Jakie kwiaty na pogrzeb i komu.. jak powinnam się zachwać?

1. Data: 2007-02-05 12:42:23

Temat: Jakie kwiaty na pogrzeb i komu.. jak powinnam się zachwać?
Od: "Luiza" <a...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Jutro wybieram się na pogrzeb starszego pana, którego znałam osobiście, ale
widzieliśmy się kilka razy zaledwie.. W skrócie do dziadka mojego chłopaka.
Bedzie to pogrzeb w innym mieście, oddalonym od mojego o jakieś 180km i przed
pogrzebem będę się widziała także z synem starszego pana, czyli ojcem chłopaka i
mamą.

Nigdy nie byłam na pogrzebie, więc nie wiem jak się mam zachować, tzn żal i
spokojne stanie to przecież za mało.. nie wiem komu dać kwiaty i jakie, nie wiem
czy powinnam dać je np. synowi i małżonce zmarłego..? wybaczcie, że tak o to
pytam, ale nie jestem tego pewna a nie chciałabym wyjść na hm delikatnie mówiąc
nieczułego buraka..

Poza kwiatami, czy na pogrzebie zmarłego (nie-rodziny) obowiązuje mnie strój
cały na czarno, czy raczej stonowane kolory szarego i brązu będą w porządku?
Niestety pogrzeb wypadł dość nagle dla mnie, nie wiedziałam, że będę musiała na
nim być.. będzie zimno a ja mam jedynie czerwono-bordową i białą czapkę...

Proszę o wskazówki, będę bardzo wdzięczna...

Pozdrawiam bardzo serdecznie

L.

2. Data: 2007-02-05 13:50:22

Od: "Polaris" <t...@n...moj.adres> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nie wiem
> czy powinnam dać je np. synowi i małżonce zmarłego..?

Wystarczą kwiaty (wiązanka; zaznacz w kwiaciarni, że to na pogrzeb, to
pomoga ci dobrać kwiaty i przewiążą ją odpowiednią wstążką) zlozone na
grobie zmarłego. Nie wydaje mi sie byś musiała obdarowywać kwatami rodzinę
zmarłego. Raczej byłoby to nie na miejscu. Po pogrzebie przy grobie często
składa sie rodzinie kondolencje. Możesz jeszcze zapalić znicz przy grobie
zmarłego po pogrzebie.

> Poza kwiatami, czy na pogrzebie zmarłego (nie-rodziny) obowiązuje mnie
strój
> cały na czarno, czy raczej stonowane kolory szarego i brązu będą w
porządku?

Nie musisz byc na czarno, wystarczy, że ubierzesz się w kolory stonowane.

Polaris

3. Data: 2007-02-05 14:10:44

Od: "Luiza" <a...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Polaris napisal(a):
> [...]
> porządku?
> Nie musisz byc na czarno, wystarczy, że ubierzesz się w kolory stonowane.

Witam!

O taką odpowiedź mi chodziło, dziękuję Ci bardzo :-)
Pozdrawiam i życzę zdrowia

L....

4. Data: 2007-02-05 14:13:34

Od: Lila <H...@H...Com> szukaj wiadomości tego autora

Polaris <t...@n...moj.adres> napisał:
> [...]
> składa sie rodzinie kondolencje. Możesz jeszcze zapalić znicz przy grobie

Dodam jeszcze, ze jesli bedziesz sie witala z rodzina chlopaka przed
pogrzebem - juz wtedy wypada złożyc im kondolencje.

Pozdrowienia,
Lila

5. Data: 2007-02-05 16:28:45

Od: "Luiza" <a...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Lila napisal(a):
> Dodam jeszcze, ze jesli bedziesz sie witala z rodzina chlopaka przed
> pogrzebem - juz wtedy wypada złożyc im kondolencje.
> Pozdrowienia,
> Lila

no tak.. zamierzałam tak zrobić :-)

6. Data: 2007-02-08 08:51:33

Od: "wojtaszek" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Polaris" <t...@n...moj.adres> napisał w wiadomości

> składa sie rodzinie kondolencje. Możesz jeszcze zapalić znicz przy grobie
> zmarłego po pogrzebie.

Nie wiem jak to do końca jest, ale kiedyś słyszałem, że na pogrzebie nie
zapala się zniczy.
Wojtek

7. Data: 2007-02-08 21:32:09

Od: "ps" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wojtaszek" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Polaris" <t...@n...moj.adres> napisał w wiadomości

> Nie wiem jak to do końca jest, ale kiedyś słyszałem, że na pogrzebie nie
> zapala się zniczy.

Tez nie zauwazylem. Moze po to aby nie meczyc dodatkowo rodziny zmarlego? Z
2 strony obecnie (prawie) zawsze jest trabka... swietnie by pasowal taki
JEDEN plonacy znicz zapalany przez osobe najblizsza w trakcie kiedy trabka
gra... mysle, ze to by byla mila symbolika.

Kri Z (pomysl zastrzezony, co potwierdza google)

8. Data: 2007-02-09 09:57:14

Od: Klara Bemol <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ps napisał(a):

> [...]
> trakcie kiedy trabka gra... mysle, ze to by byla mila symbolika.
>
> Kri Z (pomysl zastrzezony, co potwierdza google)

u nas się zapala (wrocław)

9. Data: 2013-11-25 00:12:41

Od: Igaa <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 9 lutego 2007 10:57:14 UTC+1 użytkownik Klara Bemol napisał:

> u nas się zapala (wrocław)

Słyszałam chyba na lekcji religii, że znicz jest najważniejszy. Kwiaty to tylko
dekoracja, rodzaj pożegnania, ale to znicz ma głównie religijną symbolikę.

10. Data: 2013-12-26 12:29:33

Od: Bischoop <m...@j...adres.em> szukaj wiadomości tego autora

Na pogrzebie kwiaty, potem jak odwiedzasz możesz zapalić znicz. Jak
się zachować....? patrz na innych :-)

Igaa wrote:

> [...]
Kwiaty to
> tylko dekoracja, rodzaj pożegnania, ale to znicz ma głównie

zbawa uczuciami
Delikatna sytuacja związana z bardzo ciężką chorobą dziadka, wszak nie mojego, ale bardzo mi życzliwego, nazywającego mnie swoją wnuczką..
Koszmarna bratowa
Jak zarobić w internecie!!!
rodzinne rozterki