Jakiej dlugosci biurko wlasnej roboty z plyty wiorowej?

1. Data: 2006-11-29 08:40:09

Temat: Jakiej dlugosci biurko wlasnej roboty z plyty wiorowej?
Od: GMN <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mam ochote zrobic wlasne "biurko" (raczej duzy blat do pracy) z plyty
wiorowej. Moja znajomosc stolarki obejmuje tylko skrecanie mebli z IKEI
;-) . Pomysl mam taki:
http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/Produc
tDisplay?topcategoryId=15600&catalogId=10103&storeId
=19&productId=62772&langId=-27&chosenPartNumber=7008
9065
ale wywalam polke na klawiature.
Blat opieram na kolkach drewnianych, zas "nogi" z poprzeczna tylna plyta
skrecam. Zapewne konfirmatami bo wyguglalem ze najlepsze (?).
Plyta 18mm; glebokosc biurka 80cm
I teraz pytanie - jakiej dlugosci (szerokosci) moze byc maksymalnie
blat, zeby nie strzelil? W domu mam 150cm miedzy punktami podparcia i
wytrzymuje 80kg czlowieka, choc ugina sie bardzo wyraznie. Ale biurko ma
sluzyc do pracy a nie skakania po nim.
Pytam bo jak przetrzasalem grupe, to znalazlem wywowiedz ze polka na
ksiazki to max 60-70cm bo sie wygnie.

Pozdrawiam,
GMN

2. Data: 2006-11-29 09:53:38

Od: "Lagoda" <lagodaniespamować!maupalistkropeczkapl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pracy a nie skakania po nim.
> Pytam bo jak przetrzasalem grupe, to znalazlem wywowiedz ze polka na

Ale sa bardzo rózne grubosci takich blatów... nawet 4 cm, albo i wiecej.

--
___________________________________________MAT______
__

3. Data: 2006-11-29 11:14:20

Od: "Huckleberry" <n...@p...onetonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "GMN" <w...@t...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> pracy a nie skakania po nim.
> Pytam bo jak przetrzasalem grupe, to znalazlem wywowiedz ze polka na

"ugnie" a "strzeli" to zdecydowana róznica. Od "ugiecia" do "strzelenia"
droga daleka. Pólka 12mm na ksiazki przy dlugosci 70 cm rzeczywiscie sie
ugnie.
Gruby blat (4cm) ugnie sie nawet na 150cm ale bedzie to nieznaczne ugiecie.
To bardziej kwestia efektu estetycznego niz praktycznego. Zawsze mozesz taki
blat usztywnic przez przykrecenie pod spodem wzmocnien , np. z plyty "na
sztorc".

4. Data: 2006-11-29 11:28:06

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

GMN <w...@t...pl> wrote:

> [...]
> podparcia i
> wytrzymuje 80kg czlowieka, choc ugina sie bardzo wyraznie.

Ale to jest taka zwykla plyta 18mm, czy raczej grubsza? Bo moim
zdaniem 18mm na 150cm to stanowczo za duzo, zeby na tym
bezpiecznie usiasc. Pewnie, ze stól nie sluzy do siadania, ale
róznie bywa i raczej projektujac go bralbym to pod uwage.
Ile maksymalnie? A ile tylko chcesz, kwestia konstrukcji. Tak po
prostu, jak na tym zdjeciu z linku nie robilbym wiecej niz jakies
120cm, a wieksze biurko wzmocnilbym danymi pod blatem
usztywnieniami, chocby z kantówki oklejonej okleina
samoprzylepna.

J.

5. Data: 2006-11-29 16:41:05

Od: "spawel" <s...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lagoda" <lagodaniespamować!maupalistkropeczkapl> napisał w
wiadomości news:456d5957$1@news.home.net.pl...

> Ale sa bardzo rózne grubosci takich blatów... nawet 4 cm, albo i
> wiecej.
>
> --
> ___________________________________________MAT______
__
Te grubsze blaty od nich to są dopiero fascynujące.
Kiedyś skracałem półeczki (takie grubsze właśnie) i szok;
sklejka czy drewienko tylko po brzegach, a w środku ...
... harmonijka z tekturki :-)

Ostatnio zakupiłem blat na stół od nich i go oczywiście obstukałem
z wszyskich stron i metoda produkcji ta sama, a w ogóle to po tygodniu
poodpryskiwały kawałeczki "drewnopodobnej" okleiny, a rachunek zgubiłem
i siedzę i płaczę nad nim.
Paweł

6. Data: 2006-11-29 18:07:57

Od: "Tomek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pracy a nie skakania po nim.
> Pytam bo jak przetrzasalem grupe, to znalazlem wywowiedz ze polka na

Jam mam blat ponad 220 cm z plyty 18mm. Na tylnej i przedniej czesci na
calej dlugosci jest dodatkowo waska plyta wiórowa 18mm. Jak na razie po 7
latach nic sie nie dzieje. Jezeli na dlugosci 150 cm umiescisz tylna scianke
jak przy tym z ikei to nic nie powinno sie stac.

Tomek

7. Data: 2006-11-29 22:36:45

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Lagoda napisał(a):
> [...]
[...]
> Ale sa bardzo rózne grubosci takich blatów... nawet 4 cm, albo i wiecej.

plyty wiorowej? nie widzialem grubszej niz 28mm, ale nie szukalem
w bardziej specjalistycznych sklepach

Sierp

8. Data: 2006-11-30 09:02:30

Od: "Magda S." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Standardowo płyty robi się z 12mm, 18, 25 i 28. Z czego 18 i 25
najpopularniejsze - te grubsze to zazwyczaj sklejone 2 cieńsze.

Polecam płytę 25mm, z cargą z tyłu (czyli jak w ikeowskim),
długość tak do 120-130 cm (to już absolutnie max). Będzie się
lekko uginać, ale nie złamie, o ile nikt nie będzie skakał po
biurku. No i postawiłabym monitor w rogu, nie na środku (chyba, że
ciekłokrystaliczny) ;)

Magda

9. Data: 2006-11-30 09:16:25

Od: "Lagoda" <lagodaniespamować!maupalistkropeczkapl> szukaj wiadomości tego autora

> plyty wiorowej? nie widzialem grubszej niz 28mm, ale nie szukalem
> w bardziej specjalistycznych sklepach

A blat softformingowy to nie jest płyta wiórowa? Chyba że chodzi o
OSB...

--
______________

PROINSTAL
Mateusz Łagoda
71/325-91-30
71/723-20-49
888/56-78-55
l...@l...pl
GG: 5543159

Jak skrecic wlasne biurko z plyty wiorowej
Przecierka na scianie - jak rozjasnic
naprawiac pralke, czy kupic nowa?
Problem z syfonem
Prostownica Bosch - sprawdź