Jakie cechy powinna mieć dobra pralka ładowana od góry?

1. Data: 2004-01-29 08:34:26

Temat: Jakie cechy powinna mieć dobra pralka ładowana od góry?
Od: "TomH" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi mi o dobrą pralkę i bardzo dobrą pralkę. Jakie są teraz fajne
działające "bajery"?

Jakie też macie opinie o pralko-suszarkach?

Interesują mnie tylko pralki ładowane od góry.

1. Data: 2004-01-29 08:44:05

Od: Danny <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 29 Jan 2004 09:34:26 +0100, "TomH"
<t...@i...pl> wrote:

>Jakie też macie opinie o pralko-suszarkach?

Mieszane - z jednej strony dość wygodne rozwiązanie, ale:
- trzeba wyjąć część prania (suszarka ma wkład o połowę mniejszy niż
pralka);
- trzeba odprowadzić wilgotne powietrze do wentylacji (nie wszystkie
modele).

Danny

1. Data: 2004-02-03 12:55:13

Od: "Buźka" <k...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chodzi mi o dobrą pralkę i bardzo dobrą pralkę. Jakie są teraz fajne
> działające "bajery"?

> Interesują mnie tylko pralki ładowane od góry.

Te są potwornie głośne. Jeśli mieszkasz w bloku, to może przeszkadzać, bo
nie odpalisz wirowania późnym wieczorem. (no chyba, że coś się zmieniło
przez ostatnie lata w ich konstrukcji).
Zwróć uwagę na to przy wyborze.

Buźka

1. Data: 2004-02-03 13:19:04

Od: "Lesio5" <I...@w...pI> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Buźka" <k...@b...pl> napisał w wiadomości

> Te są potwornie głośne.

To jest bzdura akurat. Prakli górnoladowalne sa zwykle cichsze i nie
wpadaja w bicie przy lada okazji jak ich pionowobebnowe przodoladowalne
odpowiedniczki. Po prostu duzo latwiej wywazyc ich wirujacy beben.

--
Leszek Grelak - Lesio5
"Im bardziej skorumpowana jest Republika, tym liczniejsze są jej prawa" -

1. Data: 2004-02-03 14:44:04

Od: Andrzej Garapich <g...@n...ma.maila> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 3 Feb 2004 13:55:13 +0100, "BuĽka" <k...@b...pl> pisze:

> [...]

Słuszny wybór...

>Te są potwornie głośne. Jeśli mieszkasz w bloku, to może przeszkadzać, bo
>nie odpalisz wirowania późnym wieczorem. (no chyba, że coś się zmieniło
>przez ostatnie lata w ich konstrukcji).

Nie sluchaj, bo to brednie.

W pralkach ładowanych od góry bęben podparty jest
z obu stron osi obrotu. Dzięki temu można osiągnąć
większe obroty przy tej samej technologii.
W pralkach "od przodu" jest tylko jeden punkt
podparcia bębna, więc potrzebne są dużo wyższe
reżimy technologiczne, żeby osiągnąć takie same
obroty.

Poza tym pralka "od góry" ma masę innych zalet

pozdrawiem serdecznie
Andrzej Garapich

--
Kto w młodości był socjalistą
ten na starość będzie świnią

1. Data: 2004-02-03 14:48:36

Od: "Lesio5" <I...@w...pI> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Garapich" <g...@n...ma.maila> napisał w wiadomości

> Poza tym pralka "od góry" ma masę innych zalet

I jedna "wade" dla typowej Polki. Nie mozna kosza na bielizne na pralce
postawic.
To, ze duzo mniej miejsca zajmuje i jest stabilniejsza jakos nie widza.

