kurwa mac

221. Data: 2007-06-19 22:46:02

Temat: Re: Kalizm
Od: "czeremcha " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

darked <d...@g...com> napisał(a):

> Jedynym wyjsciem IMHO jest rozpoczecie na masowa skale mieszanych
> ubezpieczen. Podstawowe uslugi ratujace zycie/leczenie chorob
> przewleklych jak cukrzyca/profilaktyke ciaz/szczepienia pokrywa choc
> nie 100% skladka NFZ, na pozostale ubezpieczasz sie prywatnie.

Taż ja o tym właśnie pisałam podając przykład Irlandii... O ubezpieczeniu
obowiązkowym uzupełnionym ubezpieczeniem prywatnym. I wykluczając przykład
Stanów Zjednoczonych jako wyjątku o innych zasadach.

> Tak jak w US _zawsze_ placisz pewna sume z wlasnej kieszeni za wizyte
> u lekarza. Proporcje byly chyba poczatkowo w czasach antycznych 10/50$
> [wizyta planowa/emergency]. Jak jestes ciezko i przewlekle chory czesc
> z tego jest zwracana przez opieke spoleczna. Wpakuj 25PLZ oplate za
> wizyte i zobacz jak topnieja kolejki.

Oczywiście, że tak. Po pierwsze - odpadną opowiadacze historii swojego
życia, którzy tylko po to chodzą do lekarza. Po drugie - nikogo nie będzie
miało prawa dziwić, że zażądasz pełnej informacji o swoim stanie, o
proponowanym sposobie leczenia i jego alternatywach, o rokowaniach. Nie
bedziesz się tułał od lekarza do lekarza z tym samym problemem usiłując
znaleźć takiego, który będzie dość komunikatywny, żeby ci sprawy wytłumaczyć
w zrozumiały dla ciebie sposób. Albo wreszcie da ci skierowanie na
odpowiednie badania mogące problem wyjaśnić. I zamiast trzech wizyt -
odbędziesz jedną.

> Wywal koniecznosc L4 dla ludzi ktorych zapalenie oskrzeli dopadlo na
> dzien lub dwa.

Od tego się można ubezpieczyć /można będzie ;-) /

> Dorzuc 100PLZ za dojazd karetki 50ZLP za zgoszenie sie osobiscie na
> pogotowie i obserwuj liczbe wyjazdow do zatwardzen i bolesnych
> miesiaczek. Deal?

Będzie mniej, oczywiste. I też z korzyścią dla wszystkich.

> Po prostu nie da sie robic medycyny przy 80%
> absolwentow medycyny chcacych pracowac gdzie indziej i bez X
> poloznikow na Y kobiet w ciazy.

Nie da się. Ale od dawna istnieje potężne lobby pragnących pozostawienia
obecnego statusu, bo jest dla nich wygodny. Jeśli ten status poprawić i
dodatkowo będzie bardziej intratny - lobby będzie jeszcze mocniejsze, a
straszenie prywatyzacją nasuli się.

> nie da sie przeniesc
> irlandzkiej skladki nad Wisle i obtrabic: tam placa taki procent
> pensji to jak tutaj zaplacimy taki sam % pensji to mamy druga
> Irlandie.

Zapomniałeś o opisywanym przeze mnie doubezpieczeniu się i częściowym
finansowaniu usług medycznych.

Aha, i wystarczyłoby wpuścić obce firmy ubezpieczające w tym zakresie.

Nie mówię o tym, że tam wszyscy są zadowoleni z przyjętych zasad i że
leczenie wyglada różowo. Ale na pewno te zasady są uczciwsze i wobec
lekarzy, i wobec pacjentów.

Ania

222. Data: 2007-06-19 23:01:50

Od: "czeremcha" <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha <c...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> straszenie prywatyzacją nasuli się.

Tam od razu nasuli - miało być "nasili".

Ania

223. Data: 2007-06-20 06:47:36

Temat: Re: strajki
Od: "Hesia" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "darked" <d...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...

