Jejuuuuu znowu ten cumin

1. Data: 2001-10-26 20:15:59

Temat: Jejuuuuu znowu ten cumin
Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Hoja wszystkim po wakacjach.
Odczytuje posty i potykam sie znowu o ten kumin: "waldkowy post cumin eureka". I
dobrze ze Waldek to poruszyl bo musze cos
SPROSTOWAC a bez jego pomocy nie smialabym z n o w u z tym wychodzic. Do tego
jeszcze, jakby tu ciagle za malo o kuminie
bylo - na privie byla tez prosba o to marokanskie zarlo ( nie powiem - polechtalo
mile od razu odpisalam).
Jak tak patrze wstecz cala sprawa o cumin zaczela sie na serio rozbijac i powracac
(moze sie myle, wtedy dajcie po palcach) od
momentu jak wyskoczylam z moim marokanskim przysmakiem. Do dzisiaj wydaje mi sie ze
od tamtego momentu z mielonego kminku zrobilismy
KUMIN. Ludziska chca robic zakupy "na spole", sypia pewnie kumin do mojego przysmaku
itd, a tak nie ma byc !!!!
Nie chce zadzierac nosa i wracac do mojego przepisu, ale blagam NIE KUMIN do tego.
Tylko mielony kminek w pudrze oke ????? Dobrze???
A tak poza tym ciesze sie ze mnie dluzej nie bylo, bo bym nie wyrobila z czytaniem.
Od dzisiaj WTRACAM SIE do dyskusji.
Goraaaaaaaaaaace pozdrowienka
M-gosia.

1. Data: 2001-10-26 21:04:37

Temat: Re: Jejuuuuu znowu ten cumin
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

<m...@h...com> a écrit dans le message :
9rcgim$i5c$...@n...xs4all.nl...
> [...]
> Nie chce zadzierac nosa i wracac do mojego przepisu, ale blagam NIE KUMIN
do tego. Tylko mielony kminek w pudrze oke ????? Dobrze???

uff, Molgos, jezeli Twoj "mielony kminek" to kminek, no to "no problem"....
ale w Pl. jest od dawna trudno o cumin, a marokanska kuchnia nie na kminku
sie opiera, lecz na cumin... i cala lista o tym wie, od 6ciu miesiecy watki
o tym...

podsumowuje :
1. nie ma w Polsce demokratycznego dostepu do "cumin" czyli "rzymskiego
kminu"
2. Grupa wie o tym...
3. Grupa sie martwi
wiec, blagam, nie utozsamiaj kminku z kminem !
--
Niesz !

1. Data: 2001-10-26 22:24:28

Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> No wlasnie, ja chyba gdzies nie kontaktuje.
A tak zeby krotko, to: ma sie nazywac dzintan- "mielony kminek". I to chyba jest
naprawde spudrowany kminek, tylko reki za to nie
dam, bo ten zapach w ogole kminku nie przypomina.
Ale sama juz nie wiem....

1. Data: 2001-10-26 22:50:25

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

<m...@h...com> a écrit dans le message :
9rco3k$4af$...@n...xs4all.nl...
> A tak zeby krotko, to: ma sie nazywac dzintan- "mielony kminek". I to
chyba jest naprawde spudrowany kminek, tylko reki za to nie
> dam, bo ten zapach w ogole kminku nie przypomina.
> Ale sama juz nie wiem....

byl taki dobry post Waldemara K.
ktory podsumowywal sytuacje w Pl. : kmin (rzymski) = nie jest kminkiem.

ale tu i tak, comiesieczne bitwy homeryckie o wytlumacznie roznicy... bo w
Eu. Zach. nikt (prawie) kminku nie zna, nie uzywa... a w E. Wsch. cumin to
tak samo... (ni mo i ni mo)

ps. jur=tro kontynuuje, bo sie wlasnie "Buffy" sie zaczela (2gi sezon)
pa pa !

