Re: Jakie studia wybrac ?

1. Data: 2002-03-18 16:41:57

Temat: Re: Jakie studia wybrac ?
Od: "Little Dorrit" <z...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Pietrzykowski" <m...@a...com.pl> napisał w wiadomości
news:a6qf7j$ff5$1@news.tpi.pl...
> Witam.
>
> ...przejde od razu do rzeczy. Za ok. 3 miesiace bede musial dokonac wyboru
> kierunku studiow.
> Pod uwage biore psychologie,socjologie i filozofie ( priorytet wg
> kolejnosci ) na UAMie.
> Obawiam sie jednak, ze stat. 17 osob na miejsce w przypadku 1go kierunku
nie
> rokuje mi nic dobrego.
> Prosilbym wiec o komentarze na temat 2ch pozostalych kierunkow. Najlepiej
> poparte doswiadczeniem.

Lepiej zastanów się, gdzie po tych 3 kierunkach znajdziesz pracę i ile
zarobisz. Studia trwają tylko 5 lat. Pracować będziesz przez 35 lat życia
Dorrit

1. Data: 2002-03-18 17:17:07

Od: "Wilczek" <w...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> nie

Powiem tak:
Wsrod tych, ktorzy sie dostali nikt na to nie liczyl a jednak te 100 osob
skads sie wzielo :-)

IMHO filozofia to najgorszy wybor ale najlatwiej sie dostac, zreszta nic
nie szkodzi na przeszkodzie aby zdawac na dwa kierunki, wazne zeby studiowac
to co Cie pasjonuje bo inaczej nie dosc, ze stracisz 5 lat na cos czego
nie lubisz to jeszcze fakt ten bedzie rzutowal na pozniejszy wybor pracy.
A w obecnych czasach i tak trzeba liczyc sie z koniecznoscia przekwalifikowania
a psychologia jest nauka na tyle uniwersalna, ze mozna ja zastosowac podejmujac
pracy w roznych branzach.

> Lepiej zastanów się, gdzie po tych 3 kierunkach znajdziesz pracę i ile
> zarobisz. Studia trwają tylko 5 lat. Pracować będziesz przez 35 lat życia
> Dorrit

Ale jakos Ty Dorrit masz praace w zawodzie i nie skarzysz sie na zarobki :-)

--
-=Pozdrowionka=-

Wilczek
w...@b...pl
ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

1. Data: 2002-03-19 14:45:02

Od: "Little Dorrit" <z...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wilczek" <w...@i...com> napisał w wiadomości
> [...]

> Ale jakos Ty Dorrit masz praace w zawodzie i nie skarzysz sie na zarobki
:-)

Skarżę się, tyle, że nie w Grupie, bo nie lubię lamentować bez efektu. Zważ
poza tym, że ja jestem jedna, a absolwentów psychologii co roku kilkaset w
skali Polski - ludzi bez doświadczenia zawodowego, specjalizacji, dorobku
naukowego i stażu pracy. Praca za granicą w tym zawodzie odpada, z uwagi na
brak biegłości językowej. W budżetówce, jeśli nawet zwolni się jakiś etat,
zarobisz grosze. Prywatnej praktyki w zubożałym społeczeństwie otwierać nie
warto. Lukratywną posadę można dostać w dwojaki sposób - przez znajomości,
albo będąc wybitnym fachowcem - co nie dotyczy absolwentów. Po dziesięciu
latach pracy ludzie ambitni mogą wylegitymować się jakimś tam dorobkiem
zawodowym, a materialnym najczęściej żadnym.
Dorrit

1. Data: 2002-03-20 20:39:11

Od: "Wilczek" <w...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> skali Polski - ludzi bez doświadczenia zawodowego, specjalizacji, dorobku

Ale tak mozna powiedziec dokladnie o kazdym zawodzie - uczelnie co roku
produkuja tysiace absolwentow a przy tym i tak znacznie wiecej prawnikow,
ekonomistow i "maketingo-zarzadzajacych" :-) niz psychologow.

> Praca za granicą w tym zawodzie odpada, z uwagi na
> brak biegłości językowej. W budżetówce, jeśli nawet zwolni się jakiś etat,
> zarobisz grosze.

W ogole nie biore tego pod uwage (myslac o swojej pracy) ale jednak jakis
tam % ludzi pojdzie.

> Prywatnej praktyki w zubożałym społeczeństwie otwierać nie
> warto.

Czy ja wiem... jakos recesja, papuperyzacja spoleczenstwa itd, a tych nowych
Peugetow 307 za 60,000+ zl strasznie duzo widze ostatnio...

> [...]
> latach pracy ludzie ambitni mogą wylegitymować się jakimś tam dorobkiem
> zawodowym, a materialnym najczęściej żadnym.

Ale czy nie uwazasz, ze wyksztalcenie psychologiczne pozwala Ci lepiej
dopasowac sie do zmieniajacego sie rynku pracy? Ze ogolna wiedza o czlowieku,
jego zachowaniach, wplywowi spolecznemu, manipulacji itd. nie jest przydatna
takze na innych polach? Pytanie retoreyczne oczywiscie... jasne - wiedza
prawnicza tez przydaje sie w wielu miejsach ale jednak nie jest az tak
uniwersalna. Wcale nie mysle o tym, ze bede pracowal bezposrednio jako
psycholog ale ta wiedze moge wykorzystywac gdziekolwiek.

--
-=Pozdrowionka=-

Wilczek
w...@b...pl
ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

1. Data: 2002-03-25 06:45:34

Od: "Little Dorrit" <z...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wilczek" <w...@i...com> napisał w wiadomości . Zważ

> Ale tak mozna powiedziec dokladnie o kazdym zawodzie - uczelnie co roku
> produkuja tysiace absolwentow a przy tym i tak znacznie wiecej prawnikow,
> ekonomistow i "maketingo-zarzadzajacych" :-) niz psychologow.

Ci już mogą szukać pracy w UE. W ogóle z zawodami "ścisłymi" jest o wiele
lepiej.

> Czy ja wiem... jakos recesja, papuperyzacja spoleczenstwa itd, a tych
nowych
> Peugetow 307 za 60,000+ zl strasznie duzo widze ostatnio...

Akurat tacy ludzie z peugeotami itp. są na tyle dobrze przystosowani do
życia, że nie potrzebują poradnictwa psychologicznego ani psychoterapii :)

> [...]
Ze ogolna wiedza o czlowieku,
> jego zachowaniach, wplywowi spolecznemu, manipulacji itd. nie jest

Zdziwisz się może, ale nie. Rynek pracy nie ewoluuje, tylko się kurczy, a
zwinąć w porę interes potrafi każdy dureń. Manipulacja w budżetówce też jest
całkowicie nieefektywna. Na kurewstwo jestem juz za stara.

> [...]
> uniwersalna. Wcale nie mysle o tym, ze bede pracowal bezposrednio jako
> psycholog ale ta wiedze moge wykorzystywac gdziekolwiek.

Może potrafisz wybrać sobie żonę i wychować własne dzieci :). A Twoja ,
prawnicza i wszelka inna wiedza jest tyle warta, za ile ktoś zechce ja
kupić.
Dorrit

Ból rozstania
Poradnia filozoficzna