Jakie testy alergiczne zrobić?

11. Data: 2009-12-16 18:50:48

Temat: Re: Jakie testy alergiczne zrobić?
Od: "Zdmad" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Papa Smurpfs <P...@z...hujami.za.lasami> napisał(a):

> wiedz że wszystkie donosowe specyfiki na katary i te pierdoły uszkadzają
> śluzówkę nosa a zwłaszcza te kture przyjmuje się długotrwale, pisałeś
> wcześniej że przepisywano ci jakieś specyfiki donosowe, więc teraz poczytaj
> sobie ich ulotkę, oraz zastanów się czy "leczono" cię nimi dłużej niż
> tydzień i prawdopodobnie masz przyczynę twojej przerośniętej błony śluzowej
> w zatokach:O)
>
> a co do TK, czy ten polip i torbiel jest faktycznie na nim widoczny? czy
> istnieje jedynie w opisie? bo rozmiary podałeś spore:O)

Coś tam chyba jest widoczne... co do specyfików - nie przyjmowałem niczego
przez dłuższy okres.
Obecnie często miewam przytkane dziury - ale to jest tak, że nagle ni z tego
ni z owego się odtykają - czasem zmieniają - raz lewa, raz prawa.
Dodatkowo często szczypie mnie w środku nosa... niby Avamys pomaga ale chyba
jednak nie do końca.

Jeden laryngolog poradził usunąć polip i torbiel (chyba mu zależy, bo podał
namiary na znajomego chirurga), a drugi będący ordynatorem laryngologii
polecił poczekać i zrobić dokładne testy alergiczne - zapowiadając jednak, że
może kiedyś mnie czekać zabieg FESS. Sam nie wiem co robić.

12. Data: 2009-12-16 19:22:04

Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami> szukaj wiadomości tego autora

Órzytkownik "Zdmad" napisał:
> Coś tam chyba jest widoczne...

to nie ma być "coś tam", 1,5cm to spory bąbel, powinien być wyraźnie
widoczny na TK, jak nic nie widzisz to niech ci ten laryngolog pokaże gdzie
na TK te twoje polipy i torbiele są, powiny być widoczne na kilku
przekrojach TK,
tak mi się teraz coś przypomniało, bo często bywa tak że lekarz pisze na
skierowaniu badania chorobę i potem w opisie ta choroba tam jest, to jest
mafia i tak działa, dlatego jeśli jeśli faktycznie masz tam jakieś polipy to
one powinny na badaniu być widoczne!!!

> [...]
> ni z owego się odtykają - czasem zmieniają - raz lewa, raz prawa.
> Dodatkowo często szczypie mnie w środku nosa... niby Avamys pomaga ale

mo włąśnie więc jakiś Avamys bierzesz, wcześniej, lata temu nic nie brałeś
przewlekle?
bo to co opisujesz to wyraźnie sugeruje na przerośniętą, czyli uszkodzoną
błonę śluzową, ta błona tak sama z siebie nie przerasta, a jakoś nic do
głowy mi nie przychodzi w jaki sposób by ta śluzówka naturalnie tak się
uszkodziła

> [...]
> że
> może kiedyś mnie czekać zabieg FESS. Sam nie wiem co robić.

nawet jeśli faktycznie masz tam tego polipa to wycięcie go nie gwarantuje
poprawy twojej sytuacji, bo polipy szybko odrastają, a osobiście kiedyś
znałem osobę ktura miała takie zabiegi i jak pamiętam to po tych zabiegach
to wiele miesięcy się czuła dużo gożej, a po jakimś roku o tak wszystko
wracało do normy, więc co co roku będą ci coś wycinać? cały nos ci wytną? w
każdym razie decyzja należy do ciebie, więc upewnij się że faktycznie
wymagasz takiego zabiegu

13. Data: 2009-12-17 10:45:37

Od: Jarosław Kazimierz Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Zdzich" <z...@W...gazeta.pl> wrote in message
> Laryngolog po wykonaniu TK zatok i stwierdzeniu pewnych przewlekłych zmian
> zatokach skierował mnie do alergologa, aby wykonać "komplet testów". Na
> wizytę
> z NFZ będę czekał 4 tygodnie, potem pewnie kolejne w kolejce na testy...
> miałem robione już podstawowe testy skórne (grzyby, drzewa, roztocza,
> sierści
> zwierząt) ale nic z nich nie wyszło.
>
> Myślę, żeby wykonać testy na własną rękę poza NFZ - nie wiem tylko jakie
> testy
> wykonać, aby były możliwie najbardziej wiarygodne. Czy ktoś może coś
> [...]

Skomentuję cały temat :

Wpisz sobie w google "testy skórne nazwa Twojej miejscowości" i na pewno
znajdziesz prywatne labolatoria, które się tym zajmują. Jeśli chodzi o
słynne testy krwi to je się stosuje raczej w celu sprawdzenia intensywności
alergii już stwierdzonej, niż szukania jej (prosty powód - badania te
troszkę trwają, a w strzelanie na ślepo żaden poważny lekarz pozwolić sobie
nie powinien). Przeszukanie krwi na każdy z alergenów może być bardzo
kosztowne (tym bardziej, że wiesz że na któreś tam nie jesteś uczulony).

Wykonaj testy skórne, jest to badania dość dokładne. Nie należy przed nim
brać np. preparatów zawierajacych witaminę C, wapno. Co do odsyłania przez
lekarzy do innego lekarza to moim zdaniem chodzi o znalezienie przyczyny
(skąd polipy) i dobranie leczenia, a nie stworzenie wzajemnego kółka
adoracji sponsorowanego przez chorego.

Oczywiście ogólne poziomy igE można sobie zbadać, ale tylko na ich podstawie
nie można stwierdzić, iż ktoś jest alergikiem.

