Jaki sprzet AGD do kuchni?

1. Data: 2003-11-24 10:48:53

Temat: Jaki sprzet AGD do kuchni?
Od: "Sławek Matkowski" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Panie i Panów!
Kupilismy z żoną i naszymi blizniakami nowe mieszkanko i chcemy je porządnie
wyposażyć. Chcemy kupić sprzęt nowoczesny z umiarkowaną ilością bajerów,
solidny - niezbyt awaryjny (z dobrym serwisem w Polsce), za rozsądną cenę.
Potrzebujemy:
- lodówkę do zabudowy (do 2000zł),
- płyte gazową do zabudowy (do 1000 zł),
- piekarnik elektryczny do zabudowy (do 2500 zł),
- zmywarkę do zabudowy (do 2000 zł),
- pralkę (do 2500 zł).
Czy ktoś może coś polecić?
Wiem, że nie trafiłem na specjalistyczną grupę (bo takiej nie ma) ale
specjliści od kuchni na pewno coś pomogą!
Na razie jestm na etapie "budowania zaufania" do marek: Bosch, Brandt, Hoover.
Jeżeli to błąd, to mnie kochani wyprowadźcie z niego!
Dziękuję za pomoc!
Sławek

1. Data: 2003-11-24 11:02:51

Temat: Re: Jaki sprzet AGD do kuchni?
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławek Matkowski" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> - lodówkę do zabudowy (do 2000zł),

Electrolux

> - płyte gazową do zabudowy (do 1000 zł),

Tak duzo chcesz wydać? Electrolux ze szklaną płytą.

> - piekarnik elektryczny do zabudowy (do 2500 zł),

Tutaj bym zaoszczędziła z 1000 zł i Amica

> - zmywarkę do zabudowy (do 2000 zł),

A tytaj bym ten 1000 dodała i Bosh

> - pralkę (do 2500 zł).

Electrolux

Łaziłam ostatnio po sklepach i gdybym miałą na nowo wyposarzać mieszkanie,
to zrobiłabym jak wyżej.

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2003-11-24 11:22:34

Od: "Sławek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Łaziłam ostatnio po sklepach i gdybym miałą na nowo wyposarzać mieszkanie,
> to zrobiłabym jak wyżej.

Ale jakie modele, albo inaczej jakie funkcje są naprawdę przydatne?

1. Data: 2003-11-24 11:38:34

Od: JR <r...@p...pl_to.TRZEBA.skasowac> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Nov 2003 11:48:53 +0100, "Sławek Matkowski"
<s...@p...onet.pl> wrote:

>Wiem, że nie trafiłem na specjalistyczną grupę (bo takiej nie ma) ale

pl.rec.dom ?

Rysiek

1. Data: 2003-11-24 11:55:31

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Ale jakie modele, albo inaczej jakie funkcje są naprawdę przydatne?

Lodówka - ma mieć klasę energetyczną A i możliwość regulacji wysokości
półek.
Zmywarka ma być cicha.
Płyta gazowa ma być łatwa w czyszczeniu - stąd szklana.
Piekarnik ma mieć termoobieg i możliwość ustawiania dowolnej kombinacji
sposobu grzania, a piekarnik ma grzałkę dolną, górną, grill i termoobieg...
Amica ma wszystkie z mojego punktu widzenia istotne kombinacje. Piekarnik ma
mieć powłokę samoczyszczącą (cała powierzchnia piekarnika jest taka
szorstka - ją się wypala, a potem zamiata z dna, a nie myje).
Pralka ma być cicha i skuteczna i przyjemna w codziennym użytkowaniu ;-)))
Np. ma mieć łatwy do czyszczenia filtr...
Zapomniałeś napisać o okapie. Do płyty gazowej potrzebny jest porządny -
silny i jednocześnie cichy wyciąg... I tutaj mogę tylko powiedzieć, że mam
Amica i nie jest wystarczająco cichy...

1. Data: 2003-11-24 12:21:14

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska:

> Płyta gazowa ma być łatwa w czyszczeniu - stąd szklana.

nie kupowałbym gazowej płyty ceramicznej. Po pierwsze strasznie drogie,
po drugie masz wszystkie wady płyt elektrycznych.

Strasznie drogie: u nas > 2kEUR.

Jak już koniecznie płytę ceramiczną, to elektryczną kupuj, choć ja i tak
wolę gaz.

Waldek

1. Data: 2003-11-24 12:31:18

Od: Grzegorz Mucha <m...@z...mielonka.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 24 Nov 2003 12:55:31 +0100, Joanna Duszczyńska wrote:

> Lodówka - ma mieć klasę energetyczną A i możliwość regulacji wysokości
> półek.

Tez tak przez dluzszy czas myslalem. Ale tak naprawde, A klasa w przypadku
lodowki zwraca sie dopiero po 10 latach, naprawde nie wiem, czy warto
doplacac tyle kasy (akurat Electrolux mam w ofercie, i owszem 2 takie
modele rozniace sie li tylko klasa energetyczna i moze 100 zl w cenie).
Przecietna roznica 300-400 zl miedzy lodowka w klasie A i B to jakies 1000
kWh (A-klasowa lodowka wys. 170-180 cm zuzywa rocznie ok. 100 kWh mniej,
niz B-klasowa)

> Zmywarka ma być cicha.

A to jak najbarzdiej.

mucher

1. Data: 2003-11-24 12:37:39

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3FC1F7BA.9010003@ukbf.fu-berlin.de...

> Joanna Duszczyńska:

> nie kupowałbym gazowej płyty ceramicznej. Po pierwsze strasznie drogie,
> po drugie masz wszystkie wady płyt elektrycznych.
>
> Strasznie drogie: u nas > 2kEUR.

??? Niemożliwe... Tego Electroluxa da się kupić za 1000 zł, innych firm są w
podobnych cenach, ale mają głupio IMO skonstruowane kratki na których się
stawia garnek.
O jakich wadach płyt elektrycznych mówisz?

1. Data: 2003-11-24 13:29:17

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> podobnych cenach, ale mają głupio IMO skonstruowane kratki na których się
Te Eletroluxy to gazowe z płytą ceranową? No to strasznie potaniały. Ja
kupowałem swoją kuchenkę (gazowa pod zabudowę) w 1994 roku i od tej pory
nie interesowałem się zbytnio co na rynku się dzieje.

> O jakich wadach płyt elektrycznych mówisz?

Niższa max. temperatura pracy, niektóre garnki nie nadają się do nich.
Dłuższy czas reakcji na zmianę ustawień. Zalety też oczywiście mają.

Waldek

1. Data: 2003-11-24 13:50:04

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3FC207AD.4050901@ukbf.fu-berlin.de...

> Niższa max. temperatura pracy, niektóre garnki nie nadają się do nich.

Ale to się na gazową nie przekłada... Są nawet takie gazowe z palnikiem do
woka

> Dłuższy czas reakcji na zmianę ustawień. Zalety też oczywiście mają.

To też na gazową z płytą ceramiczną nie przechodzi...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

[P] Gofry + patent do gofrownicy :)
zepsulam drozdzowke z jagodami - przestrzegam
[P] krowki
Weselne żarcie
Chleb Fiony