Jednak swiat jest zly

21. Data: 2005-12-12 22:21:24

Temat: Re: Odp: Odp: Jednak swiat jest zly
Od: " Himera" <h...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

PowerBox <p...@w...pl> napisał(a):

> - rozumiem cię lepiej niż ty sama, niestety.

a to ciekawe.

> - to wspaniale, że już ci przeszło, widocznie to nie było nic takiego.
> Zastanawiam się co by było, gdybyś miała jeszcze raz napisać swojego
> pierwszego posta w tym wątku tym razem bez halucynacji. Czym zastąpiłabyś
> wyrażenia takie jak "widzę tylko krew", "szambo" i "nóż w plecach"? Jaki
> byłby tytuł takiego posta?

czy moge sie umowic z panem na pierwsza wizyte?

22. Data: 2005-12-12 23:39:50

Temat: Re: Jednak swiat jest zly
Od: "Justyna N" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Himera" <H...@w...pl> napisał w wiadomości
> Za oknem pada snieg, bialy swiat, a ja widze zniszczenie i krew.
>
> Nie cieszy mnie nic, nie nie mam depresij tylko realistyczne myslenie. Jak
> mozna sie cieszyc gdy tyle szamba na swiecie? Tyle zepsucia o bludy w
> ludziach. Odwrocisz sie a oni wpakuja ci noz w plecy kiedy przed chwila
> jeszcze smiali sie do ciebie.
> Juz nawet alkohol nie pomaga mi zapomniec, malo tego poteguje nawet to
> bezdenne uczucie pustki.
>
> Ale mam nadzieje e byc moze, jednego dnia, wszystko zaczne pierdolic i
> [...]

Nic dodac nic ujac. Niestety wiekszosc ludzi jest slepych. twierdza ze jest
wszystko ok i nie ma sie czym przejmowac a tych co widza troche wiecej i o
tym mowia chca zamykac w psychiatryku. Jezeli siedze po uszy w gownie a
wszyscy mi mowia ze to pachnaca kapiel to raczej nie zmieni sie od tego
zapach. Tak samo jest ze swiatem.
Wlaczysz wiadomosci posluchasz o wojnach, gwaltach itp i stwierdzisz ze
swiat jest zly, ale miliony ludzi twierdzi ze jest dobry a ty sie musisz
leczyc.
I kto tu jest realista?

c...@w...pl

23. Data: 2005-12-13 01:12:12

Temat: Odp: Jednak swiat jest zly
Od: "PowerBox" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jest
> wszystko ok i nie ma sie czym przejmowac a tych co widza troche wiecej i o

- większość ludzi o której piszesz, nie jest ślepa tylko nia ma halucynacji.
To wasze "widzenie trochę więcej" jest zwykłymi halucynacjami chorych
psychicznie ludzi nie mającymi nic wspólnego z rzeczywistością. Wszystko
jest wyraźnie napisane: "Za oknem pada snieg, bialy świat, a ja widze
zniszczenie i krew." albo "Jesteś zjełczałym jeżem".

> Jezeli siedze po uszy w gownie a
> wszyscy mi mowia ze to pachnaca kapiel to raczej nie zmieni sie od tego
> zapach. Tak samo jest ze swiatem.

- jak siedzisz po uszy w gównie to najrozsądniej z punktu widzenia zdrowia
psychicznego jest powiedzieć sobie "siedzę w gównie". Niektórzy w takich
momentach odmawiają takiej życiodajnej afirmacji i wolą łatwe odpowiedzi na
trudne pytania - np cała religia jest jak pachnąca kąpiel.
Przypadek Himery jest odwrotny - jest jak siedzenie w zwykłej kąpieli, może
nie tak pachnącej jak by się chciało i uparte twierdzenie, że się jest po
uszy w gównie. Tacy lądują w psychiatryku.

24. Data: 2005-12-13 08:48:51

Temat: Re: Odp: Jednak swiat jest zly
Od: plonk <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

PowerBox napisał(a):

> [...]
> To wasze "widzenie trochę więcej" jest zwykłymi halucynacjami chorych
> psychicznie ludzi nie mającymi nic wspólnego z rzeczywistością.

a pewnie ten kretyn uwaza ze prawda jest subiektywna ;D

25. Data: 2005-12-13 10:21:15

Od: "J Francis Shade" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ***
> Paradoksalnie doskonale to wyszło!
>
> - przychodzi, laska do psychiatry ledwo funkcjonująca w świecie, pogrążona w
> depresji i niejednokrotnie na skraju popełnienia samobójstwa.
> Psychiatra pyta -"co pani jest?"
> Ona odpowiada -"jestem w szambie z nożem w plecach."
> Psychiatra - "Nie mam czasu na głupie dyskusje!"

O ile się zorientowałem to nie jesteś babą. Nie mam czasu na
głupie dyskusje ale znalazłem jeden wyśmienity wiersz (Roberta
Frosta), pozwolisz, że sprezęcę:

Myślę, że wiem czyje to lasy.
On ze wsi mnie dojrzy; czasem
Przystaję tutaj, aby w oku
Utrwalić, lesne śnieżne zaspy.

Mój koń zdziwiony patrzy z boku:
Przystanąć, gdy farm nie ma wokół?
Tuż przy jeziora zmarzłej toni,
W lesie, w noc najciemniejszą roku?

Dzwonkiem uprzęży lekko dzwoni,
Pytając czy pamiętam o nim.
Prócz tego dźwięku tylko jasne
Puszyste płatki wietrzyk goni

W lasach głęboka piekna zima
Lecz ja obietnic mam dotrzymać
I wiele mil przejść, zanim zasnę,
I wiele mil przejśc, zanim zasnę.

