Jakie soczewki kontaktowe?

1. Data: 2001-07-21 12:08:15

Temat: Jakie soczewki kontaktowe?
Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam prośbę, czy możecie poradzić jakie soczewki są dobre na początek. Mój
mąż po wielu latach noszenia okularów teraz stwierdził w upały że wysiada i
przesiada się na soczewki kontaktowe. Wszystko fajnie pięknie tylko nie wie
zupełnie jakie podjąć kroki w tej kwestii, na pewno niezbędna jest wizyta u
okulisty i co dalej, średnio przyjemnie zostać nabitym w butelką z racji nie
znajomości tematu. Zatem proszę w jego imieniu pomóżcie mu w wyborze tych
pierwszych soczewek. Jakie, dlaczego takie i w jakiej są cenie.
Będzie na pewno Wam wszystkim wdzięczny, bo bądź co bądź może trochę kasy
zaoszczędzić dzięki Waszym radą.
Pozdrawiam w Jego i swoim imieniu Dorunia i Bodek

2. Data: 2001-07-21 12:55:50

Temat: Re: Jakie soczewki kontaktowe?
Od: "Leszek A. Szczepanowski" <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 21 Jul 2001, Dorunia wrote:

> Jakie, dlaczego takie i w jakiej są cenie.

Ja nosze od 2 lat Bausch&Lomb'y. Dobrze dobrane zapewniaja
komfort taki, ze czasami zapominasz ze masz wade wzroku
i trzeba je czasem sciagnac mimo wszystko:)
Moja wada -5,5 i -6,5, wiec lewe mam seryjne roczne
w opakowaniu jest ich 6 do zmiany co 2 miesiace,
a prawa mam jednoroczna zamawiana i jest tylko jedna.
Calosc okolo 800 zl albo 1000 zl, nie pamietam teraz.
taka kwota na rok jest jeszcze akceptable:)
Nie daj sie nabij na Johnson&Johnson - badziewie.
Wielu ludzi na nie narzeka.
--l

3. Data: 2001-07-21 20:17:07

Od: "Rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja nosze od kilku lat baush&lomb - 3-miesieczne - kosztuja 70 zl.

mozna je nosic do 5 dni, ale kazdy okulista ci powie, ze jest takie
zanieczyszczenie powietrza, ze lepiej zdejmowac co wieczor, a tylko na
specjalne okazje zostawiac na dluzej.

ja na poczatku nosilam 5 dob i czulam ogromna suchosc oczu i w koncu
dorobilam sie zapalenia spojowek, choc bylo to gdzie dopiero po 3 latach
noszenia. ale bardzo sie wystraszylam i teraz juz zdejmuje codziennie.

4. Data: 2001-07-21 21:46:15

Od: "Leszek A. Szczepanowski" <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 21 Jul 2001, Rena wrote:

>ja na poczatku nosilam 5 dob i czulam ogromna suchosc oczu
>i w koncu dorobilam sie zapalenia spojowek, choc bylo to
>gdzie dopiero po 3 latach noszenia. ale bardzo sie
>wystraszylam i teraz juz zdejmuje codziennie.

mialem podobnie jak ty. tez na poczatku olewalem i nosilem
jak dlugo sie dalo. teraz codziennie zdejmuje, w wyjatkowych
sytuacjach nosze 2 max 3 dni. i wtedy obowiazkowo kropelki
bausch&lomba takie na soczewki tzw. "sztuczne lzy". inaczej
nie da sie patrzec.
--l

5. Data: 2001-07-23 05:40:57

Od: "Ann" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek A. Szczepanowski" <t...@a...pl> napisał w
wiadomości
.pwr.wroc.pl...

> [...]
> a prawa mam jednoroczna zamawiana i jest tylko jedna.
> Calosc okolo 800 zl albo 1000 zl, nie pamietam teraz.

Az tyle? Jakos duzo placisz. Zobaczcie zestawienie soczewek i cen (podane
zreszta kilka postow wyzej)
http://www.optykcomputer.hg.pl/soczewkik.htm

> Nie daj sie nabij na Johnson&Johnson - badziewie.
> Wielu ludzi na nie narzeka.
A ja wlasnie slyszalam, ze wielu ludzi je nosi i wola je od Bausch&Lomb'y.
Sa wykonane z lepszego materialu, ja sama je nosze i sa super. Po Bausch'ach
piekly mnie oczy pod koniec dnia, a po Johnsonach nie. Jak widzisz zdania sa
podzielone. Mysle, ze samemu trzeba wyprobowac, wziac np. miesieczne po
jednej parze tych i tych.
Teraz kupilam Johnsona miesieczne, po 6 sztuk w opakowaniu. Razy 2 to bedzie
jakies 210-250 zl na pol roku. Plus plyn do soczewek - ok. 50 zl.

