/KORALIKI o.o.o.o.o.o/ - problem

1. Data: 2005-07-27 13:15:11

Temat: /KORALIKI o.o.o.o.o.o/ - problem
Od: Gamon' <robaczyfka_M@LPA_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Wlasnie robie cosiowe cos z koralikow - takie niby nic, wzor z darmowych
ulotek, ale trzeba od czegos zaczac.
I mam maly klopot - koraliki sie:
1. odwracaja :(
2. ukladaja krzywo :(

Ad. 1
Jest sobie kwiatek z 6 koralikow + 1-srodek i to sie obraca w roznych
kierunkach (na calej dlugosci zylki), czyli na szyi jeden cfiet jest
normalnie, inny do gory....no, nozka, a jeszcze inny jakos bokiem.

Ad. 2
wyglada to np. tak:
___*---*___*___*--- (sekwencja przypadkowa, nie powtarza sie w jakis
szczegolny sposob)

gdzie: "___" i "---" to kilka koralikow tej samej wielkosci jeden za
drugim; "*" to kwiatek (z kilku koralikow - j.w.).

Nie wiem, dlaczego tak sie dzieje. Nie jest naciagniete zbyt mocno lub
luzno. Czy ktos mial podobny problme? Zylka jest baaaaaaaaaaaardzo
cienka, bo na grubej to byla kompletna kleska i do tego nie dawalo sie
wygodnie przewlekac.

Pozdrawiam,
robal.

2. Data: 2005-07-27 20:01:18

Temat: Re: /KORALIKI o.o.o.o.o.o/ - problem
Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> luzno. Czy ktos mial podobny problme? Zylka jest baaaaaaaaaaaardzo
> cienka, bo na grubej to byla kompletna kleska i do tego nie dawalo sie

witam,
żyłka nie może być skręcona, jeżeli jest widzisz jakie są efekty.
Zauważyłam, że "efekt skręcenia" powstaje :
1. na żyłce kupowanej "na metry",
2. w przypadku wielorazowego używania tego samego kawałka żyłki
(pomyłka w nawlekaniu koralików, zmiana koncepcji),

a może spróbujesz na cienkim 0,2 - 0,25 mm, posrebrzanym drucie,

pozdrawiam i życzę zadowolenia z rękodzieła
Graża

3. Data: 2005-07-28 09:42:58

Od: Gamon' <robaczyfka_M@LPA_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

g...@p...onet.pl wrote:
> żyłka nie może być skręcona,
Nie jest :)

> Zauważyłam, że "efekt skręcenia" powstaje :
> 1. na żyłce kupowanej "na metry",
To jest bardzo dobrej jakosci zylka wedkarska :) - kosztowala mnie
spoooro kasy. Na tej "specjalnej" do koralikow, kupionej w pasmanterii,
to dopiero byla tragedia....

> 2. w przypadku wielorazowego używania tego samego kawałka żyłki
Nie jest, jak mi cos nie wychodzi, to taki skrecony kawalek zylki
wywalam, bo ja ide na calosc ;) - jak juz mi nie wychodzi, to calosc.

> a może spróbujesz na cienkim 0,2 - 0,25 mm, posrebrzanym drucie,
Moze nasptepnym razem, teraz juz mam skonczony naszyjnik i nei chce mi
sie go od nowa robic.

Pozdrawiam,
robal.

4. Data: 2005-07-28 19:14:28

Od: "Izulka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a może spróbujesz na cienkim 0,2 - 0,25 mm, posrebrzanym drucie,
>
> pozdrawiam i życzę zadowolenia z rękodzieła
> Graża

ech... a gdzie takowy drucik mogę kupić?
gdzie w ogóle można kupić cienki drucik do koralików?
zwłaszcza w Łodzi?

pozdrawiam
Iza

5. Data: 2005-07-29 06:19:33

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> ech... a gdzie takowy drucik mogę kupić?
w sklepach internetowych, szczególnie polecam qnszt.pl hand-made

6. Data: 2005-07-29 08:00:16

Od: Gamon' <robaczyfka_M@LPA_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Izulka wrote:
> ech... a gdzie takowy drucik mogę kupić?
> gdzie w ogóle można kupić cienki drucik do koralików?
> zwłaszcza w Łodzi?
W dowolnym sklepie, w ktorym mozna kupic drut na metry lub na szpulkach
- przeciez to nie musi byc jakis SPECJALNY do koralikow.

Pozdrawiam,
robal.

7. Data: 2005-07-29 10:38:28

Od: "Izulka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> gdzie w ogóle można kupić cienki drucik do koralików?
> W dowolnym sklepie, w ktorym mozna kupic drut na metry lub na szpulkach -
> przeciez to nie musi byc jakis SPECJALNY do koralikow.

oblazłam wszystkie możliwe sklepy łącznie z hurtowniami :-(
nie znalazłam nic na tyle cienkiego żeby zmieściło się w koralik :-(
sprzedawcy oferowali mi jedynie kable w izolacji które musiałabym sobie
obrać :-(

pozdrawiam z Łodzi
Iza

8. Data: 2005-07-29 12:12:12

Od: Gamon' <robaczyfka_M@LPA_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Izulka wrote:
> nie znalazłam nic na tyle cienkiego żeby zmieściło się w koralik :-(
> sprzedawcy oferowali mi jedynie kable w izolacji które musiałabym sobie
> obrać :-(
To ci sprzedwacy jacys lewi sa - np. drut miedziany to mozna kupic nawet
taki cienki, jak wlos (dobrze sie uklada, nie lamie, nie skreca).
Wyjscie awaryjne: popytaj po znajomych, czy ktos nie ma do wyrzucenia
jakiegos starego zwoju - wystarczy odkrecic pare wierzchnich wartsw i
reszta do uzytku.

Pozdrawiam,
robal.

9. Data: 2005-07-29 12:20:14

Od: "Izulka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To ci sprzedwacy jacys lewi sa - np. drut miedziany to mozna kupic nawet
> taki cienki, jak wlos (dobrze sie uklada, nie lamie, nie skreca).

i wlasnie bardzo takiego potrzebują bo marza mi sie koralikowe kwiatki ;-(

> Wyjscie awaryjne: popytaj po znajomych, czy ktos nie ma do wyrzucenia
> jakiegos starego zwoju - wystarczy odkrecic pare wierzchnich wartsw i
> reszta do uzytku.

myślisz że nie pytałam??

pozdrawiam
Iza

10. Data: 2005-07-29 13:52:31

Od: Gamon' <robaczyfka_M@LPA_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Izulka wrote:
> myślisz że nie pytałam??
No nie wierze, ze nikt nie ma, bo w kazdej domowej rupieciarni cos
takiego jest.... Przynajmniej w kregu osob, ktore ja znam :}
Moze po prostu nie chca sie podzielic.

Pozdrawiam,
robal.

[Inne] Film 'Skrawki życia"-dzis !
[kupię] Kram z robótkami
wystawa haftow w Lodzi
[xxx] przywitanie, poszukiwanie, pytanie
[xxx] White Lilies - poszukiwane z obłędem w oczach