>Proste. Zmieniasz gabinet.

bardzo proste... ale stowke jestem do tylu !
poza tym... sa to czasy gdzie kazdy ma traktowac swojego klienta grzecznie.
a latwiej jest znalesc 10 dobrych i kulturalnych fryzjerow niz 5 dobrych i
kulturalnych lekarzy.

>W ciagu ostatnich 18 lat bylo sporo strajkow i wywalczonych w ich
wyniku podwyzek w roznych branzach. Potrafisz podac przyklady gdzie
przyznajac podwyzki zdolano zmienic _NASTAWIENIE_ podwyzki owe
otrzymujacych? Ja niestety mam dziure w pamieci ale tez przyznaje ze
na biezaco dokladnie ostatnich 18 lat nie sledzilem.

zadnego strajku nie popieram, i gornikom tez bym nie dala... wiec nie wiem
czemu ty sie boksujesz tu ze mna z tymi gornikami.

--
Hesia
[WRO-tka]

224. Data: 2007-06-20 12:36:06

Od: darked <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Jun 20, 7:47 am, "Hesia" <h...@i...pl> wrote:
> Użytkownik "darked" <d...@g...com> napisał w
wiadomościnews:1182257765.553561.326730@q75g2000hsh.
googlegroups.com...

> bardzo proste... ale stowke jestem do tylu !

Podobnie jak przy kupowaniu zgbilych od wewnatrz jablek na straganie.
Jak chcesz postawic stojkowego mierzacego szerokosc usmiechu lekarza w
gabinecie to fajnie.

> poza tym... sa to czasy gdzie kazdy ma traktowac swojego klienta grzecznie.
> a latwiej jest znalesc 10 dobrych i kulturalnych fryzjerow niz 5 dobrych i
> kulturalnych lekarzy.

A nie mowilem ze neurochirurgia jest bardziej skomlikowana od
strzyzenia na jezyka?

> [...]
>
> zadnego strajku nie popieram, i gornikom tez bym nie dala... wiec nie wiem
> czemu ty sie boksujesz tu ze mna z tymi gornikami.

A jest _jakikolwiek_ strajk ktory popierasz? Czy tez wychodzisz ze
Wlasciciel Niewolnikow przepraszam prawodawca zawsze ma racje?
A jak nie ma to sie przeciez zawsze mozna zwolnic i zamiast nauczac
sanskrytu/przeszczepiac narzady opiekowac dziecmi lub ulice zamiatac?

225. Data: 2007-06-20 17:59:07

Temat: Re: kurwa mac
Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gdyby ironia przeszła obok ciebie i kopnęła cię w zad, nawet byśtego nie
> zauważyła...

Jeśli to była ironia, to odpadł ci kolejny argument.

Został ci jakiś (oprucz arogancji oczywiście)?

(tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz, -ii-> -i)
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,
ktury ludzie ociężali umysłowo

226. Data: 2007-06-20 20:01:57

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał w
wiadomości news:6132.00000139.46796aeb@newsgate.onet.pl...
> Został ci jakiś (oprucz arogancji oczywiście)?

Owszem, ale dyskusje staram się prowadzić używając argumentów
merytorycznych, których ty nie masz w zwyczaju stosować, więc faktycznie
szkoda czasu. Aha - sprawdź znaczenie słowa "arogancja", zdaje sie, że masz
też problem z odpowiednim zastosowaniem pewnych określeń.

Ewa

227. Data: 2007-06-20 21:06:23

Od: "p47" <p...@l...ru> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
orun.pl...

> tak ale jak powiedziałem w Polsce lekarz nie ma perspektywy
> uzyskania stabilizacji zawodowej i większych zarobków więc
> dla młodego lekarza po studiach w Polsce najsensowniejszym
> rozwiązaniem jest wyjazd za granicę

