Jakie kable położyć

11. Data: 2009-03-26 21:02:50

Temat: Re: Jakie kable po?????
Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

kiki pisze:
> "doslaw" <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> wrote in message
>
> Ja bym ju? nic z BNC nie robi?. Wszedzie po?o?yae skretke komputerow?. Jak
> potrzeba wiecej pr?du niskiego napiecia sta?ego to 2 skretki równolegle. Ale
> radze ci nie baw sie ju? w ?adne kable domofonowe. Koncentryk tylko do TV i
> SAT

mhm
ale w zaleznosci od systemu monitoringu, tak? bo jak masz system na
benckach, to mozesz sobie na dluzsze odleglosci klasc skretke, ale i tak
z kamer bnc i w rozdzielacze bnc>skreta wkladac

> UTP komputerowy

w zaleznosci od warunków
cena niewiele sie różni (o ile w ogole) wiec lepiej FTP albo STP
tak czy siak to jest skretka

12. Data: 2009-03-26 21:17:31

Temat: Re: Jakie kable położyć
Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jan Werbiński pisze:
> Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości
>
> W sumie, to będzie 3x 1,5kW, więc raczej nie będzie powodować skoków
> napięcia. Gorzej jest np z piekarnikiem, który na jednej fazie ma 3,5 kW.

nie przejmuj sie, moja indukcja ma jakies 4,2 kW na 230v i jakos nie
robi bałaganu w mieszkaniu
piekarnik z mikrofala tez pewnie swoje watty ma i tez nie robi balaganu

13. Data: 2009-03-26 21:44:27

Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jan Werbiński" <j...@j...com> wrote:
> Jakie kable położyć pod:
> od głównego przyłącza 3 fazy z zabezpieczeniem 3x25 do głównego licznika

U mnie jest 5x10mm2

> monitoring - UTP?

koncentryk + 6x0,5 na zasilanie

> alarmy, sensory - UTP?

6 lub 8x0,5mm2 _nieskręcany_ (np. satel wyraźnie zaznacza w instrukcji aby
nie używać skrętki)

> zasilanie alarmów, monitoringu itp

j.w.

> domofon

najpierw wybierz domofon :)

> sterowanie zewnętrznym czujnikiem pogodowym ogrzewania
> oswietlenie zewnętrzne z czujnikiem ruchu - YDYp 3x2,5 czy 1,5?

zależy jaka moc. jeśli to 1 halogen 500W to 1,5mm2 wystarczy.

> piec akumulacyjny 3,5-4,5kW - YDYp 5x2,5 wystarczy?
> prąd do garażu wolnostojącego wiszący lub wkopany w ziemię

Ja dałem 5x6mm2.

> Zalać i zatynkować, czy bawić się w dużo głębsze bruzdy i peszel?

Jeśli masz bruzdownicę to bruzdy bez peszla.

--
Bartek

14. Data: 2009-03-26 21:51:31

Od: "kiki" <s...@s...ss> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> benckach, to mozesz sobie na dluzsze odleglosci klasc skretke, ale i tak z
> kamer bnc i w rozdzielacze bnc>skreta wkladac

Spokojnie. Konwertery z bencka na skretkę kosztują grosze, a niedługo
wszystko będzie działać po ethernecie.
Będzie to prościej zintegrowac na jednym serwerze. Teraz musisz za 4000zł
kupić recorder z wyjściem ethernetowym i wcale nie jest takie to szybkie ale
następuje zmiana technologii..

15. Data: 2009-03-26 21:54:05

Od: "kiki" <s...@s...ss> szukaj wiadomości tego autora

"William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote in message

> Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w
> wiadomości news:gqgmov$2n$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> Prądowo do 25A wystarczy 4mm2. Ale przy 17m spadek napięcia wyniesie
> prawie 4V. IMHO jeśli robisz to dla siebie to 10mm2 będzie optymalne
> (spadek napięcia poniżej 1%).

Niech da 16 kwadrat

16. Data: 2009-03-26 22:03:54

Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

kiki pisze:
> "doslaw" <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> wrote in message

> Spokojnie. Konwertery z bencka na skretke kosztuj? grosze, a nied?ugo
> wszystko bedzie dzia?aae po ethernecie.
> Bedzie to pro?ciej zintegrowac na jednym serwerze. Teraz musisz za 4000z?
> kupiae recorder z wyj?ciem ethernetowym i wcale nie jest takie to szybkie ale
> nastepuje zmiana technologii..

ta, nastepuje... od 4 czy 5 lat, fakt, ze im dluzej tym blizej tego...
deal jest taki, jakie kamery maja byc zainstalowane
jak web, to no problem, mozna je nawet po wifi puscic
jak tanie, to na koncentrykach sa zazwyczaj... z kablami to se mozna
roznie pobawic, w zaleznosci od planow

Jan sam musi sie dowiedziec co ma w planie
niech tylko pamieta o zasilaniu tych kamer :)

17. Data: 2009-03-26 22:05:02

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

> "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote in message

W tym konkretnym przypadku spadek napięcia, a więc i część energii pójdzie w
ciepło. Jako że ma to być prąd do grzania, to strata na kablu będzie
wykorzystana w tym samym, celu, co w urządzeniu końcowym.
Jesteś pewien, że 1500W na 2,5 mm będzie tracić 4V?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

18. Data: 2009-03-26 22:05:38

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
> Zgodne z projektem...

W projekcie są aluminiowe i nie przewiduje się różnicówek. :-)

19. Data: 2009-03-26 22:13:17

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "doslaw" <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> napisał w wiadomości

> Jan sam musi sie dowiedziec co ma w planie
> niech tylko pamieta o zasilaniu tych kamer :)

Wifi nie ma sensu, bo jak mam ciągnąć kabel do zasilania, to czemu od razu
nie sygnałowy?
Dam UTP, bo tani i wszechstronny.
Konwertery do kamer koncentryk - UTP ostatnio były po 35-50 zł, nie wiem jak
teraz.

20. Data: 2009-03-26 22:14:09

Od: "kiki" <s...@s...ss> szukaj wiadomości tego autora

"doslaw" <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> wrote in message

> Jan sam musi sie dowiedziec co ma w planie
> niech tylko pamieta o zasilaniu tych kamer :)

zasilanie po ethernecie 48V chyba tam leci. Mnie namówili na kable
nieskręcone w wiele miejsc i teraz mogę je zamurować tylko. Telefony
kupiłem voip zamiast normalnych, mogę zadzwonić na voipowy z laptopa c zy z
budki :-) Prądu pobierają prawie zero. mają wake on lan, a zwykły aparat
wymaga zasilania non stop z centralki.

miedziane rurki - spiralą ?
radio podtynkowe GIRA
Jaki przepływowy podgrzewacz wody?