Jaki gatunek trawy polecacie

1. Data: 2010-07-19 13:46:18

Temat: Jaki gatunek trawy polecacie
Od: "Kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W drugiej połowie sierpnia planuje zrobić/poprawić ok 300mkw trawnika. Jaki
gatunek trawy polecacie.
Ziemie żyzna prawie torfowa, teren nasłoneczniony, wysoki poziom wód
gruntowych.
Czy druga połowa sierpnia ew wrzesień to dobra pora na sienie trawy.
Chiałbym aby jeszcze w tym roku się rozkrezwiła i od wiosny w miare
normalnie mógłbym uzytkować ten teren.

Krzysiek

2. Data: 2010-07-19 16:53:53

Temat: Re: Jaki gatunek trawy polecacie
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 19 Jul 2010 15:46:18 +0200, Kris napisał(a):

> Czy druga połowa sierpnia ew wrzesień to dobra pora na sienie trawy.
> Chiałbym aby jeszcze w tym roku się rozkrezwiła i od wiosny w miare
> normalnie mógłbym uzytkować ten teren.

"Najlepszym terminem siewu traw jest kwiecień i maj lub przełom sierpnia i
września, wtedy istnieje najmniejsze ryzyko przesuszenia materiału oraz
nadmiernego podlania, które może doprowadzić do przemieszczenia się nasion
w glebie. Na 100 m? powierzchni przeznacza się około 2,5-3 kg nasion.
Najkorzystniejszymi mieszankami nasion traw, nadającymi się na trawniki
rekreacyjne oraz użytkowe są takie, które zawierają w sobie oprócz około
25-30% rajgrasu angielskiego (Lolium perenne), także kilka innych,
odmiennych gatunków, na przykład wiechlinę łąkową (Poa pratensis),
kostrzewę czerwoną (Festuca rubra rubra), mietlicę (Agrostis). Na rynku
dostępne są gotowe mieszanki, należy tylko wybrać odpowiednią do rodzaju
zakładanego trawnika. Nasiona wysiewa się na krzyż (w dwóch prostopadłych
kierunkach) - zapewni to równomierne pokrycie powierzchni. Siew ręczny
można zastosować, jeśli zakłada się mały, przydomowy trawnik. Trzeba
wykonać go starannie i równomiernie, w dzień bezwietrzny. Na większym
terenie lepiej użyć siewnika do nasion i nawozów, który zapewni jednolite
rozmieszczenie nasion."

Więcej:

3. Data: 2010-07-19 16:54:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 19 Jul 2010 18:53:53 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> wykonać go starannie i równomiernie, w dzień bezwietrzny. Na większym
> terenie lepiej użyć siewnika do nasion i nawozów, który zapewni jednolite

http://www.budujemydom.pl/component/option,com_conte
nt/task,specialblogcategory/act,view_zzycia/id,8260/
Itemid,55/

4. Data: 2010-07-20 07:01:26

Od: "Kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Na rynku dostępne są gotowe mieszanki, należy tylko wybrać odpowiednią do
>rodzaju
> zakładanego trawnika.

No własnie- jaka konkretnie wybrać?

Krzysiek

5. Data: 2010-07-20 07:31:30

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> No własnie- jaka konkretnie wybrać?
>
> --
> Pozdrawiam
>
> Krzysiek

Jeżeli są dzieci i psy to boiskową, a nawet dobrze kupić gotową murawę z
siatką zwłaszcza na miejsca często deptane, o ile nie chce się mieć w tym
miejscu gołych od trawy placów.

6. Data: 2010-07-20 09:53:39

Od: "viena" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
> No własnie- jaka konkretnie wybrać?
Zakładając na wiosnę trawnik kupiliśmy boiskową Wimbledon. Jest to silna
trawa, na niej posadzimy krzewy i drzewka. Trawa będzie intensywnie
użytkowana, tzn. będziemy po niej normalnie chodzić i nie zamierzamy się z
nią cackać. A wyrosła bardzo ładnie, na razie jest cieniutka, ale po
kilkakrotnym koszeniu sama się zagęści. Uważam, że to był dobry zakup. Z tej
serii można spotkać jeszcze Wimbley.
Oprócz tych sportowych traw to podczas kupowania zetknęłam się jeszcze z
trawami dywanowymi - gazonowymi, ale sprzedawca powiedział mi, że wymagają
one większej pielęgnacji, podlewania (na opakowaniu pisze gazonowa). No i są
jeszcze trawy łąkowe. Jeżeli chcesz mieć na niej takie bonusy jak mlecze,
koniczynkę to takie też są w sprzedaży. Chyba można je spotkać też jako
pastwiskowe.
Widziałam też dużo traw uniwersalnych w dość taniej cenie (castorama), ale
nie wiadomo co tam jest i unikałam ich.
Pozdrawiam. Viena.

7. Data: 2010-07-20 13:49:59

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "viena" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> ... No i są jeszcze trawy łąkowe. Jeżeli chcesz mieć na niej
> takie bonusy jak mlecze, koniczynkę to takie też są w sprzedaży. Chyba
> można je spotkać też jako pastwiskowe.

Hejka. Podaj proszę nazwę (i ew. producenta) mieszanki łąkowej czy
pastwiskowej, zawierajacej nasiona mniszka (mleczy).
Pozdrawiam dociekliwie Ja...cki

8. Data: 2010-07-20 14:59:03

Od: "viena" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> Hejka. Podaj proszę nazwę (i ew. producenta) mieszanki łąkowej czy
> pastwiskowej, zawierajacej nasiona mniszka (mleczy).

Masz rację, mleczy nie znalazłam. Dotarłam za to do ciekawej stronki
oferującej mieszanki traw łąkowych, takich pięknych polskich łąk
http://www.luczaj.com/polskal.htm A co co mniszka to mam go dużo w starej
części ogrodu. Przestaliśmy już z nim walczyć. Poza tym podoba mi się jak
kwitnie. Patrząc na te łąki to nic tylko dosypać takiej mieszanki i mniszek
zgubi się wśród chabrów, jaskrów i złocieni:)

Pozdrawiam. Viena

Pytanie odnosnie trawnika
jabłoń, morela i śliwa - robaczywe owoce...
opryskiwacz i lanca
Żywa grzybnia /poprawione/
[spam] Rejsy dookoła Korsyki z kapitanem ogrodnikiem