Jakie badania zrobic aby potwierdzic niewydolnosc lewej komory serca

1. Data: 2003-08-22 17:42:04

Temat: Jakie badania zrobic aby potwierdzic niewydolnosc lewej komory serca
Od: "pipi" <w...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podejrzewam, ze mam niedoczynnosc lewej komory serca. Do tej pory wykonalam
calodobowego Holtera i calodobowe badanie cisnienia. Niestety, badania niczego
nie wykazaly. Mam klasyczne objawy ale sa one nieregularne.
Jakie badania wykonac aby jednoznacznie potwierdzic albo zaprzeczyc moim
podejrzeniom. Tylko proszę jako odpowiedz nie odsylac mnie do lekarza bo bylam
tylko powiedziec jakie badania wykonac. Na pewno ta niedoczynnosc jest w
pierwszej fazie - dopiero się zaczyna.

2. Data: 2003-08-22 20:45:48

Od: "SzM" <m...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Po pierwsze ile masz lat, ile ważysz, jakie masz schorzenia dodatkowe, jakie
leki bierzesz.
Po drugie jakie są objawy "niedoczynnosci lewej komory serca" i co rozumiesz
przez "Mam klasyczne objawy ale sa one nieregularne".

SzM

3. Data: 2003-08-23 20:12:07

Od: "pipi" <p...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Po drugie jakie są objawy "niedoczynnosci lewej komory serca" i co rozumiesz
> przez "Mam klasyczne objawy ale sa one nieregularne".

28 lat, 80 kg wagi, schorzenia dodatkowe: alergia.
co rozumiem przez objawy:
- walenie serca o 2 - 3:00 w nocy. Zasypiam normalnie, nic sie nie dzieje, i
nagle budzę się w nocy z dzikim waleniem serca, jestem biala, mam dreszcze, mam
klopoty z oddychaniem. Przechodzi po wzięciu beta-blokerów.
- po wysiłku fizycznym bardzo długo serce szybko bije, jakby nie mogło się
uspokoić
- leczono mnie na niedoczynnosc tarczyny eltroksizinem, dostawalam duze dawki. T
(skonczylam 6 lat temu i mniej wiecej wtedy zaczely sie problemy z sercem)

4. Data: 2003-08-24 08:24:12

Od: "SzM" <m...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
duze dawki. T
> (skonczylam 6 lat temu i mniej wiecej wtedy zaczely sie problemy z sercem)

Wygląda na to, że głównym problemem są zaburzenia rytmu serca.
Diagnostyka Holterem była jak najbardziej na miejscu - ale skoro opisywane
przez Ciebie objawy mają charakter napadowy i nie wystąpiły w czasie badania
to wynik oczywiście będzie prawidłowy.

Powinnaś odwiedzić dwóch specjalistów (lub wykonać badania u lek.
rodzinnego):
- endokrynologa dla wykluczenia/potwierdzenia ewentualnych zaburzeń
tarczycowych (badanie poziomu TSH i ewentualnie FT3)
- kardiologa w celu porządnego osłuchania serca i wykonania
echokardiografii; to odpowie bezpośrednio na twoje pytanie o wydolność serca
(czyli frakcję wyrzutową - pewnie będzie w normie), ale przede wszystkim
pozwoli na ocenę ewentualnych nieprawidłowości w anatomii i pracy zastawek,
które również mogą sprzyjać zaburzeniom rytmu.

Do czasu wyjaśnienia:
- leki uspokajające na noc
- regularnie beta-bloker zgodnie z zaleceniem lekarza, który Tobie go
przepisał

Co do:"po wysiłku fizycznym bardzo długo serce szybko bije, jakby nie mogło
się uspokoić" jest to raczej wynikiem braku kondycji i nadwagi, a więc
fizjologia niż patologia. (Też to mam:))

Tyle ode mnie.

SzM

5. Data: 2003-08-24 08:43:23

Od: "Robert" <s...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

bi9sgj$sao$...@s...man.poznan.pl,
SzM <m...@p...com.pl>:

> Tyle ode mnie.
IMHO znakomita porada - dokladnie tak bym zrobil, jak radzi SzM.

