Jaki koszt kosztorysu?

1. Data: 2007-01-29 12:44:17

Temat: Jaki koszt kosztorysu?
Od: "skibbbi" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chcę zrobić remont w mieszkaniu ok. 100m2 prac będzie wiele i to
różnych. Jak powinienem do tego podejść by zorientować się w kosztach
przedsięwzięcia czyli robocizny i materiałów.

1. Czy takiego pełnego kosztorysu powinienem oczekiwać od firmy
remontowej czy trzeba wynająć jakiegoś kosztorysanta?

2. Czy taki kosztorys coś kosztuje czy firma budowlana robi go
bezpłatnie?

3. Na ile wiarogodne są kosztorysy czyli na ile dokładnie można
oszacować koszty inwestycji?

Co radzicie?

Skibbbi

2. Data: 2007-01-29 22:54:52

Temat: Re: Jaki koszt kosztorysu?
Od: "Marcin" <m...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrób tak:
Pomierz wszystko tak, żebyś DOKŁADNIE wiedział co odpowiadać na pytanie np o
pow pokoi, ścian, wysokość.
Podziel prace na rodzaje.
Podziel materiały na rodzaje.
Pomyśl mniej więcej jak to wygląda teraz i co trzeba w tym zmienić. Zapisz
to.
Pomyśl jak byś chciał żeby to było wykonane (ściany, kolory, meble, kable
....).
Ustal grafik co po czym POWINNO się dać zrobić a) likwidując to co jest b)
wykonując to do czego zmierzasz.

Kup gazetę z ogłoszeniami.
Spisz prace pionowo (jedna pod drugą) a po prawo 3 kolumny
Dzwoń i pytaj o ceny i czas rozpoczęcia pracy. Wyniki wpisz przy każdej
pracy (3 firmy wystarczą).
Przejdź się po sklepach z materiałami (farby, parapety, gips i inne
potrzebne). Spisz ceny jak przy pracach.
Dodaj wszystko w jakimś Excelu i napisz w nazwie: PLANOWANE KOSZTY REMONTU.
TO wszystko zajmie Ci 2-3 dni ale BĘDZIESZ WIEDZIAŁ jaki jest PRZEDZIAŁ.
Inaczej nie dowiesz się prawdy, bo albo oferta będzie ogólna a końcowa cena
dużym zaskoczeniem, albo każda kolejna osoba wykonująca Ci coś będzie
zaskakiwała cię cenami i terminami (pewnie i jakością).

A teraz najważniejsze. Jak już wiesz jakie są planowane koszty, to poszukaj
(może Ci się uda) KOMPLEKSOWEGO wykonawcy ALE NIE FIRMY Z PRACOWNIKAMI tylko
PANA CO WSZYSTKO POTRAFI. Daj ogłoszenie do tej gazety i napisz że ZAPŁACISZ
ZA KOMPLEKSOWĄ USŁUGĘ JEDNEJ OSOBIE (NIE FIRMIE).
Jest wielu, co chętnie będą dłubali w jednym miejscu bez biegania. Jak już
gość się trafi to poproś go do tego mieszkania i pozwól dokładnie (dłuuugo)
oglądać mierzyć i td. Poproś żeby Ci zaproponował cenę ZA WSZYSTKO BEZ
MATERIAŁÓW. Łab sobie daję obciąć, że nie będzie to suma jaką sam ustaliłeś.
BĘDZIE TO O WIELE MNIEJSZA CENA. Ale jak bym miał stracić głowę, to Ty się
targuj. Dużo kasy na raz robi wrażenie, Teraz płatność. Daj 30% po 15% prac
*zastanów się dlaczego akurat tak) a resztę PO. I NIE MIĘKNIJ, choć by była
za 3 dni Wigilia!

Tak już 3 mieszkanie robię i działa.

Pozdrawiam.

Marcin

PS
Napisz czy Tobie też.

3. Data: 2007-01-29 23:10:31

Od: "Marcin" <m...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze Ci napiszę dlaczego to działa. To działa, bo gość SAM USTALA CO PO
CZYM i jak nie dowiozą płytek to robi inną robotę a nie dzwoni wymyślając Ci
na jakiegoś .... ja co go nie ma a miał być i zrobić coś po czy on ma robić
inne. Ty pracujesz sobie spokojnie. Nawet jak gość będzie BARDZO drogi ( ale
i dobry) to warto, bo nie pilnując go zarabiasz na ewentualną jego górkę. To
jest lepsze niż wychodzenie z pracy bo trzeba dokupić jakies materiały czy
zadecydować w którym miejscu musi być gniazdko.
Musisz zrobić jeszcze w rzeczy. 1 - narysuj w jakimś pr graficznym rzuty
mieszkania. Wydrukuj to tyle razy ile różnych spraw chcesz załatwić, zmiana
ścian, prąd, hydraulika, kolory, płytko itd.
Każdą z tych kartek opisz (np PŁYTKI) i jak rozmawiacie o tym, to patrzcie i
piszczie na tej kartce info związane z tym tematem.ZAWZE miej to przy sobie.
Nie będzie głupawych - Paaanie, nie tak się umawialiśmy! Kartka. Ustalenie.
Zapis. Xero dla każdego i umowa - jak coś ma być zmienione to na tej kartce
to RAZEM zapisujemy.

Zrób tak, bo inaczej to kosztuje 2xwięcej i grozi utratą pracy (nawet jak
prowadzisz własną działalność ;-)

Marcin

4. Data: 2007-01-30 06:58:52

Od: "Michał T" <l...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na tej kartce to RAZEM zapisujemy.
>
> Zrób tak, bo inaczej to kosztuje 2xwięcej i grozi utratą pracy (nawet jak

Świetę słowa. Kończę remont _pierwszego_(do trzeciego jeszcze daleko)
mieszkania i gdybym stosował taką technikę to wszystko byłoby prostsze. I
nie daj sobie wmówić,że "z ceną to się dogadamy" albo "nieprzewidziane
sprawy podniosły cenę". (#@$@) Cię to obchodzi,że fachowiec nie
przewidział-jak nie przewidział to amator.

Przeciekający dach
Bardzo podejrzany jasno brązowy "zaciek"
zwrot podatku za remont mieszkania
Pralka Electrolux EW1144 F
zabezpieczenie nakretki