KAWA UZALEŻNIA!!!

1. Data: 2002-03-22 13:56:02

Temat: KAWA UZALEŻNIA!!!
Od: "Kasia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może o tym wiecie, ale muszę ostrzec przed tym wszystkich, którzy w to nie
wierzą!!! KAWA NA SERIO UZALEŻNIA!!!!!! Jestem na to doskonałym przykładem!
Mam niecałe 16 lat (!!!) a już trudno jest mi funkcjonować bez jednej kawy
dziennie. Tzn. teraz jest już lepiej, bo moja rodzina w porę zorientowała
sie, że piję ostatnio za dużo (kawy oczywiście!). I teraz jestem na czymś
odwykopodobnym! Ale jak spada na dworze ciśnienie, to jest ze mną baaaaardzo
kiepsko!
A to wszystko zaczęło sie od takiego okazjonalnego popijania kawy...
No dobra, nie będę się już więcej na ten temat rozwodzić!!! Ale jeśli ktoś
jeszcze w to nie wierzy, to niech pisze!!!!!
Pozdrawiam!!!
Kaśka

2. Data: 2002-03-22 23:10:51

Temat: Re: KAWA UZALEŻNIA!!!
Od: emes <e...@A...W.SYGNATURCE> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 22 Mar 2002 14:56:02 +0100, Kasia wrote:

> [...]
> odwykopodobnym! Ale jak spada na dworze ciśnienie, to jest ze mną baaaaardzo

oczywiście, że uzależnia. kawa to stymulant, a one są straszne jeśli
chodzi o wywoływanie zależności. na szczęście kawka jest "miękką"
używką, do tego legalną, więc z jej powodu na dworcu się nie wyląduje,
ale samopoczucie można sobie bardzo zepsuć.
u kofeinowych "hardkorowców" :) po odstawieniu pojawiają się nawet
symptomy fizycznego głodu - bóle głowy, drżenie mięśni, pocenie się.

zauważyłem, że codzienna kawa przestaje wywoływać u mnie pożądane efekty
juz gdzieś po tygodniu-dwóch. miejsce przyjemnej energii zajmuje frustrujące,
nieznośne pobudzenie. przyspieszenie myśli połączone zazwyczaj z
niewyspaniem (bo to najczęstszy powód picia kawy) i nienajlepszym
humorem sprawia, że rozmyślam nad nieprzyjemnymi rzeczami, mimowolnie
skupiam się nad nimi. a wtedy trudno wziąć się do konstruktywnego
działania, więc cała korzyść z kawy znika. brak aktywności frustruje
jeszcze bardziej, a potem się jedzie spiralą w dół...
dlatego przestałem ją pić regularnie i namawiam rodzinę do "odwyku" ;)

najlepszym sposobem na pobudzenie energii jest wyspanie się i, jeśli
mamy intensywnie wykorzystywać nasz intelekt - lekki wysiłek fizyczny przed. jak
na razie lepszego sposobu nie znalazłem... czas na sen trudno znaleźć,
ale druga część jest łatwa do zrealizowania - do pracy/szkoły jeździmy
rowerkiem. szybko. :)

a kawkę można przy specjalnej okazji, np. gdy padamy na pysk, a _musimy_
być precyzyjni i aktywni. nie częściej niż raz na kilka dni. możliwie
słabą! :))

--
* ja * e...@h...pl *
<echelon mode="alert"> terrorism, osama bin laden, world trade center, fbi, cia,

3. Data: 2002-03-25 12:17:11

Od: Anna <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

emes wrote:
> najlepszym sposobem na pobudzenie energii jest wyspanie się i, jeśli
> mamy intensywnie wykorzystywać nasz intelekt - lekki wysiłek fizyczny

...i yerba, zapomniales o yerbie ;)

--
anna

4. Data: 2002-03-26 12:39:40

Od: "lulu1" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

yerba mate ?

5. Data: 2002-03-26 19:11:47

Od: emes <e...@A...W.SYGNATURCE> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 25 Mar 2002 13:17:11 +0100, Anna wrote:

> ...i yerba, zapomniales o yerbie ;)

fakt, przyjemna jest :) nie daje kopa, tylko ogólną zwyżkę formy. choć
ten stan po dużych ilościach też jest dość ciekawy ;> no ale nie wciąga
nawet przy codziennym używaniu - jak mi się skończy, nie chce mi się
ruszyć do sklepu po nową porcję :))

6. Data: 2002-04-10 19:20:22

Od: "Poink" <p...@o...z.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ten stan po dużych ilościach też jest dość ciekawy ;> no ale nie wciąga
> nawet przy codziennym używaniu - jak mi się skończy, nie chce mi się

Yerba ? co to ?

uzaleznienie od dotyku
Re: Czy to prawda ze...
RE:Czy to prawda ze........