1. Data: 2004-02-03 14:51:54

Od: " zayzayer" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

TomH <t...@i...pl> napisał(a):

> Chodzi mi o dobrą pralkę i bardzo dobrą pralkę. Jakie są teraz fajne

Niedrogie i dobre pralki z góry ładowane robi teraz
Bosch i Siemens. Mam na myśli te o szer. 45cm. Swego
czasu były o szer 40 cm. - kiepskie. Kupując pralkę
z góry ładowaną warto zainwestować w dobrą firmę, bo
ten typ pralki ma dużo wad (szybko zużywające się łożyska,
głośne, mało stabilne, bardziej awaryjne, droższe
w naprawach, mniej żywotne itd). Tylko nowe Bosche i
Siemense dzięki powiększonej szerokości maja łożyska o
trwałości takiej samej ja w normalnych pralkach. W pralkach
które mają 40 cm szer. niemożliwe jest zaprojektowanie
trwałych łożysk. Nie ma po prostumiejsca i idzie się na
paskudny kompromis. Te łożyska to tylko przykład.
Można jeszcze pisać i pisać. Nie słuchaj takich doradców
co to mówią: moja pralka XXXXX pierze 15 lat bez awari i
dlatego ona jest najlepsza. Teraz możemy porownywać wyłącznie
nowe. Ta pralka XXXXX teraz może wytrzymać np. tylko 4 lata.

>Jakie są teraz fajne działające "bajery"

Najważniejszy to elektroniczne wyważanie wsadu przed wirowanim
(nie mylić z automatyką wagową, bo to jest we wszystkich pralkach)
Pralki BSH z góry ład. to mają.

> Jakie też macie opinie o pralko-suszarkach?

Nie najlepsze. Jeżeli już to tylko jako normalnogabarytowe.
Nie znam dobrej pralkosuszarki z góry ład. (chyba nie ma).

1. Data: 2004-02-03 15:18:38

Od: "Krzysztof W." <a...@s...info.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

Dnia 2004-02-03 15:51, Użytkownik zayzayer napisał:

> Nie najlepsze. Jeżeli już to tylko jako normalnogabarytowe.
> Nie znam dobrej pralkosuszarki z góry ład. (chyba nie ma).

A co powiesz o pralko-suszarce Brandt WTD 1051K ? Jestem ciekaw, bo taką
mam od trzech lat i się zastanawiam, czy martwić się i szukać już czegoś
innego, czy też nie jest tak źle :)

Pozdrawiam,
Krzysiek

1. Data: 2004-02-03 15:25:41

Od: " zayzayer" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Garapich <g...@n...ma.maila> napisał(a):

> [...]
> reżimy technologiczne, żeby osiągnąć takie same
> obroty.
>
> Poza tym pralka "od góry" ma masę innych zalet

Panie Andrzeju Garapich!
Jak byś Pan chociaż jedną rozebrał pralkę z góry ładowaną
to byś Pan takich idiotyzmów nie pier...ł. . Tu ludzie chcą
praktycznych, sprawdzonych porad, a nie pańskich teoretycznych
urojeń, które tylko wprowadzają ich w błąd. Dawno już mnie nikt
tak nie wk...ił. Nie słuchajcie tego Pana Andrzeja G. bo ten
Pan nie ma pojęcia o sprzęcie AGD. Grzeczniej napisać tego
już nie mogłem.

1. Data: 2004-02-03 15:47:30

Od: " zayzayer" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof W. <a...@s...info.pl> napisał(a):

> Witaj!

> A co powiesz o pralko-suszarce Brandt WTD 1051K ? Jestem ciekaw, bo taką
> mam od trzech lat i się zastanawiam, czy martwić się i szukać już czegoś
> innego, czy też nie jest tak źle :)

Pralki Brandta nie są złe choć łozyska i tak siadają jak prawie
we wszystkich "nowych". Twoja pralko-suszarka ma 45cm nie ze względu na
lozyska, a ze względu na suszrkę.
Ja z Brandtem mam taki problem, że na części czekam czasami 3 miesiace.
Na dodatek są drogie. Coś między Boschem a Elektroluxem.
W centralnym magazynie części zam. myszy robią zawody w pluciu na odległość.
Prawie każda część sprowadzana jest z zagranicy.
Dlatego nie polecam tej marki.

Jakie cechy powinna mieć dobra pralka?
Kupno mieszkania od developera
Kuchenka gazowa - dziwny kolor plomienia
Listwy przypodlogowe na kable - sa takie ?
Jakie futryny do plyty betonowej 6cm?