Witam serdecznie wszystkich grupowiczów

11. Data: 2002-12-13 21:20:30

Temat: Re: Witam serdecznie wszystkich grupowiczów
Od: "Gosia Osińska" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:m1r8clyb67.fsf@sapijaszko.net...

> Grunt, to używać właściwych serwerów :-)

> Jeśli to nie tajemnica, to w którą stronę od Wrocławia ta
> działka/pole? I zdradź, proszę, cóż to za iglaki.

Zadna tajemnica - 20 km od Wrocławia w stronę Oławy (wieś Marcinkowice - a
właściwie sam skraj nad rzeką). A iglaki to 4 Tuje Szmaragdowe i 4 tuje
żółtozielone (nie wiem bo żona kupowała) oraz około 10 świerków, dwa
modrzewie, dwie sosny i 2 cyprysiki kuliste.

12. Data: 2002-12-13 21:21:43

Od: "Gosia Osińska" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maliny owszem już posadziłem około 15 krzaków, a resztę przelezie od
sąsiadów.
Oshin.

13. Data: 2002-12-13 21:22:34

Temat: MALINY - bezrozlogowe
Od: "WojtekP" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <W...@p...fm> napisał w wiadomości
>odmiany malin bezrozlogowych??!! I czy naprawde?? Sie nie rozleza?? Ja
kocham maliny, ale nie chcialabym, zeby mi zarosly cala dzialke! Prosze o
nazwy takich malin. Zrobie sobie malinowy chrusniak, duzy, ale pod kontrola.
Z gory dziekuje!!
Agnieszka, juz szczesliwa, ze na wiosne sobie posadzi malinki

Po pierwsze polecam Ci bardzo maliny o nazwie Polana - to chyba
najpopularniejsza odmiana w Polsce.
One literalnie nie sa bezrozlogowe ALE
poniewaz owocuja na pedach JEDNOROCZNYCH to po prostu jesienia - okolo
listopada KOSISZ WSZYSTKO - calego maliniaka. Zatem wykosisz takze zbedne
odrosty.
A w nastepnym roku znowu masz swieze pedy i wspaniale owoce.
Wspanialosc tych owocow polega na tym, ze owocuja BEZ PRZERWY od czerwca do
przymrozkow! i swietny smak.!
Jesienia tego roku kupilem w szkolce maliny bezrozlogowe - ale na Boga - nie
pamietam nazwy - ot po prostu kipilem i czekam co bedzie.
Moim zdaniem obawy o zachwaszczenie ogrodu malinami sa na prawde
przesadzone. Kurcze, jak ci sie znudzi to wezmiesz rundapa i po krzyku...
awojtek pa

14. Data: 2002-12-13 21:34:35

Temat: Re: - Januszowi
Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> potem...
> Ale to już inna historia.
>
>    Mnie tak się wyobraża upalny, lipcowy dzień na działce.

Baba??? W taki upał???
Pozdrawiam :-)
Janusz

15. Data: 2002-12-13 21:34:50

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Gosia Osińska" <m...@w...pl> writes:

> Zadna tajemnica - 20 km od Wrocławia w stronę Oławy (wieś
> Marcinkowice - a właściwie sam skraj nad rzeką).

BoGuś słyszysz? To Twoi sąsiedzi prawie :-)

Pozdrawiam,
Grzesiek, ciesząc się z następnych Wrocławian/Dolnoślązaków na liście.
--
Felicjan, co rodem był z Nysy,
Prowadził na noce zapisy.

16. Data: 2002-12-13 21:34:58

Temat: Re: MALINY - bezrozlogowe
Od: "Agnieszka" <W...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Po pierwsze polecam Ci bardzo maliny o nazwie Polana - to chyba
> najpopularniejsza odmiana w Polsce.
> Wspanialosc tych owocow polega na tym, ze owocuja BEZ PRZERWY od czerwca

Dzieki. Kupie kilka krzaczkow i zobacze co bedzie.