1.A zatem lekarze jadacy na saksy powinni płacić za odbyte studia, które im
społeczeństwo funduje przeciez licząc na to, że z ich wiedzy czerpać będzie
pożytek! - na tym polega umowa społeczna, która wg lekarzy ich pawem kaduka
ma nie obowiazywać!!
2. z drugiej jednak strony, gdyby w narzekania lekarzy uwierzyć, to moze
dobrze, ze nas nie leczą, bo logiczna analiza sytuacji prowadzi do wnisku,
ze w dużej części są to ludzie o wyjątkowo niskiej inteligencji, nie mający
umiejętnoości ani analitycznego rozumowania, ani zdolności wyciągania
wnioskówe, czy przewidywania rozwoju wypadków.
Albowiem , jesli (podkreslam, JEŚLI!) istotnie lekarze od lat przymieraja
głodem to ci , co tak walczą o dostanie się na te studia ani chybi muszą byc
nieco opóźnieni umysłowo, ża takiego wyboru dokonali, tym bardziej, ze
powszechne dośc jest zjawisko, ze to dzieci z rodzin lekarskich, a więc
przecież ci, co tę rzekomą marność lekarskiego losu powinni znać z
bezpośredniej obserwacji w zdecydowanie ponad przeciętnej części kontynuuja
zawód rodziców i często dziadków. A więc cóż? czyzby sami masochiści (nie
widac tego po nich:-), dr Judymowie (ale ich sposób traktowania pacjentów na
to nie wskazuje, a szczególnie bezwzgledne i egoistyczne porzucanie polskich
chorych;-), czy własnie moze sa ociężali umysłowo i nie potrafia wyobrazic
sobie swojej przyszłej nędzy!?;-)

Oczywiście pozostaje jeszcze druga możliwość,- lekarze to ludzie
inteligentniu i sprytni, którzy wiedzą b. dobrze , gdzie leżą konfitury,
więc dlatego na medycynę się pchali, ale tez i wiedzą, że płakać trzeba, bo
może uda się szantażem od społeczeństwa jeszcze więcej wyszarpać.
tertium non datur..

p47

228. Data: 2007-06-20 21:29:25

Od: "p47" <p...@l...ru> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha " <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> .. i dalej napisał bardzo rozsądne i mądre słowa.
>
> Cieszę się niezmiernie, że mogę się w zupełności z Panem zgodzić. I nie
> ujmując dobrym lekarzom do prawa zarabiania dobrych pieniędzy, a pacjentom
> do dobrego leczenia - doszliśmy chyba do porozumienia, że nie w odgórnych
> podwyżkach, a w zmianie systemu leży możliwość poprawy sytuacji - dla
> wszystkich - zarówno lekarzy, jak i pacjentów.

A uzupełniając powyzsze słowa chciałbym przypomnieć, że nie nos dla
tabakiery, a tabakiera dla nosa, a przynajmniej tak byc powinno!
A zatem system słuzby zdrowia powinien byc tak skonstruowany, aby przede
wszystkim jak najlepiej pacjentom słuzył, a warunki pracy lekarzy
nalezałoby, jako pochodna tego celu, tak uregulowac, aby najlepiej
realizowali ten najwazniejszy, nadrzedny cel.
Obecny system jest niewatpliwie niedoskonały ale... czy istotnie
ustanowienie na zasadzie własciwie urawniłowki wysokich, jak na polskie
warunki i mozliwości, płac lekarskich, w tym minimalnych poprawi stosunek
lekarzy do pacjentów, ich wiedzę fachową i zaangażowanie, zwiekszy odpornośc
na korupcje i wyeliminuje widoćzn\ą w tym srodowisku pazerność, zadufanie,
egoizm korporacyjny (wg orzeczeń sadu dyscyplinarnego polscy lekarze sa
prawie nieomylni;-) itp.
Obawiam się, ze takie uprzywilejowanie materialne lekarzy tylko dlatego, ze
sa lekarzami sytuacji pacjenta nie polepszy, ale byc może nawet pogorszy..

p47

229. Data: 2007-06-21 18:41:38

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "p47" <p...@l...ru> napisał w wiadomości

> tertium non datur..

Jest jeszcze pare

230. Data: 2007-06-22 02:04:22

Od: "p47" <p...@l...ru> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Li" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "p47" <p...@l...ru> napisał w wiadomości

> Jest jeszcze pare

A mianowicie...?

p47

magnes i wapn-nie brac razem?
podwyszone ASO-o czym swiadczy?
Lekarz pierwszego kontaktu - pytanie o zapisanie ;]
Zawroty głowy
o ile cukrzyca skraca zycie?