Jazda bez biletu

1. Data: 2002-01-31 21:54:04

Temat: Jazda bez biletu
Od: "interpio" <i...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Co mi grozi gdy bede jezdzil na biletach kredytowych.
Czy sad skazal kogfos kiedykolwiek jazde bez biletow.
Mam rente socjalna z Opieki Spolecznej i dowiedzialem sie,
ze na to swiadczenie komornik nie moze wejsc, gdyz nie jest ono opodatkowane i nie ma
go
w wykazie dochodow w Urzedzie Skarbowym?
Pozdrawiam interpio

2. Data: 2002-02-01 15:15:25

Temat: Re: Jazda bez biletu
Od: "Katarzyna G." <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "interpio" <i...@f...polbox.pl> napisał w wiadomości

>Mam rente socjalna z Opieki Spolecznej i dowiedzialem sie,
>ze na to swiadczenie komornik nie moze wejsc, gdyz nie jest ono
opodatkowane i nie ma go
>w wykazie dochodow w Urzedzie Skarbowym?

Z tego co ja wiem na pewno, to komornik może wejść na rentę socjalną, jeśli
ten kto ją bierze zalega z alimentami i ZUS przekaże sprawę do komornika
..... :-(
Pomimo tego, że stałe świadczenia z pomoc społecznej są nieopodatkowane to
komornik np. w przypadku zasiłków stałych może wsiąść na 3/5 świadczenia,
czyli dla przykładu: jeśli ktoś pobiera zasiłek stały w wys. 406,00 zł to
243.60 zł zabiera komornik, a resztę dostaje świadczeniobiorca.
To jest błędne koło. Państwo daje (zasiłek), państwo zabiera (komornik), a
potem ta osoba znowu pójdzie do pomocy społecznej, bo jej zabraknie na
życie....państwo daje... .:-(

Pozdrawiam
Katarzyna G.

3. Data: 2002-02-01 16:05:27

Od: "robercikus" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna G." <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> To jest błędne koło. Państwo daje (zasiłek), państwo zabiera (komornik), a
> potem ta osoba znowu pójdzie do pomocy społecznej, bo jej zabraknie na

i... znowu pojedzie bez biletu
pozdr...
robercikus

4. Data: 2002-02-05 22:59:52

Od: "interpio" <i...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Katarzyna G. <k...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a3ebbu$shl$...@n...tpi.pl...
> [...]
> czyli dla przykładu: jeśli ktoś pobiera zasiłek stały w wys. 406,00 zł to
> 243.60 zł zabiera komornik, a resztę dostaje świadczeniobiorca.

A co na to mowi kodeks wykroczen:

Art. 121. § 1. Kto, pomimo nieuiszczenia dwukrotnie nałożonej na niego kary
pieniężnej określonej w taryfie, po raz trzeci w ciągu roku bez zamiaru
uiszczenia należności wyłudza przejazd koleją lub innym środkiem lokomocji,
podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.
§ 2. Tej samej karze podlega, kto bez zamiaru uiszczenia należności wyłudza
pożywienie lub napój w zakładzie żywienia zbiorowego, przejazd środkiem
lokomocji należącym do przedsiębiorstwa nie dysponującego karami pieniężnymi
określonymi w taryfie, wstęp na imprezę artystyczną, rozrywkową lub
sportową, działanie automatu lub inne podobne świadczenie, o którym wie, że
jest płatne.
§ 3. W razie popełnienia wykroczenia określonego w § 2 można orzec obowiązek
zapłaty równowartości wyłudzonego mienia.
pozdr. Piotr

5. Data: 2002-02-06 07:59:16

Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"interpio" <i...@f...polbox.pl> w news:3c60666e@news.vogel.pl... pisze
tak:

> [...]
> karami pieniężnymi określonymi w taryfie, wstęp na imprezę artystyczną,
> rozrywkową lub sportową, działanie automatu lub inne podobne świadczenie,

He, he, he...

No i jak tu zastosować

> § 3. W razie popełnienia wykroczenia określonego w § 2 można orzec
> obowiązek zapłaty równowartości wyłudzonego mienia.

jeżeli klient powie, że nie wiedział?

Grunt to precyzyjne przepisy prawa. :-)

--
Pozdrawiam.
Perła

6. Data: 2002-02-08 16:56:42

Od: "Katarzyna G." <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

:-))) Podziwiam, naprawdę...
Ale ... ja mówię o momencie, gdy sprawa jest już o komornika.
W tym przypadku Kodeks Wykroczeń dopuszcza pewną ilość nieuiszczania opłaty.
Ale gdy sprawa pójdzie do komornika, to jest on w stanie wejść na
świadczenie z pomocy społecznej.
Ale, dziękuję za cytaty z Kodeksu, przyznam się, że o tym nie wiedziałam...

Pozdrawiam

Katarzyna G.

7. Data: 2002-02-09 16:13:01

Od: "interpio" <i...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam znajoma - starsza kobieta - kilka razy odwiedzal ja komornik za mandaty
od Strazy Miejskiej,
dopytywal sie kobiciny z czego on ma wyegzekwowac swoja naleznosc, starsza
pani pokazala
komornikowi decyzje o swojej rencie i wydatki za czynsz, energie, prad - po
czym komornik wiecej jej
juz nie nachodzil.

Aha dobra rada aby podrozowac bez biletu - trzeba jezdzic w nocy pociagiem
pospiesznym,
byc milym w stosunku do obsady konduktorskiej, nigdy nie pokazywac zadnego
dowodu tozasmosci...
Co prawda podroz z Wroclawia do Warszawy to conajmniej 4 przesiadki ale za
darmo...
Pozdrawiam Piotr.

Pozdr. Piotr.
> [...]
> świadczenie z pomocy społecznej.
> Ale, dziękuję za cytaty z Kodeksu, przyznam się, że o tym nie

Orzecznictwo ZUS
Ulgi w PKS
Abonament RTV
Odp: toner cartridges