)

26. Data: 2010-02-09 16:22:57

Od: "Kane" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale generalnie zgadzamsię że im więcej kaw na dzień tym automat lepszy.
> Jak ktoś pije 1 kawę dziennie to może się napić dobrej kawy z kolbowego.

I generalnie to jest pierwsza naprawde obiektywna rzecz jaka napisales w
calym tym watku ;)
Mialem kolbowy, mam automat. I tak: majac czas itp z _taniego_ kolbowego
ekspresu kawa jakims tam cudem wychodzila mi lepsza niz z ekspresu. Mimo ze
zwykle byla juz zmielona duzo wczesniej (od czasu do czasu znajomy mielil mi
kawe) a automat mieli na swiezo.

Jednakze...uzycie tego kolbowego przy okazji imprezy czy chocby wizyty paru
znajomych - nic wesolego.

Jak to powiedzial jeden znajomy kawiarz, ten co mi mieli: ekspresy to tak
naprawde trza by mieć dwa. I kolbowy, i automat. Ale on jest zboczony na tym
punkcie ;)

Pozdrawiam

Kane

27. Data: 2010-02-09 16:44:25

Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I generalnie to jest pierwsza naprawde obiektywna rzecz jaka napisales w
> calym tym watku ;)

No cóż gusta nie podlegają obiektywizmowi :)))

MS

28. Data: 2010-02-09 16:45:58

Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przeze mnie model wątkotwórca kupi spokojnie za około 1100zł. Jest to
> solidna średnia półka, dobrze wykonana (zanim Saeco wyciągnęło swoje łapki

To znaczy że baby dose to jeszcze model starej gaggi, a pozostałe to już
tanie Saeco? Rozwin temat.

MS

29. Data: 2010-02-09 16:50:15

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kane" <s...@s...pl> wrote in message

> [...]
> naprawde trza by mieć dwa. I kolbowy, i automat. Ale on jest zboczony na

Przerzuć się na kawę po turecku - wtedy wystarczy rondelek, lub jak to
szumnie nazywają tygielek, można kupić dwa - na dxwie filiżanki i na
dwanascie filiżanek:
http://www.smak-kuchni.pl/Kawiarka-TURCO-12-filizane
k-p56.html

30. Data: 2010-02-09 17:32:19

Od: adams99 <n...@n...spam.no.problem> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-02-09 17:45, Maciej S. pisze:

> To znaczy że baby dose to jeszcze model starej gaggi, a pozostałe to już
> tanie Saeco? Rozwin temat.
>
> MS

Gaggia została wykupiona przez Saeco, ale wychodzi pod "starą" nazwą. W
nowych modelach "Gaggi" ponoć zaczęto stosować tańsze materiały.

Wygładzanie dużej powierzchni
zakupy agd - gdzie mozna poczytac opinie?
zmywarka kompaktowa vs polowa wsadu
Czy warto kupic odkurzacz bezworkowy?
czy suszarki do włosów są 'naprawialne'?