Ew. w przypadku prawidlowych wynikow badan endykronologicznych nastepna
opcja byloby podloze nerwicowe takich nocnych epizodow.

> Co do:"po wysiłku fizycznym bardzo długo serce szybko bije, jakby nie
> mogło się uspokoić" jest to raczej wynikiem braku kondycji i nadwagi,
> a więc fizjologia niż patologia. (Też to mam:))

Tu polecam regularne cwiczenia aerobowe, najlepiej o odpowiednio
kontrolowanej intensywnosci (z monitorowaniem tetna, aby bylo w odpowiednim
przedziale, nie zbyt niskie, bo to niewiele daje), np. rower, o ile nie
bedzie przeciwskazan kardiologicznych (co jest malo prawdopodobne).

Sam ruch nawet, niezaleznie od podloza (o ile nie bedzie przeciwskazan
kardiologicznych) moze przyniesc szybka i znaczaca poprawe objawow.

SzM dodatkowo polecam Niku :))

--
Robert
Email replies: use >mkarta< in place of >spam.trap< and remove .invalid

6. Data: 2003-08-24 09:57:56

Od: "pipi" <p...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. zrobilam badania hotmonalne - wszystkie hormony mam na dolnej granicy
2. nie zgadzam sie ze dlugie uspokajanie serca to kwestia kondycji - cale zycie
bylam gruba i nigdy tak sie nie dzialo. Pomimo wagi zawsze bylam bardzo
wysportowana. To nie jest normalne jezeli serce nie uspokaja sie przez 6 godzin
po wysilku fizycznym i w nocy szumi mi w uszach.
3. problemy z sercem zaczely sie od kuracji odchudzajacej w centrum
odchudzania, gdzie zasugerowano mi ze mam niedoczynnosc tarczycy. Podawano mi
eltroksin i rozne inne "ziolka" ktorych skladu nie znam. Od tej pory zaczely
sie problemy.
4. jezeli to pomoze to jeszcze jedna rzecz jest nowa. Kiedys w upaly 40
stopniowe czulam sie swietnie, jezdzilam na rowere caly dzien. Obecnie jezel
temperatura jest powyzej 25 C slaniam sie na nogach, zle sie czuje, puchna mi
stopy i dłonie.

Oczywiscie, zrobie echo serca. Prosze mi jednak wierzyc, ze cos jest nie tak.
Nigdy przedtem nie mialam takich objawow. Biegalam na dlugie dystanse,
jezdzilam na rowerze, plywalam i nigdy takie rzeczy sie nie dzialy.

Bardzo chcę jechać na wycieczkę rowerową do Norwegii. To jest jednak 50 - 100
km dziennie na rowerze. Jezeli moje problemy to tylko brak kondycji, to nic mi
się nie stanie. Rozpocznę trening i przyzwyczaję organizm do wysiłku. Ale
jeżeli mam niewydolnosc serca to po prostu mogę umrzeć. Dlatego tak bardzo mi
zależy aby w koncu wiedziec co jest nie tak. Jak będę wiedziała na czym stoję
będę wiedziała co mi wolno robić a co nie.

A co wagi... Ironiczne wydaje mi się, że zaszkodziła mi nie nadwaga, ale ...
odchudzanie...

7. Data: 2003-08-24 10:06:40

Od: "pipi" <p...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

acha, i jeszcze co do objawow
1. od pewnego czasu nie moge brac vibramycyny - nie moge po niej spac. Tak jak
po kawie, nie spie doslownie cala noc, pomimo, ze antybiotyk biore rano.
2. po zazyciu pyralginy robię się biała i mdlęję, cala sie trzęsę, nawet po
polowie tabletki. Mam dzikie bicie serca.
3. zwykle znieczulenie u dentysty powoduje bardzo duze pobudzenie - tak jak po
kilku kawach. Chcę wyskoczyć ze skóry. Tez mam noc z glowy. Muszę prosić o
znieczulenie "dla sercowców". Dziala ono krocej, czegos w takim zastrzyku nie
ma.
Nigdy wczesniej nie mialam takich problemow. To dalo mi do myslenia.

