Jakie żarówki do żyrandola?

1. Data: 2011-01-27 17:15:25

Temat: Jakie żarówki do żyrandola?
Od: "Maria" <M...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszsytkich i proszę o radę co do żarówek do żyrandola, który ma (jak
się okazało) płytkie klosze i widać kikuty żarówek stojących nad kloszami.
Kupiliśmy energooszczędme żarówki 5 sz x 18W (Osram Duluxstar) w postaci
spiral. Długość całej żarówki z trzonkiem to 12 cm. Okazuje się, że im
większej mocy żarówa tym większa... Poradzcie jakie żarówy zastosować?
Gwint E27.

2. Data: 2011-01-28 08:49:16

Temat: Re: Jakie żarówki do żyrandola?
Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> spiral. Długość całej żarówki z trzonkiem to 12 cm. Okazuje się, że im
> większej mocy żarówa tym większa...  Poradzcie jakie żarówy zastosować?

może zamiast je chować, to wykorzystać ich walor ozdobny, nie wiem
jaki to żyrandol, więc nie wiem co będzie pasowało, są żarówki białe
kulki i są w kształcie sopli lodu, czy też płomienia świecy...
a jak koniecznie chcesz je upchać, to może zmień oprawki na halogeny z
trzonkiem G9, a jak nie chcesz zmieniać, to może taki adapter:
http://allegro.pl/adapter-e27-g9-e14-g9-e27-e14-vero
lux-i1424053258.html
plus halogen będzie wystarczająco niski

pozdrawiam
s_13

3. Data: 2011-01-28 08:54:25

Od: sofamebels <x...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 27 Jan 2011 18:15:25 +0100, na pl.rec.dom, Maria napisał(a):

> [...]
> spiral. Długość całej żarówki z trzonkiem to 12 cm. Okazuje się, że im
> większej mocy żarówa tym większa... Poradzcie jakie żarówy zastosować?

Skoro juz kupiliscie to po co kupowac drugi raz?

Jelsi zalezy Ci tych wymiarach, wez miare i udaj sie do sklepu w ktorym
swietlowki mozna "pomacac", czyli praktiker, obi itp. Albo zastosuj zwykle
zarowki i juz

4. Data: 2011-01-28 10:03:44

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 27 Jan 2011 18:15:25 +0100, Maria napisał(a):
> [...]
> spiral. Długość całej żarówki z trzonkiem to 12 cm. Okazuje się, że im
> większej mocy żarówa tym większa... Poradzcie jakie żarówy zastosować?

Wywalic "energooszczedne" i kupic normalne. Skoro sa klosze, to nawet zwykle
zarowki nie-mleczne beda pewnie OK... Ewentualnie jakies ozdobne halogeny na
gwint E27.

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

5. Data: 2011-01-28 10:57:09

Od: Jacek <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jak ma być "energooszczędnie" to zostaw to, co już masz.
Jak ma być jasno to kup żarówki halogenowe z gwintem E27 np. 42W a
świeci, jak zwykła 70W (ok. 8 zł sztuka)i do tego daje przyjemne,
normalne światło.
Jacek

6. Data: 2011-01-28 20:16:45

Od: "Maria" <M...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzęki wszystkim :)
To duży klasyczny żyrandol do salonu 5x5 m, jednak z płytkimi kloszami i nie
pasują sterczące świdry:
http://lampylampy.pl//_var/gfx/d9ab415d899028292eba0
74ffc77a00e.jpg

Pytam o żarówki, gdyż te:
http://media.conrad.com/xl/5000_5999/5700/5730/5736/
573607_BB_00_FB.EPS.jpg
kupiliśmy w Castor***e z móżliwością zwrotu :)
Teraz znalazłam gruszkę 18/100W ale niestety o długości 15 cm
http://media.conrad.com/xl/5000_5999/5700/5730/5733/
573331_BB_00_FB.EPS.jpg

Wygląda, że trzeba wstawić halogenowe 70/100 W, takie chyba jak te:
http://media.conrad.com/xl/5000_5999/5700/5750/5756/
575660_BB_00_FB.EPS.jpg
Co Wy na to? Mają 10,5 cm, więc OK, tylko oszczędność diabli wzieli? ;)

7. Data: 2011-01-29 13:15:38

Od: "Lukasz" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria" <M...@T...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> spiral. Długość całej żarówki z trzonkiem to 12 cm. Okazuje się, że im
> większej mocy żarówa tym większa... Poradzcie jakie żarówy zastosować?

www.paulmann.pl
może tu coś się znajdzie
--
lukasz

8. Data: 2011-01-31 10:03:49

Od: sofamebels <x...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 28 Jan 2011 21:16:45 +0100, na pl.rec.dom, Maria napisał(a):

> [...]
575660_BB_00_FB.EPS.jpg
> Co Wy na to? Mają 10,5 cm, więc OK, tylko oszczędność diabli wzieli? ;)

Albo chcesz oszczedzac, albo miec jasno w pokoju... musisz sama wybrac,
wszelkie swietlowki wyrzucilem na kosza... wole tradycyjne zrodlo
swiatla...

Pralka
ciepła czy zimna woda do czajnika
kredyty