Jasne oswietlenie pokoju

1. Data: 2004-09-20 22:26:12

Temat: Jasne oswietlenie pokoju
Od: "Piotr ne" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

chcę w pokoju zainstalować zamiast standardowej lampy z żarówką
jakieś jasne oświetlenie, ze światłem koloru "naturalno-słonecznego"
(białego). Czy ktoś ma doświadczenie w instalacji takiego czegoś?
Możliwa moc na cały pokój to ok. 200 do 300 W. Myślałem
o kilkunastu "żarówkach" energooszczędnych, ale nie wiadomo
dlaczego wszystkie robią w kolorze żółtym, poza tym nie ma
opraw do takiego czegoś. Inne rozwiązanie - białe świetlówki
(np. 15 świetlówek 18-watowych). Te jednak trochę migają
i wyglądają "garażowo". Może ktoś urządził sobie tak pokoik
i ma doświadczenie? Podobałoby mi się, gdyby dało się
włączyć światło i wyglądałoby to jak słońce wpadające przez okno...
Niech będzie, 500 watów też może być :)

Piotr

--
Zabezpieczenie antyspamowe: w moim adresie nie ma cyfr

1. Data: 2004-09-21 06:27:55

Temat: Re: Jasne oswietlenie pokoju
Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr ne napisał(a):

> chcę w pokoju zainstalować zamiast standardowej lampy z żarówką
> jakieś jasne oświetlenie, ze światłem koloru "naturalno-słonecznego"
> (białego).
/cut/
> Niech będzie, 500 watów też może być :)

NMSP: zdecyduj się - chcesz ten pokój oświetlić, czy ogrzać ?

ATSD: przyglądnij się, jakie światło dają żarówki kryptonowe z białą
bańką.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

1. Data: 2004-09-21 07:28:08

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr ne" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...] Myślałem o kilkunastu "żarówkach" energooszczędnych,
> ale nie wiadomo dlaczego wszystkie robią w kolorze żółtym,

Żółtym? Raczej burym, ze światłem naturalnym to nie ma wiele wspólnego.

> poza tym nie ma opraw do takiego czegoś.

Zaczynają się pojawiać całkiem sensownie wyglądające, ale fakt, wybór marny.

> [...]Podobałoby mi się, gdyby dało się włączyć światło
> i wyglądałoby to jak słońce wpadające przez okno...[...]

Tak to nie wiem, czy się da, w każdym razie ja nie umiem, ale mam w domu
chyba wszystkie możliwe rodzaje oświetlenia (może z wyjątkiem łuczywa ;) i
najsympatyczniej wypadają IMHO halogeny. Przyzwoitej jakości żarówki o
dobrze dobranej barwie światła i kącie świecenia, w przemyślanych oprawach,
rozmieszczone z głową (jaki duży ten pokój?) powinny dać zupełnie sensowny
efekt.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

1. Data: 2004-09-21 10:14:21

Od: "Piotr ne" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

PeJot napisał:

> NMSP: zdecyduj się - chcesz ten pokój oświetlić, czy ogrzać ?

Tylko oszczędnie oświetlić :)
Zawsze mnie dziwiło, że "żarówki energooszczędne" służą głównie
do tego, żeby mieć tyle samo światła co ze zwykłej, przy niższym
poborze mocy. A może ja chcę mieć taki sam pobór mocy, tylko pięć razy
więcej światła? Niestety, największe takie "energooszczędne żarówki"
mają 24 W. Zresztą ta pięciokrotnie lepsza sprawność i tak jest
mocno naciągana. Mam w pokoju 5 takich "żarówek" 20 W. Powinny
niby świecić jak zwykłe żarówki 500 W, ale jednak jedna zwykła 200 W
świeci jaśniej od nich wszystkich.

> ATSD: przyglądnij się, jakie światło dają żarówki kryptonowe z białą
> bańką.

Kupiłem żarówki konwencjonalne ze szkłem "neodymowym" (do oświetlania
kwiatów). Szkło ma kolor różowo-fioletowy i zbliża kolor światła
do białego. Ale traci się na tym trochę mocy i żeby mieć jasny pokój,
trzeba takich żarówek mnóstwo zainstalować. Ale może...

