Re: Jeste metoda... (teraz: łatwa lektura)

Data: 2002-01-30 13:04:04
Temat: Re: Jeste metoda... (teraz: łatwa lektura)
Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl>

Dariusz wrote:

> [LT:]
>
> Nie gniewaj sie, ale ktory podrecznik ze studiow
> uznajesz za trudny wedlug siebie ?
> Wskaz ksiazki w ksiegarni medycznej
> ktore uznajesz za trudne dla siebie.
> Wtedy poznamy z czym masz problemy.

:-))) A toś trafił! Nie będę się gniewał :-))) Tak się złożyło, że skończyłem studia
medyczne bez
większych problemów :-) co nie przeszkadza mi uważać, że część podręczników nadaje
się do
wyrzucenia, bo albo są zagmatwane, albo brakuje w nich istotnych informacji, albo są
przestarzałe.
Żeby to dostrzec, trzeba zgromadzić trochę wiedzy z dziedzin pokrewnych, przeczytać
inny
podręcznik z danej dziedziny - jednym słowem postudiować. Zajrzenie do jednego
podręcznika może
się skończyć dezinformacją - nie tylko z powodu złej woli czy niekompetencji autora,
także np. z
powodu nieprzygotowania czytelnika (np. nieświadomości istnienia medycznego desygnatu
słowa dobrze
znanego z języka potocznego).

> Pisales jedynie ze podreczniki medyczne sa trudne.
> Nie sa trudne, bo sa latwe.
> Wystarczy sie udac do ksiegarni, biblioteki medycznej
> i wziac z polki interesujaca pozycje i zaczac czytac.
> Zawsze mialem w domu tony ksiazek z roznych dziedzin
> i naprawde z przyjemnoscia czytalem ksiazki medyczne

Z przyjemnością czytałeś tony książek medycznych, które są łatwe - a oto efekty tej
lektury:

> Kupilem tabletki magnezowe [...]
> - w tabletce 1000 mg magnez ,
> wapn, krzem i witaminy stanowia
> 312 mg, czyli mniej niz 1/3
> a reszta to mikrokrystaliczna celuloza, szelak, talk
>
> szelaku uzywaja stolarze do wytwarzania
> politury do politurowania mebli.
>
> talku uzywa sie do zasypywania rekawic,
> elementow gumowych, opon
> aby akumulowaly wilgoc
>
> a celuloza mikrokrystaliczna ?

Rzeczywiście książki medyczne to lektura lekka, łatwa i przyjemna. A jaka kształcąca!
Nie sposób
nie dostrzec także ewidentnych korzyści z podejścia interdyscyplinarnego do problemu!
(integracja
medycyny z meblarstwem)

Leszek