Jatropha

1. Data: 2003-11-30 12:26:27

Temat: Jatropha
Od: "Pawel Morawiecki" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jestem szczęśliwą posiadaczka rośliny doniczkowej o nazwie Jatropha. Po
kwitnieniu zawiazał się owoc a wczoraj wystrzeliły (dosłownie i to na spora
odległość) trzy nasionka. Chciałabym je zasadzić i tu moje pytanie. Jakie
warunki przy sadzeniu trzeba spełnić?
Pozdrawiam. Ewa

2. Data: 2003-11-30 14:22:31

Temat: Re: Jatropha
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
spora
> odległość) trzy nasionka. Chciałabym je zasadzić i tu moje pytanie. Jakie

Rodzaj Jatropha obejmujący ponad 170 gatunków
charakteryzuje się bardzo zmiennym ukształtowaniem
przylistków. Mogą one być włosowato porozcinane,
mieć formę listków, często wątłe lub wykształcone
jako gruczoły. Zaś u gatunków wschodnioafrykańskich
i z południa Półwyspu Arabskiego przekształcone zostały
w proste lub rozgałęzione ciernie. Kwiaty Jatropha
- jak na wilczomleczowate - bardzo pokaźne i posiadają
najczęściej kielich i koronę. W obrębie rodzaju występują
grupy gatunków zielnych, które posiadają organy
spichrzowe w postaci zgrubiałych kłączy. Zalicza się do nich
m.in. zadomowiona w krajobrazach sawann Brazylii
Jatropha elliptica, stanowiąca ważną roślinę leczniczą
tego kraju. Spokrewniona jest z nią Jatropha curcas
z tropikalnej Ameryki, która do dziś jeszcze jest sprowadzana
lub uprawiana w wielu innych krajach tropikalnych.
Olej tłoczony z jej nasion, znanych w farmacji jako
Semen ricini majoris, jest podobnie jak rycynus środkiem
przeczyszczającym, ma także zastosowanie jako olej palny.

Ewo podałaś nazwę rodzaju, więc przy okazji zapytam
o nazwę posiadanego przez Ciebie gatunku. Z mojego
opisu wynika, iż rośliny należące do rodzaju Jatropha
żyją w różnych zakątkach ziemi, w innym klimacie, itd.

Pozdrawia boletus

3. Data: 2003-11-30 16:23:38

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pawel Morawiecki" <n...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
spora
> odległość) trzy nasionka. Chciałabym je zasadzić i tu moje pytanie. Jakie

Niezastąpiona pani Schubert podaje, że kiełkują tylko świeże nasiona,
temperatura 25 st.C i utrzymywać stale wilgotne podłoże. Czyli natychmiast
do ziemi i przykryć flią albo szybką pojemnik i ustawić w ciepłym miejscu.
Daj znać, co wyjdzie.

Do boletusa - to najprawdopodobiej Jatropha podagrica, najbardziej popularny
gatunek. Uprawiałam kiedyś.

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2003-11-30 19:50:52

Temat: Odp: Jatropha
Od: "samaki" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bqd5s3$339$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
> Daj znać, co wyjdzie.
>
> Do boletusa - to najprawdopodobiej Jatropha podagrica, najbardziej

U mnie też "wystrzeliły" nasiona. Zaraz potem wysiałam, do zwykłej ziemi
(na szczęście nie pojawiła się pleśń), postawiłam w ciepłym miejscu i
regularnie podlewałam. Z czterech nasion wykiełkowało jedno. Piękna duża
sadzonka z dwoma sporymi listkami. Bulwy chyba się prędko nie doczekam ale
satysfakcja i tak jest.

pozdrawia
samaki

5. Data: 2003-12-01 04:15:23

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Daj znać, co wyjdzie.
>
> Do boletusa - to najprawdopodobiej Jatropha podagrica, najbardziej
popularny
> gatunek.

Uprawiałam kiedyś.

> Pozdrawiam, Basia.

Wystrzelił (przez okno) ?:-))

Pozdrawia było, minęło boletus

sosna
[OT?] Trawnik w domu
Ogród mój.
róża rdzawa i berberys zwyczajny - szukam
cebula w doniczce