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2001-10-27 06:57:57

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>ps. jur=tro kontynuuje, bo sie wlasnie "Buffy" sie zaczela (2gi sezon)
>pa pa !
>
>Ewcia

Ktora seria? czy przez "sezon" masz na mysli serie? czy jest juz
Angel? I Spike?
W UK istnieje cos co j est znienawidzone przez wszyskich
doroslych , ktorzy byli dziecmi ...seed cake. jest to ciasto z
kminkiem, rodem stad...

co do wojen homeryckich - proponuje przyslac worek cuminu do PL i
np Mechcia bedzie rozporowadzac, pchac dalej, niech sobie ludzie
to probuja i dochodza do wnioskow.. To co z tym biznesem, Ewa?

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-10-27 07:17:24

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> a écrit dans le message :
8...@4...com...
> [...]
> np Mechcia bedzie rozporowadzac, pchac dalej, niech sobie ludzie
> to probuja i dochodza do wnioskow.. To co z tym biznesem, Ewa?

Ta seria w ktorej Buffy jest juz na studiach (kolezanka z akademika okazala
sie byc 3000letnim demonem)

Cumin : niestety konkurencja sie wytworzyla... ktos chyba w Gdansku znalazl,
no i w Warszawie... nie wiem czy wyjdzie ta joint-venture.

Ewcia
(wczesnie obudzona przez kanarka)

--
Niesz !

1. Data: 2001-10-27 08:37:42

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
znalazl,
> no i w Warszawie... nie wiem czy wyjdzie ta joint-venture.

Gdzie, gdzie, gdzie w Gdansku??? Mówcie natychmiast, ja chce cumin!!

Wkn

1. Data: 2001-10-27 09:27:01

Od: "brimpke" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> no i w Warszawie... nie wiem czy wyjdzie ta joint-venture.

A w Warszawie to gdzie bo ja tez chetna by byla.
Daga

1. Data: 2001-10-27 11:01:53

Od: waldemar <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Eu. Zach. nikt (prawie) kminku nie zna, nie uzywa... a w E. Wsch. cumin to

ja mam to szczęście mieszkania w europie środkowej i jest i to i to ;-))
Używanie kminku "do wszystkiego" przejąłem od ojca, bo na Śląsku kminek był
często używany do potraw z kapusty (cel chyba wiadomy, oprócz smaku
oczywiście). No i mieliśmy kapuśniak z kminkiem, kiszoną z kminkiem itd. W
Berlinie gotując z kumplami na studiach robiliśmy często schabowy z
kminkiem. Duży kawał się smażyło, trochę zjadło, a reszta na zimno na chleb.

Kumin przyszedł do mnie z drugiej strony, właściwie nie z tej samej, bo z
Chin. Też koledzy ze studiów, zaprzyjaźniliśmy się, no i znowu gotowanie
różności. Oni mieli taką wschodnio-zachodnią kuchnię i przynieśli kiedyś
kumin do woła w woku. Tak mi się to spodobało, że wyruszyłem na łowy. Potem
w USA wyłaniałem smak kuminu w chili/taco/burrito.

Ostatnim nabytkiem kminkowym jest kmin czarny, czyli po polsku czarnuszka.
Do chleba jest niezastąpiona.

Tak, że u mnie na półce stoi 5 słoików z kminkami, normalny i cumin w
wersji "pchełkowej" i mielonej, oraz pchełkowa czarnuszka (to naprawdę
wygląda jak pchła)

Waldek

1. Data: 2001-10-29 13:06:26

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wkn <w...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9rdrqc$n7p$...@n...tpi.pl...

> Gdzie, gdzie, gdzie w Gdansku??? Mówcie natychmiast, ja chce cumin!!
>
> Wkn

Klif - w sklepie kolonialnym

Jola L-L

prawe olomaucke
Gofry
OT - ale dla milosnikow kotow i wyszywania
Perwersyjna surowka- nic :)
OT - ale dla milosnikow kotow i wyszywania