Jaki młynek do kawy?

1. Data: 2008-07-07 07:54:05

Temat: Jaki młynek do kawy?
Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Jakoś tak powoli dojrzałem do zakupu młynka do kawy - nazbierało mi się
różnych kaw ziarnistych... Mam tradycyjny korbkowy młynek, ale jakoś nie
nie mam ochoty przedłużać codziennego robienia kawy z 10 do 20 minut :)

Oczywiście z góry odrzucam rzeźnicze młynki z nożem - chciałbym raczej
czegoś co działa podobnie do normalnego młynka na korbkę tyle że bez
machania ręką przez wiele minut i z nieco większym zasobnikiem... Zdaje się
że są to po prostu młynki żarnowe?

Na allegro znalazłem sporo modeli, i z żarnowych widzę:
- severin KM3878
- delonghi KG59
- demoka M-203/205/207 - w chorych cenach rzędu 600-700zł, odpada :)
- gaggia - też raczej absurdalna cena (289zł)

Z jednej napotkanej tu dyskusji wnioskuję że severin to straszny szajs.
Interesuje mnie to delonghi, tym bardziej że będzie pasowało do ekspresu :)
Cena delonghi jest jeszcze do przełknięcia - 180zł, 2x drożej niż severin
ale chyba zdecydowanie lepsza jakość :)

Co polecacie?

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
(c) Tomasz Olbratowski 2004

2. Data: 2008-07-07 09:46:21

Temat: Re: Jaki młynek do kawy?
Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Ekspres z wbudowanym młynkiem.
JaC

-----

3. Data: 2008-07-07 10:42:43

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek Osiecki" <j...@c...pl> wrote in message

Dobry jest żarnowy, ale przy małych obrotach - czyli na korbkę. Dobry jest
udarowy - prosty i szybki, nie zagrzewa kawy podczas mielenia. Musisz sam
wybrać.

4. Data: 2008-07-07 11:37:06

Od: "Boban" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Osiecki <j...@c...pl> napisał(a):

> [...]
> - demoka M-203/205/207 - w chorych cenach rzędu 600-700zł, odpada :)
> - gaggia - też raczej absurdalna cena (289zł)

Jak masz ekspres ciśnieniowy i chcesz pić poprawne espresso to z tych
powyższych tylko demoka.

5. Data: 2008-07-07 14:15:03

Od: "tHe mRuWa" <g...@D...com> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:g4t2ak$gs2$1@news.wp.pl,
niejaki(a): 666 z adresu <u...@w...eu> napisał(a):

> Ekspres z wbudowanym młynkiem.

dokladnie, za niezly ekspres z mlynkiem zaplacisz w promocji 1200zł
a samodzielny dobry mlynek to przynajmniej polowa tej kwoty...

--
* Pozdrawiam
* tHe mRuWa

6. Data: 2008-07-07 19:31:05

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 7 Jul 2008 11:46:21 +0200, 666 napisał(a):
> Ekspres z wbudowanym młynkiem.

Jeśli narzekam na cenę 600zł za młynek do kawy, to tym bardziej nie wywalę
2500 na ekspres z młynkiem ;)

Choć fakt, z przyjemnością bym się na taki zdecydował... ale póki co lodówka
piekarnik i płyta ważniejsze.

7. Data: 2008-07-07 19:38:11

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 7 Jul 2008 16:15:03 +0200, tHe mRuWa napisał(a):
> W artykule news:g4t2ak$gs2$1@news.wp.pl,
> dokladnie, za niezly ekspres z mlynkiem zaplacisz w promocji 1200zł
> a samodzielny dobry mlynek to przynajmniej polowa tej kwoty...

Obawiam się że w tym ekspresie za 1200 młynek będzie raczej z tych za 50zł
niż 500...

Na razie mam jeden z najprostszych modeli delonghi:

http://allegro.pl/item388828521_delonghi_ec190_ekspr
es_wysokocisnieniowy_2_l_gwar.html

i biorąc pod uwagę że od dobrych 3-4 lat wytrzymuje codzienne 2-3 kawy
(licząc średnio, rzecz jasna :) i w tym przynajmniej 1 capuccino, to raczej
nie chcę go zmieniać na niewiadomą...

Dlatego póki co chcę tylko młynek - do reszty dorosnę jak zarobię ;)

8. Data: 2008-07-07 19:53:21

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 7 Jul 2008 12:42:43 +0200, Panslavista napisał(a):
> Dobry jest żarnowy, ale przy małych obrotach - czyli na korbkę.

Ale chyba te elektryczne żarnowe też mają regulowane obroty? :)
Przy korbkowym trochę mam dość rozsypanej wszędzie kawy, maleńkiego
zasobniczka w którym zmieści się kawy na jedno podwójne espresso i obolałych
rąk - wydaje mi się że taki delonghi byłby idealny:

http://allegro.pl/item393620867_zarnowy_mlynek_delon
ghi_kg_59_tanio_.html

> Dobry jest udarowy - prosty i szybki, nie zagrzewa kawy podczas mielenia.
> Musisz sam wybrać.

Zaraz zaraz, czyli te młynki z wirującymi ostrzami są lepsze? Byłem święcie
przekonany że właśnie żarnowe są najlepsze i nie palą kawy...

9. Data: 2008-07-08 18:37:13

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Lip, 21:38, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:

> Na razie mam jeden z najprostszych modeli delonghi:
>
> http://allegro.pl/item388828521_delonghi_ec190_ekspr
es_wysokocisnieni...

Do tego ekspresu z całą pewnością młynek udarowy za kilkadziesiąt
złotych da taki sam efekt jak żarnowy za kilkaset.
Wiem, bo mam trzy młynki elektryczne (dwa żarnowe i jeden udarowy),
przeprowadzałem nawet ślepe próby aby zgadnąć który młynek był użyty -
nie ma różnicy.
Może przy innym ekspresie miało by to jakieś znaczenie, aczkowiek
wcale nie jestem pewien (mam już czwarty ekspres ciśnienowy).

--
ZZ@private

10. Data: 2008-07-14 10:26:21

Od: Maciej Kulawik <m...@m...x.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> udarowy - prosty i szybki, nie zagrzewa kawy podczas mielenia. Musisz sam

Bzdura.
Właśnie udarowe są najgorsze - nagrzewają kawę (dlatego trzeba mielić
krótkimi impulsami), mielą nierównomiernie (trzeba odpowiednio potrząsać) i
produkują dużo pyłu.
Zależy jaką kawę chcesz robić - do espresso się nie nadają kompletnie.

Żarnowe na korbkę - nie dadzą odpowiednio drobnego i równomiernego
przemiału.
Demoka ma bardzo dobre opinie, z tych tanich młynków. Tak - do espresso
650zł to tani młynek.

Usunięcie śladów po "antyperspirancie" ?
stellenangebote airbus stellenangebot stuttgart Informatiker Informatikerin siemens deutschland
Deska dębowa, parkiet lakierowany za pół ceny
Pralka Polar - jak wyjąć pojemnik na proszek?
Woda w baniakach