Jemiola - mozna szczepic ?

1. Data: 2002-10-27 17:06:45

Temat: Jemiola - mozna szczepic ?
Od: "Theurge" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No wlasnie-jak w temacie.
Czy ktos z Grupowiczow eksperymentowal kiedys ze swiadoma uprawa jemioly ?
Zastanawiam sie, czy jest mozliwosc zaszczepienia tej rosliny, np na
ukorzenionej podkladce z galezi topoli? A moze lepiej probowac z nasionami ?
IMO moznaby cos takiego calkiem ciekawie wykorzystac...

--
Theurge
"When you wish upon a star, don't let yourself fall..."

2. Data: 2002-10-28 11:09:53

Temat: Re: Jemiola - mozna szczepic ?
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Theurge" <d...@w...pl> wrote in
.pl:

> [...]
> rosliny, np na ukorzenionej podkladce z galezi topoli? A moze lepiej
> probowac z nasionami ? IMO moznaby cos takiego calkiem ciekawie

Zagadnienie ciekawe.
Dotychczas mialam kontakt z ludzmi, ktorzy ze lzami w oczach oczekiwali
rady, jak sie tego swinstwa pozbyc z ukochanej jablonki...
No ale skoro chcesz :-)
Nie slyszalam, zeby ktos szczepil, ale sadze, ze przy tak zmodyfikowanych
korzeniach jak ma jemiola to moze byc niemozliwe.
Zeby nasiona wykiekowaly, powinny przejsc przez uklad pokarmowy - jak sa
lekko nadtrawione to dobrze kielkuja. Ale NIE JEDZ TEGO SAM! tylko
przypilnuj gdzies pod kepa jemioly, gdy urzeduja na niej ptaki. Co prawda
wiekszosc nasion bedzie poprzylepiana go galezi (ptaki czesto maja klopot z
pozbyciem sie wyprodukowanego odpadu, bo jest lepki i wycieraja go o
galazki - nasiono od razu trafia do odpowieniego srodowiska), ale cos
powinno spasc. Mozesz tez wziac nienaruszone nasiona, obrac ze skorki i
miazszu, lekko przetrzec pilnikiem albo papierem sciernym (pewnie bedzie
sie slizgac albo lepic, albo oba na raz :-) i przylepic na drzewo, ktore
chcesz oslabic :-)
Aha! Jak Ci urosnie, to dosc szybko bedzie jej pelno w calej okolicy :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.

3. Data: 2002-10-28 11:31:21

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nasionami ?
> IMO moznaby cos takiego calkiem ciekawie wykorzystac...

Próbuj z nasionami położonymi w zagłębieniach kory, tak w okolicach
grudnia; a szczepienie powiadasz? Daruj sobie.
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

4. Data: 2002-10-28 11:41:50

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in
8:

> Nie slyszalam, zeby ktos szczepil, ale sadze, ze przy tak
> zmodyfikowanych korzeniach jak ma jemiola to moze byc niemozliwe.
Zeby wyjasnic do konca - ona nie rosnie NA drzewie, ona wrasta W drzewo -
musi miec wyksztalcone haustoria = ssawki, zeby zyc. Proste zrosniecie nic
by nie dalo.
Pozdr. - Ewa Sz.

5. Data: 2002-10-28 12:28:23

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zeby wyjasnic do konca - ona nie rosnie NA drzewie, [...]

Eeee tam, rośnie NA widziałem nie raz, tyle, że traktuje go jak inne
rośliny glebę.
;-)

6. Data: 2002-10-28 12:44:05

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy" <0...@m...pl> wrote in news:apjag2$46o$1@news.gazeta.pl:

> Eeee tam, rośnie NA widziałem nie raz, tyle, że traktuje go jak inne
> rośliny glebę.
To co widziales to tylko niewielki fragment, a gleba nie ma wiazek
pzrewodzacych :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.

7. Data: 2002-10-28 14:27:26

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To co widziales to tylko niewielki fragment,

Przeca wiem, że wszystkich nie widziałem!

> a gleba nie ma wiazek pzrewodzacych :-)

To prawda, dlatego jemioła rośnie tylko na drzewach.
:-)

8. Data: 2002-10-28 18:51:23

Od: j...@c...pl (Jan P. Cieciński) szukaj wiadomości tego autora

Ewa Szczę?niak napisała:

> Zeby nasiona wykiekowaly, powinny przejsc przez uklad pokarmowy - jak sa
> lekko nadtrawione to dobrze kielkuja. Ale NIE JEDZ TEGO SAM!
Ciach!

Nasiona jemioły kiełkują w ciemności. (Przeczytane w podręczniku, którego
nazwy nie pamietam.)

--
Pozdrawiam, Jan
http://members.chello.pl/j.ciecinski

9. Data: 2002-10-28 19:12:38

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nasiona jemioły kiełkują w ciemności. (Przeczytane w podręczniku,
którego
> nazwy nie pamietam.)

Mam nadzieję, że nie był pisany cyrylicą?
;-)))

10. Data: 2002-10-28 20:57:28

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan P. Cieciński" <j...@c...pl> napisał w wiadomości

> Ciach!
>
> Nasiona jemioły kiełkują w ciemności. (Przeczytane w podręczniku, którego
> nazwy nie pamietam.)

A może w żołądkach ptaków ?

kochany J.Krzysztof Chiliński j...@p...pl
Serwis "muszlowcowy" http://republika.pl/jkch1