Jaki olej do smażenia?

11. Data: 2006-03-15 12:38:50

Temat: Re: Jaki olej do smażenia?
Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Katarzyna 'Bastet' Świderska wrote:

> I nie rozni sie barwa od takiego zwyklego?

Zależy co to jest "zwykły olej", dla mnie arachidowy jest
jak najzwyklejszy. Nie ma w nim nic niezwykłego. :)

> Bo ja mam cos co pachnie orzeszkami ziemnymi, jest ciemne i odrobine
> gestsze od zwyklego oleju (poszlam i sprawdzilam), dodaje to do
> salatek, ale chcialabym wiedziec czy mozna na takim oleju tez smazyc.

Może to sezamowy?

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

12. Data: 2006-03-15 17:28:23

Od: "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:dv91u9$gm3$5@nemesis.news.tpi.pl, Konrad Kosmowski wrote:

> Może to sezamowy?

Pewnie tak. Kompletnie nie nadaje się do smażenia. Jest robiony z
prażonego sezamu, więc już jest niejako usmażony, i szybko się spali.
Dodaje się go do potraw gotowych albo pod koniec smażenia. Do sałatek? Hm.

Hania
--
***
Google might not be right, but it certainly is quick.

13. Data: 2006-03-15 20:45:05

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Hanna Burdon wrote:

> Pewnie tak. Kompletnie nie nadaje się do smażenia.

Bo to właściwie tylko się nazywa olej, podczas gdy jest to w gruncie
rzeczy przyprawa.

> Jest robiony z prażonego sezamu, więc już jest niejako usmażony, i
> szybko się spali. Dodaje się go do potraw gotowych albo pod koniec
> smażenia.

Do zup (azjatyckich) kilka oczek bardzo pasuje. :)

> Do sałatek? Hm.

Ja daję np. do kapusty pekińskiej przesmażonej z chilli.

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

omlet - na czym usmazyc?