>Moim zdaniem obawy o zachwaszczenie ogrodu malinami sa na prawde
> przesadzone. Kurcze, jak ci sie znudzi to wezmiesz rundapa i po krzyku...
Nie sa przesadzone! U moich rodzicow na 600 metrach 500 to maliny, ktorych nie mozna
opanowac! Reszta to dom i wybrukowane sciezki. Moze rzeczywiscie roundapem, ale oni
sie boja chemii. Ja tez.
Beda mialy u mnie co zarastac. Moze jeszcze sie cos dowiem tez o bezrozlogowych,
blizej wiosny.
Dziekuje raz jeszcze i pozdrawiam :-)
Agnieszka czekajaca na wiosne

17. Data: 2002-12-13 21:41:41

Temat: Re: - Januszowi MALINY!!
Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Agnieszka, juz szczesliwa, ze na wiosne sobie posadzi malinki!

Jakież to szczęście krótkie, bo tak gdzieś do połowy lipca. Potem to juz tylko
zgroza! ;-)
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Winniczkę sobie załóż i nie marnuj zdrowia na kłujące i rozłażące się wszedzie
malinowe badziewie.
Życzliwie doradzam. :-)
Ktoś tu kiedyś pisał, ze jedyną zaporą przed malinami jest pas grubego PCV
wkopany na 150cm w ziemi... Albo tej samej głebokości betonowa zapora. Ładne
perspektywy Cię czekają.
J.

18. Data: 2002-12-13 21:58:25

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

<c...@p...onet.pl> wrote in message

> Jakież to szczęście krótkie, bo tak gdzieś do połowy lipca. Potem to juz
tylko
> zgroza! ;-)

Ja BARDZO PRZEPRASZAm, ale NIE ROZUMIEM całego tego rabanu o rozłażenie się
malin! Dłużej w milczeniu nie wytrzymam:-) atakoania niewinnych krzaków.
Uprawia się maliny w ogrodzie od ponad 20 lat (nie cały
czas ja) i NIGDY się nie rozłaziły!!!!!!!! Fakt, że
zawsze po zbiorach stare pędy były wycinane. Są już na drugim czy trzecim
mejscu (płodozmian:-)) i w starym TEŻ NIE ODARASTAJĄ!!!!! Co Wy za maliny
macie, u licha?????

Pozdrawiam poruszona dogłębnie, Basia.

19. Data: 2002-12-13 22:00:39

Temat: Re: Witam serdecznie wszystkich grupowiczów Gosi
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"WojtekP" <d...@p...com.pl> writes:

> Taki Grzes to sie ma czego bac.....

Znaczy czego? Że do mnie dojdą i się z moją Polaną skrzyżują? Nie mam
nic przeciwko...

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Raz pewien góral z miasta Sucha
Kutasa miał na kształt obucha.

20. Data: 2002-12-13 22:00:49

Od: "WojtekP" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia Osińska" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Maliny owszem już posadziłem około 15 krzaków, a resztę przelezie od
> sąsiadów.
ja tak odwaznie doradzam maliny, bos spod Wroclawia - a ja zza Krakowa
Ilekolwiek bys nie posadzila malin do do mnie nie dorosna. Nie wiem skad
takie obawy Janusza - skoro on spod Lublina.
Taki Grzes to sie ma czego bac.....
Zreszta nie bede Janiusza na maliny namawial. Nic na sile.
Te opowiesci o zarastajacych do bolu maliniakach biora sie z tego, ze
dawniej na wsiach ludzie sadzili po prostu maliny i przestawali sie
martwic - ot rosly i tyle.
Mialem - kiedym zaczal bawic sie ogrodem rok temu cale masy jezyn.
Ostrzegano mnie, ze sie NIGDY tego nie pozbede i doradzano spalic wzystko do
cna.A ja posialem trawe - i tak co 2 tygodnie kosilem - i - nawet ku mojemu
zalowi ani jedna sie nie ostala.
Toz samo z malinami. dbac o maliniak, nie dac im za bardzo sie rozrastac -
czyli dac trawe wokololo i kosic.
Wojtek Pa.

cięcia
heliotrop