KARPATKA - ktokolwiek widział, ktokolwiek wie !!!

1. Data: 2001-10-18 12:34:36

Temat: KARPATKA - ktokolwiek widział, ktokolwiek wie !!!
Od: "Kasia Mazur" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

twardo postanowiłam, że upiekę karpatkę jak za dawnych czasów, TYLKO
ZGUBIŁAM PRZEPIS !!!!!!!!!
POMOŻECIE ????
dobrzy ludzie???????

Kasia

1. Data: 2001-10-18 13:15:39

Temat: Re: KARPATKA - ktokolwiek widział, ktokolwiek wie !!!
Od: Tomek &quot;Leopard&quot; W. <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kasia Mazur" <m...@p...onet.pl> napisał / wrote:

> twardo postanowiłam, że upiekę karpatkę jak za dawnych czasów, TYLKO
> ZGUBIŁAM PRZEPIS !!!!!!!!!
> POMOŻECIE ????
> dobrzy ludzie???????

5 jajek,
szklanka wody,
tyleż wody,
pół kostki masła,
odrobina soli.

krem:
pół porcji "standardowej" paczki budyń (ugotowanegeo oczywiście),
troszkę cukru plus cukier waniliowy jedno żółtko,
pół kostki masła.

Zagotowujemy wodę z masłem i solą, wsypujemy mąkę, mieszamy bardzo
dokładnie łyżką lub mikserem,nie zdejmując garnka z ognia.
Gdy ciasto zacznie się robić przezroczyste, zdejmujemy garnek z ognia i cały czas
ubijając dodajemy jajka (po jednym !). Ubijanie kończymy, gdy ciasto wystygnie.
Tak przygotowane ciasto trzeba teraz rozsmarować na blachach (dobrze wyłożyć je
papierem do pieczenia) i pieczemy w 220 st. C przez 15-20 minut.
Krem:
Ucieramy masło z żółtkiem oraz cukrem waniliowym, dodajemy budyń (po trochu). Kremem
przekładamy ciasto.
To wszystko.
To przepis spisany z "opowieści" wielbiciela wypieków - ja nigdy nie próbowałem.
Podobno jest sprawdzony, ale odpowiedzialności nie biorę.
Pozdrawiam.
Tomek Leopard W.

kluski slaskie
Kto zgłaszał wkupne arabskie z dzintoirą?
smietana i oshin
Odp: sos winegret
utopione rogaliki