8. Data: 2003-08-24 10:44:54

Od: "Robert" <s...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

4...@n...onet.pl,
pipi <p...@W...pl>:

> [...]
> bylam bardzo wysportowana. To nie jest normalne jezeli serce nie
> uspokaja sie przez 6 godzin po wysilku fizycznym i w nocy szumi mi w

Masz racje: oczywiscie ze nie, jesli to jest az 6 godzin! Myslalem, ze masz
na mysli znacznie krotszy okres.

Pozostalych punktow nie skomentuje, bo nie jestem kompetentny.
Wydaje mi sie, ze musisz sie dokladnie i wszechtronnie zdiagnozowac, to
podstawa.

Na pewno dobre USG serca z ocena parametrow hemodynamicznych.

9. Data: 2003-08-24 12:08:48

Od: La Luna <blueluna@wytnij_to.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pamiętnego dnia 24 Aug 2003 12:06:40 +0200, "pipi"

> [...]
>znieczulenie "dla sercowców". Dziala ono krocej, czegos w takim zastrzyku nie

Ale skad Twoje podejrzenie co do niewydolnosci serca???

Ja mam dosyc silna arytmie i mam bardzo podobne objawy - moze nie
reaguje zle na antybiotyki i pyralgine, a moze po prostu o tym nie
wiem bo takich lekow bardzo dawno nie uzywalam.
Po zwyklym znieczuleniu u dentysty - gdy w zastrzyku jest adrenalina -
dostaje takiej trzesiawki i jakis czas pozniej - oslabienia, ze
praktycznie przytomnosc trace. Dobrze ze wtedy prosto od dentysty
poszlam do weterynarza - docucil mnie jak mu padlam w drzwiach ;)
Teraz tez u stomatologa prosze od razu o inne znieczulenie mowiac ze
mam arytmie i po nim nie mam zadnych problemow.

Podczas holtera wyszlo ze w nocy miewam dosyc czesto napady
czestoskurczy - w dzien nie. Rowniez nawet przy zwyklych zaburzeniach
rytmu, gdy sie nasila (bo np. u mnie maja one rozne nasilenia w
zaleznosci od wielu czynnikow) - lezac w nocy w lozku, gdy jest cicho
i spokojnie - odczuwa sie je znacznie silniej niz w dzien -
szczegolnie jesli jestem bardzo zmeczona lub dzien byl nerwowy. Ja w
dzien, o ile nie dzieje sie nic dziwnego - wogole praktycznie nie
odczuwam nierownego bicia serca - choc ja mam zaburzenia rytmu non
stop. W nocy - a i owszem. Choc juz sie do tego przyzwyczailam :)

Dlugie uspokajanie sie serca po wiekszym wysilku lub naglym stresie -
jak najbardziej - czesto pozniej tlucze mi sie przez pol dnia.

Z kondycja tez roznie bywa. Czasem moge jechac i jechac na rowerze
wiele km - i wogole nie czuje zmeczenia. A czasem - szczegolnie jesli
jest choc troszke duszno - po 2 km praktycznie spadam z roweru, cala
mokra, dyszaca, w glowie mi sie kreci.

Dobrze jest przy takich problemach mierzyc sobie cisnienie - najlepiej
dobrym cisnieniomierzem elektronicznym ktory jednoczesnie mierzy
tetno. Bo czesto (mi) zdarza sie ze nagle oslabienie wynika ze spadku
cisnienia przy jednoczesnym spowolnieniu tetna.

Pozdrawiam
Agnieszka Mockałło
http://www.zwierzeta.cisza.pl/
Odpisujac na priv, usun "wytnij_to" z adresu

10. Data: 2003-08-24 14:01:35

Od: "pipi" <p...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszko,
robilam calodobowego Holtera i calodobowe pomiary cisnienia. Specjalnie w tym
dniu jezdzilam calusienki dzien na rowerze. I nie moglam spac dlugo w nocy, bo
mi sie serce nie umialo uspokoic.
Ale na wykresach wszystko bylo w porzadku... Wszystkie parametry sliczne,
cisnienie niziutkie, rytm serca rowny. Nie wyszlo nic.
A ja nie spalam chyba do 2 nad ranem...
Dlatego chcę dowiedzieć sie jakie inne badania serca można zrobić, aby wykryć
nieprawidłowości.

Przepuklina kresy białej
Ból pleców
urolog-wroclaw