Ann
e...@p...onet.pl
ICQ: 3455782
Gadu-Gadu: 1044633

6. Data: 2001-07-23 07:43:35

Od: "Leszek A. Szczepanowski" <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 23 Jul 2001, Ann wrote:

>Az tyle? Jakos duzo placisz. Zobaczcie zestawienie
>soczewek i cen (podane zreszta kilka postow wyzej)

Zapomnialem dodac, ze mam astygmatyzm, wiec musze korzystac
z soczewek torycznych. Lewe oko ma kat 90 stopni 4.5/1.5
i takie mozna dostac seryjnie, natomiast prawe ma 5.75/1.25
oraz kat 82 stopni i to juz niestety jest robione dla mnie
na zamowienie w Anglii. Stad tak drogo.

>A ja wlasnie slyszalam, ze wielu ludzi je nosi i wola je
>od Bausch&Lomb'y. Sa wykonane z lepszego materialu, ja
>sama je nosze i sa super.

No wiesz, jak ja zaczynalem nosic soczewki, to mi okulistka
dobrala Johnsony ale zwykle sferyczne, bez cylindra.
Nie nosilo mi sie ich najlepiej i stad moze ta opinia.
Dopiero potem poszedlem po rozum do glowy i soczewki
dobralem u bardzo dobrego katowickiego lekarza p.
Jaworskiego. I od tego czasu jest super. :)
--l

7. Data: 2001-07-23 10:32:10

Od: "Witch" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Leszek A. Szczepanowski"napisal:<

> [...]
> Dopiero potem poszedlem po rozum do glowy i soczewki
> dobralem u bardzo dobrego katowickiego lekarza p.
> Jaworskiego. I od tego czasu jest super. :)

Hej
Tak z ciekawosci. Przy jakiej ulicy miesci sie jego gabinet?
Pytam, bo tez chcialaby sobie wybrac jakies nowe soczewki. W tej chwili
uzywam trzymiesiecznych Bausch& Lomb, ale szczerze mowiac jestem z nich
srednio zadowolona. A poza tym czeka mnie znowu badanie wzroku i chcialabym
to zrobic u kogos dobrego.
Pozdrawiam
Bogna

8. Data: 2001-07-23 11:39:11

Od: "Leszek A. Szczepanowski" <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 23 Jul 2001, Witch wrote:

> [...]
>Lomb, ale szczerze mowiac jestem z nich srednio
>zadowolona. A poza tym czeka mnie znowu badanie wzroku i

Gabinet miesci sie na Zwirki i Wigury 1,
tel. (32)7816666. Naprawde polecam! I mozna sie
telefonicznie umowic dokladnie na godzine i dzien.
Z opinii ktore slyszalem zanim zaczalem korzystac
z uslug tego gabinetu oraz teraz jak korzystam,
jest to najlepszy okulista w wojewodztwie:)
--l

9. Data: 2001-07-24 13:27:42

Od: "Wojtek Garczorz" <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Masz rację z tym, żeby wypróbować po jednej firmie miesięcznie. Jednak jeśli
chodzi o skład to bardzo ważna dla komfortu oka jest procentowa zawartość
wody w stosunku do polimeru. Baush&Lomb mają średnio ok. 10% więcej wod niż
inne dostępne na rynku (Johnson, Focus itd), ale jedynym tego mankamentem
jest większa osiadalność złogów białkowych. Cena jednej soczewki (w
zależności od wady ) średnio ok 20 PLN

10. Data: 2001-08-10 12:58:55

Od: "Ewelina" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

sytuacjach nosze 2 max 3 dni.

o jej, pierwszy raz slysze ze mozna tak dlugo nosic soczewki bez zdejmowania
(mowicie o miesiecznych?)
wiem ze sa takie specjalne stworzone do noszenia przez miesiac non-stop, ale
chyba nie o to Wam chodzi;
ja uzywam Johnson (acuvue), jestem z nich bardzo zadowolona , ale mozna je
nosic tylko dobe :(
potem trzeba zdjac;
ewe

Pytanie laika
informacje o NZOZ
stopy...
Ciagla praca przy komputerze ?
test ciazowy - skutecznosc w jakim czasie?