26. Data: 2005-12-13 14:56:28

Od: " Himera" <h...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

PowerBox <p...@w...pl> napisał(a):

> Przypadek Himery jest odwrotny - jest jak siedzenie w zwykłej kąpieli, może
> nie tak pachnącej jak by się chciało i uparte twierdzenie, że się jest po
> uszy w gównie. Tacy lądują w psychiatryku.

tak twoim fachowym okiem patrzac ile dajesz mi czasu zanim zamknal mnie w
pokoju bez klamek?

27. Data: 2005-12-13 15:04:39

Temat: Odp: Odp: Jednak swiat jest zly
Od: "PowerBox" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> tak twoim fachowym okiem patrzac ile dajesz mi czasu zanim zamknal mnie w
> pokoju bez klamek?

- najpewniej nie wylądujesz w "psychiatryku" ale sobie sama zatrujesz życie
w wystarczającym stopniu, żeby było bardzo nieprzyjemne. Im więcej czasu
minie tym bardziej będziesz zakręcona i tym bardziej ucierpi twoje poczucie
wartości...

28. Data: 2005-12-13 22:58:44

Od: "Justyna N" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PowerBox" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> To wasze "widzenie trochę więcej" jest zwykłymi halucynacjami chorych
> psychicznie ludzi nie mającymi nic wspólnego z rzeczywistością.

To ja sie sama zglosze.
Albo moze Ty sie zglos, bo moze sie pewnego dnia okazac, ze zostales ostanim
"bez halucynacji" a nie da sie przeciez zamknac wszystkich ludzi, bo kto by
ich zamykal?

--

c...@w...pl

29. Data: 2005-12-13 23:19:42

Od: "PowerBox" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ostanim
> "bez halucynacji" a nie da sie przeciez zamknac wszystkich ludzi, bo kto

- nie wypisuj głupot tylko zastanów się co musi się dziać w głowie osoby
piszącej: "Za oknem pada snieg, bialy swiat, a ja widze zniszczenie i krew."
Ona sama dobrze wie, że jakimś sposobem widzi więcej niż jest i że to jest
źródłem jej problemów czy złego samopoczucia. Bez względu jak idiotycznie to
brzmi - praktycznie nikt w takim stanie nie wie co można praktycznie z tym
zrobić, żeby poczuć się lepiej.
Powiedzą na psychoterapii jak używać własnego mózgu...

No i zastanów się w spokoju nad tym kto jest świrem -bo mi się wydaje, że
ten, kto twierdzi: "Za oknem pada snieg, bialy swiat, a ja widze zniszczenie
i krew. Siedzę w bagnie z nożem w plecach. Jak tego nie widzicie to
jesteście ślepi".
Bez urazy, tak wyszło... ;-)
Też się zastanawiam jak to jest, że osoby chore emocjonalnie nie zauważają
jak bardzo ich wyobrażenia różnią się od obiektywnej rzeczywistości ale tak
jest. Skoro są tak głębokie problemy z tak ewidentnymi dla wszystkich
obserwatorów zniekształceniami jak te powyżej to co dopiero z bardziej
subtelnymi jak "świat jest zły".

> tych co widza troche wiecej i o tym mowia chca zamykac w psychiatryku.

- dokładnie tak. Widzenie "trochę więcej" w tym przypadku to przeogromne
zniekształcenie postrzeganej rzeczywistości. Jeśli myślisz, że ktoś może
sobie codziennie wyobrażać dowolne horrory i że to nie ma wpływu na
samopoczucie to się grubo, ale to grubo mylisz.

To już z dwojga złego lepiej się zapisać do sekty i mieć bardziej pozytywne
halucynacje, że jak coś pójdzie źle to super istota wszechmogąca nagnie
lokalnie prawa fizyki i uratuje ci dupę - ale tylko jak będziesz grzeczna i
jak będziesz dawać na tacę ;-) Nic dziwnego, że sekciarze znacznie rzadziej
chorują na serce niż ci, którzy w tym samym czasie halucynują "zły świat,
noże w plecach itd". Przecież to nie trzeba badań na 10000 ludziach robić
tylko wystarczy zapytać jakie decydują się mieć halucynacje przez większą
część dnia ;-)

30. Data: 2005-12-14 03:15:13

Od: "Himera" <H...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"PowerBox" <p...@w...pl> wrote in message

> No i zastanów się w spokoju nad tym kto jest świrem -bo mi się wydaje, że
> ten, kto twierdzi: "Siedzę w bagnie z nożem w plecach. Jak tego nie
> widzicie to
> jesteście ślepi".

ja tak nie napisalam wiec nie cytuj.
> [...]
> jak bardzo ich wyobrażenia różnią się od obiektywnej rzeczywistości ale

moja rzeczywistosc nie jest obiektywna bo nie jestem Bogiem spogladajacym na
wszystko z gory.

> [...]
> sobie codziennie wyobrażać dowolne horrory i że to nie ma wpływu na
> samopoczucie to się grubo, ale to grubo mylisz.

Starasz sie przekonac nas do swojej racij, do tego jak wg. ciebie zdrowy
umysl powinien postrzegac rzeczywistosc, a jest tak ze kazdy postrzega
rzeczywistosc w szczegolny dla niego sposob.

Ty uwazasz ze jestem swirem bo postrzegam swiat tak a nie inaczej, a ja
uwazam ciebie za totalnie slepego ignoranta zamknietego w swoim i tylko
swoim swiecie ze swoimi idealami ktore uwazasz za najbardziej wlasciwe dla
siebie jak i dla innych, chyba wiem skad ten twoj nik - jestes ograniczony w
swoim pudelkowatym swiecie, nie powinienes byc Power Box ale Limited Box.

--
"If I go insane, please don't put
Your wires in my brain."
/Pink Floyd/