Jaki jest najlepszy srodek znieczulajacy?

1. Data: 2007-01-03 09:11:02

Temat: Jaki jest najlepszy srodek znieczulajacy?
Od: "walt" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Mam do napisania maly referat na temat srodkow znieczulajacych
przy zabiegach takich jak: usówanie znamion, zabiegi dentystyczne,
amputacje palcow po odmrozeniach itp. Czy mozecie napisac mi jakie
macie doswiadczenia z roznymi srodkami znieczulajacymi. Głownie chodzi
mi o substancje czynna danedo srodka.Powszechnie stosuje sie chyba
lidokaine, ale na pewno jest cos lepszego...
Co stosuje sie przy zabiegach plastyki przegrody nosowej? Duzo osob
mowi ze jest to bolesny zabieg. Czy nie mozna uzyc takiego srodka aby
nic nie bolalo??

Pozdrawiam Maciek

2. Data: 2007-01-03 16:17:09

Temat: Re: Jaki jest najlepszy srodek znieczulajacy?
Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walt" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
ps.com...
[...]

czy ty myslisz, ze lekarze nam mowia, co nam podaja?:)

3. Data: 2007-01-03 17:10:15

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Temat jak rzeka można by nie jedn a grubą książkę napisać :) - jest też na
ten temat b. dużo informacji w internecie.

Jeśli chodzi Ci o środki znieczuenia miejscowego to w Polsce stosuje się
praktycznie 2 środki amidowe - lidokainę , o której już wspomniałeś i
bupiwakainę , dentyści używają często mepiwakainy (mepivacainy) , stosuje
się też maść znieczulającą (np.przed zakładaniem kaniul dożylnych ) -
mieszankę lidokainy i prilokainy.

Rzeczywiście powszechnie stosuje się lidokainę - wynika to z tego ,że to
bardzo bezpieczny , skuteczny , szybko i krótko działający lek.
Oczywiście jest cała masa innych środków miejscowo znieczulających używanych
na świecie (lub nie) - m.in. kokaina,prokaina,ametokaina,etidokaina,
cinchokaina, czy ostatnio modna także w Polsce do znieczuleń przewodowych
ropiwakaina.
Plastykę przegrody nosa najbardziej komfortowo chory znosi w znieczuleniu
ogólnym - i tak się w to robi jeśli chory nie chce odczuwać żadnego bólu.
Jeśli jednak ma to być znieczulenie miejscowe to najczęściej laryngolodzy
używają lidokainy z adrenaliną.

Pozdrawiam
regen

4. Data: 2007-01-03 17:46:16

Od: gg <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

proponuje zadac pytanie na:
http://www.e-aptekarz.pl/
moze pomoga

walt napisał(a):
> [...]
> Co stosuje sie przy zabiegach plastyki przegrody nosowej? Duzo osob
> mowi ze jest to bolesny zabieg. Czy nie mozna uzyc takiego srodka aby

Dziecko lat 6, angina bakteryjna teraz węzły chłonne, wymioty ...
Czy wycinać dziecku 3 migdał
Hemoroidy
Rektoskopia w Kujawsko-Pomorskim - gdzie najlepiej ?
Wasze apteczki samochodowe