Pozdrawiam.

--
Jarosław K. Grzyb
http://user-maat-re.blogspot.com/

14. Data: 2009-12-17 10:49:04

Od: Jarosław Kazimierz Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami> wrote in message

> [...]
> wracało do normy, więc co co roku będą ci coś wycinać? cały nos ci wytną?
> w każdym razie decyzja należy do ciebie, więc upewnij się że faktycznie

A może właśnie dlateog lekarz szuka alergii, żeby nie powtarząc tego
zabiego?

No i jeśli nie znasz powodu iż śluzówka się sama uszkadza, naprowadzę Cię :
ciekawe dlaczego tak dyskutujemy o alergiach w tym temacie.

Primum non nocere. Nie dezorientuj ludzi.

15. Data: 2009-12-17 14:38:19

Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami> szukaj wiadomości tego autora

Órzytkownik "Jarosław Kazimierz Grzyb" napisał:
> A może właśnie dlateog lekarz szuka alergii, żeby nie powtarząc tego
> zabiego?

wybacz, ale szukanie wszędzie na siłe alergii nie ma sensu, ciekawe dlaczego
nie szuka czegoś innego?:O)
ano dlatego że za alergie ma smarowane pod stołem na wakacje w afryce od
koncernów farmaceutycznych:O(

> No i jeśli nie znasz powodu iż śluzówka się sama uszkadza, naprowadzę Cię
> : ciekawe dlaczego tak dyskutujemy o alergiach w tym temacie.

znm, to skutki działania wszelkiej maści lekuf aplikowanych do nosa,
przepisywanych celowo w celu zaszkodzenia a potem leczenia, w myśl zasady:
stwórz problem a chory sam przybiegnie do ciebie błagając o operację:O(

jak ty znasz jakiś inny powód to podpowiedz, to zainteresowany zgłosi się do
laryngologa i mu co nieco podpowie?:O)

16. Data: 2009-12-18 10:32:00

Od: Jarosław Kazimierz Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> stwórz problem a chory sam przybiegnie do ciebie błagając o operację:O(
>
> jak ty znasz jakiś inny powód to podpowiedz, to zainteresowany zgłosi się

Chorych nigdy nie zabraknie i nie trzeba ich sobie "tworzyć" (choćby
dlatego, że lekarz straciłby pracę a więc i sposób na utrzymanie siebie, bo
takie praktyki są nielegalne). Równie dobrze wg Twojego toku myślenia w
McDonaldzie na pewno po tajemnie dosypują uzależnającego narkotyku do
jedzenia, żeby ludzie wrócili do nich, zamawiali więcej...

Coś więcej? Może to skłonność genetyczna.

17. Data: 2009-12-18 16:46:30

Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami> szukaj wiadomości tego autora

Órzytkownik "Jarosław Kazimierz Grzyb" napisał:
> Chorych nigdy nie zabraknie i nie trzeba ich sobie "tworzyć"

kogo ty oszukujesz, sam siebie?:O)

> Równie dobrze wg Twojego toku myślenia w McDonaldzie na pewno po tajemnie
> dosypują uzależnającego narkotyku do jedzenia, żeby ludzie wrócili do
> nich, zamawiali więcej...

o, widzę że powoli zaczynasz myśleć, ale do tego nie trzeba żadnych
narkotyków, są wymyślniejsze sposoby, widzę że o kodeksie żywnościowym nie
słyszałeś?:O)

18. Data: 2009-12-19 14:46:54

Od: Jarosław Kazimierz Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> kogo ty oszukujesz, sam siebie?:O)

> o, widzę że powoli zaczynasz myśleć, ale do tego nie trzeba żadnych
> narkotyków, są wymyślniejsze sposoby, widzę że o kodeksie żywnościowym nie
> słyszałeś?:O)

No to proszę nie chodzić do lekarza. Wtedy idąć Pana tokiem myślenia nie
będzie Pan chory.

Z niecierpliweniem czekam także na pracę naukową potwierdzającą pańską
teorię.

19. Data: 2009-12-19 16:28:08

Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami> szukaj wiadomości tego autora

Órzytkownik "Jarosław Kazimierz Grzyb" napisał:
> No to proszę nie chodzić do lekarza. Wtedy idąć Pana tokiem myślenia nie
> będzie Pan chory.

ależ ja nie chodzę i innym to odradzam!:O)
niby po co, żeby mi rtęć w szczepionkach zaaplikowano, albo jakimś pseudo
lekiem zdrowie zniszczono?:O)
oczywiste jest że się choruje, ale ludzie chorzy nie chodzący po lekarzach
są o niebo zdrowsi opd takich samych chorych chodzących, a nawet od zdrowych
chodzących po lekarzach, fenomen co nie?!:O)

> Z niecierpliweniem czekam także na pracę naukową potwierdzającą pańską
> teorię.

jaką teorię?

20. Data: 2009-12-20 18:07:22

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ależ ja nie chodzę i innym to odradzam!:O)
> niby po co, żeby mi rtęć w szczepionkach zaaplikowano, albo jakimś pseudo
> lekiem zdrowie zniszczono?:O)

rozsiewanie zdrowego rozumu ma niską skuteczność
no i nie dokarmiasz medycznej hydry - oj niedobry

"Zdzich" <z...@W...gazeta.pl> wrote in message
> Myślę, żeby wykonać testy na własną rękę poza NFZ - nie wiem tylko jakie
> testy

myśl zatem i rób - na komplet alergenów jaki jest dostępny raz w życiu warto
się rzucić
mnie 'na własną rękę' uratowało od wieloletnich cierpień (i leczenia na
niestniejące (u mnie) choroby).

Co jedzą lekarze?
chlorowana woda
Spożywcze trucizny