Juka - pytanie

1. Data: 2005-01-17 07:55:58

Temat: Juka - pytanie
Od: "Czarek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
od pewnego czasu zolkna mi liscie w juce. Na razie zzolkl tylko jeden ped.
Boje sie, ze moze pojsc to dalej - jak ja uratowac i co moze byc powodem ??

2. Data: 2005-01-17 08:51:39

Temat: Re: Juka - pytanie
Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czarek wrote:
> [...]
> Boje sie, ze moze pojsc to dalej - jak ja uratowac i co moze byc powodem ??

A co to znaczy jedeń pęd? Jeden liść, czy jedeń pień z całą rozetą na nim.
Jeśli jeden liść to może to być naturalne zjawisko.
Możliwe również, że ją nadmiernie podlewałeś i korzenie zaczęły gnić.
Juki należy podlewać dość często, ale nie zbyt obficie (w doniczce nie
może stać woda).
Jeśli da się roślinę bez problemu wyjąć, to obejrzyj korzenie. Jeśli
gniją to obetnij te
nadgniłe i ogranicz podlewanie. Może to być też choroba -zgnilizna
twardzikowa. Jej objawy to żółknięcie liści i mięki pień. Niestety tej
choroby nie da sie zwalczyć. Można tylko ukorzenić zdrowe rozety.

Pozdrawiam
Bea

P.S. O rośliny najlepiej pytać się na pl.rec.ogrody.

3. Data: 2005-01-18 21:19:23

Od: "J.S.K." <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> P.S. O rośliny najlepiej pytać się na pl.rec.ogrody.

lub pl.rec.rosliny.doniczkowe

Joanna

Panele podłogowe na PCV?
Biurko dla dziecka
Plytki Polcolorit Pompei Beige... pomocy!!
Nawilzacz
Lodówka - problem z wyborem