Pozdrawiam
Piotr

--
Zabezpieczenie antyspamowe: w moim adresie nie ma cyfr

1. Data: 2004-09-21 10:14:23

Od: "Piotr ne" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska napisała:

> Żółtym? Raczej burym, ze światłem naturalnym to nie ma wiele wspólnego.

Niestety, kolor rzeczywiście jest bardzo brzydki. Pewnie ma udawać
zwykłą żarówkę - ale po co? Zasada działania jest taka sama, jak
świetlówek z luminoforem i uzyskanie dowolnego koloru nie powinno
być problemem. Również "słonecznego". A tu nic z tego, wszystko
buro-żółte...

> Tak to nie wiem, czy się da, w każdym razie ja nie umiem, ale mam w domu
> chyba wszystkie możliwe rodzaje oświetlenia (może z wyjątkiem łuczywa ;) i
> najsympatyczniej wypadają IMHO halogeny.

Pomyślę o halogenach, chociaż mocno grzeją... Pokój ok. 3,5m x 5m.
Widziałem białe lampy (reflektory) do wystaw sklepowych - w oprawie zasilacz,
wymienne małe rurki świetlówkowe. Ale oprawy są wyłącznie w wersji
do wpuszczania w sufit - trzeba byłoby cały obniżyć o ok. 15 cm.
A może po prostu zdecyduję się na dużo białych świetlówek (też brak
opraw wyglądających "pokojowo")...

Pozdrawiam
Piotr

--
Zabezpieczenie antyspamowe: w moim adresie nie ma cyfr

1. Data: 2004-09-21 10:37:28

Od: "topjes" <n...@d...rady> szukaj wiadomości tego autora

> mocno naciągana. Mam w pokoju 5 takich "żarówek" 20 W. Powinny
> niby świecić jak zwykłe żarówki 500 W, ale jednak jedna zwykła 200 W
> świeci jaśniej od nich wszystkich.

A dlaczego pięc żarówek po 100 Watt miało by świecić jak jedna 500 Watt?
Lumenów się nie dodaje jak kilogramy :)

pzdr
topjes

1. Data: 2004-09-21 10:39:23

Od: "topjes" <n...@d...rady> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr ne" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> Pomyślę o halogenach, chociaż mocno grzeją... Pokój ok. 3,5m x 5m.

Ja mam biały sufit, lekko kremowo-marcepanowe ściany. Lampa z mlecznym
szklanym kloszem (otwartym u dołu). W tym jedna żarówka HALOGENOWA 150W
(świeci pewnie jak normalna 200W). Bardzo fajne, ładne ciepłe oświetlenie w
sumie to daje. Powierzchnia podobna.

pzdr
topjes

1. Data: 2004-09-21 10:59:27

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr ne napisał(a):

> [...]
> do białego. Ale traci się na tym trochę mocy i żeby mieć jasny pokój,
> trzeba takich żarówek mnóstwo zainstalować. Ale może...

Jak chcesz iść w stronę "bielszego odcienia białości", to może żarówki
do celów foto, z niebieską bańką ? Ale tanie one nie są, a i trwałość
niezabardzawa.

1. Data: 2004-09-21 11:28:41

Od: "Ivan" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wiadomości news:cioguq$rq5$1@news.onet.pl...
> Podobałoby mi się, gdyby dało się
> włączyć światło i wyglądałoby to jak słońce wpadające przez

Wersja hardcore. Ksenony. Ale nie do końca takie jak w
samochodach. Trochę możesz poczytać tu:
http://www.milso.com.pl/gate/wb31709/product/i_osram
.htm

Ivan

Jeśli chcesz pisać na priv, wywal "conieco" z adresu

Niskie ciśnienie wody a zmywarka
Re: Dziękujemy za zainteresowanie dla chętnych jeszcze 100 książek
Renowacja wanny
pralka - siwamat 1246?
Jakie wkrety do drewna klejonego i desek