KOMUNIA - czy ktoś jeszcze przyjmuje gości w domu?

31. Data: 2006-03-31 11:05:20

Temat: Re: KOMUNIA - czy ktoś jeszcze przyjmuje gości w domu?
Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak wrote:

> Dunia, gdzie Ty tam widzisz luksus? ;-)

To nie ja... Moja mama tez wynajela kucharke, zeby gotowala na moje
przyjecie komunijne, wiec dla mnie to jest calkiem normalne :-)

D.
--
Sharks cause fatal injuries to about 12-25 humans per year.
Humans kill about 100 million sharks per year.

32. Data: 2006-03-31 11:51:07

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak napisał(a):

> Dunia, gdzie Ty tam widzisz luksus? ;-)

Nie chodzi o kretyńskie podejście Duni do luksusu (o ile to luksus).
I nie chodzi o luksus - mi przynajmniej. Chodzi o to, że nieodmiennie
zniesmacza mnie robienie z Pierwszej Komunii niewiadomo czego. To jest
bardzo ważne wydarzenie w życiu katolika, ale nie powinno ono być
obchodzone w ten sposób. Duże ilości gości, prezenty na zasadzie "kto
kupi droższe i bardziej nie związane z sakramentem", sukienka komunijna
bardziej wystawna niż ślubna. To jest tak jak z Bożym Narodzeniem -
ludzie zapomnieli co w tym jest ważnego.

--
Elske

http://elske.freehost.pl/
*Ludwik XIV był samolubem. Twierdził, że Francja to ja.*

33. Data: 2006-03-31 11:52:14

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Z. napisał(a):

> To juz zalezy od tego jakie kto ma układy w rodzinie.
> U nas, ponieważ stosunki rodzinne są OK - chociaż nie bardzo serdeczne - a i
> dzieci się dobrze znają i lubią (są rówieśnikami) to nie widzę powodu do nie
> zapraszania.

U nas też są OK. Ale i tak bym nie zaprosiła. Ja osobiście oczywiście.

34. Data: 2006-03-31 12:04:01

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elske wrote:

> Nie chodzi o kretyńskie podejście Duni do luksusu

Ciekawe, skad wiesz, jakie mam, skoro rzekomo masz mnie w kaefie (lol).
Ja sie nie zyluje, jak ktos sobie zamowi kucharke czy catering na
wieksze wydarzenie rodzinne.

> zniesmacza mnie robienie z Pierwszej Komunii niewiadomo czego. To jest
> bardzo ważne wydarzenie w życiu katolika, ale nie powinno ono być
> obchodzone w ten sposób. Duże ilości gości,

Wlasnie dlatego, ze jest to bardzo wazne wydarzenie, sa dzieci, ktore
ciesza sie, kiedy dzieli je z nimi rodzina (takze ciocie, wujkowie).
Naprawde ciezko znalezc w tym cos nagannego.

D.

35. Data: 2006-03-31 12:11:29

Od: chomik <chomik1979@BEZ_TEGOo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzisiaj *krys* napisał(a),a było to tak:

>ale
> mój mąż to istna rozpusta - troje rodzeństwa.

Tak czytam i zaczynam mieć te wizje komunijne. Jejku za dużo tego : mój
brat z żoną i córką, tata, mama, mąż, ja, brat męża z żoną ( do tego czasu
mogą dużo bachorków mieć), siostra nr 1 z mężem ( bo chyba będzie za
niedługo), siostra nr 2 ( z mężem i bachorkami), siostra nr 3 ( z mężem i
bachorkami), 2 prababcie Maćka i jeden pradziadek ( jego nie będzie) i w
ostateczności ciasto się mu zawiezie. Dużo tego jest.

--
Aga, Maciuś ( 21.06.2002)

36. Data: 2006-03-31 12:15:11

Od: chomik <chomik1979@BEZ_TEGOo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzisiaj *Elske* napisał(a),a było to tak:

> To jest
> bardzo ważne wydarzenie w życiu katolika, ale nie powinno ono być
> obchodzone w ten sposób.

I dlatego uważam, że takie ważne święto powinno się obchodzić z najbliższą
rodziną.

--
Aga, Maciuś ( 21.06.2002)

37. Data: 2006-03-31 12:16:42

Od: chomik <chomik1979@BEZ_TEGOo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzisiaj *Elske* napisał(a),a było to tak:

> U nas też są OK. Ale i tak bym nie zaprosiła. Ja osobiście oczywiście.

Jeżeli to zbyt osobiste to powiedź i przeproszę za pytanie, ale dlatego ich
nie zaprosiłabyś?

--
Aga, Maciuś ( 21.06.2002)

38. Data: 2006-03-31 12:21:42

Od: "kolorowa" <v...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dunia" napisała
> Wlasnie dlatego, ze jest to bardzo wazne wydarzenie, sa dzieci, ktore
> ciesza sie, kiedy dzieli je z nimi rodzina (takze ciocie, wujkowie).
> Naprawde ciezko znalezc w tym cos nagannego.

Ja też nie rozumiem, dlaczego ważne wydarzenia należałoby obchodzić tylko w
ograniczonym do minimum kręgu najbliższej rodziny? Tym bardziej, jeśli jest
to jedna z niewielu okazji, żeby spotkać się w większym lubianym gronie.

Małgosia

39. Data: 2006-03-31 12:22:55

Od: "gdaMa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

chomik wyklikał(a):
> [...]
> 3 ( z mężem i bachorkami), 2 prababcie Maćka i jeden pradziadek (
> jego nie będzie) i w ostateczności ciasto się mu zawiezie. Dużo tego

Na chrzcinach Marka było 24 osoby, na chrzcinach Majki planowane jest 35
osób (licze z dzieciarami)...
Marka chrzciny były przy okazji obiadem świątecznym (drugi dzień BN), Majka
bedzie na grilowo w nowym domu (he, he parapetówkę rodzinną zalicze przy
okazji ;) )

--
Pozdrawiam *gdaMa* (Magda)
Marek (27.02.2000) i Majka (22.04.2005)

40. Data: 2006-03-31 12:23:01

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dunia" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

> To nie ja... Moja mama tez wynajela kucharke, zeby gotowala na moje
> przyjecie komunijne, wiec dla mnie to jest calkiem normalne :-)

Moja nie wynajmowała, bo nie było powodu. Co dla mnie też jest normalne. Ale
minęło naście lat i moje dziecko mogło by się niemaniem komunijnego
przyjęcia poczuć urażone. Miej namiar na ewolucyjny postęp, Dunia...

Nadal nie wiem, co ma piernik...

Qra

Urodziny dla 5-7 latka
Dewocjonalia i galanteria komunijna dla dzieci
gdzie dobry stomatolog i ortodonta Wawa Kabaty?
jakie wybrac liceum? Boszzz, cale zycie trzeba cos wybierac...
Ot, pierwsza klasa - POMOCY!