Kamienne krajobrazy

1. Data: 2002-10-07 13:00:29

Temat: Kamienne krajobrazy
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Kwietniku 1/2000 wyczytałem: "Mistrzowie bonsai często tworzą w
pojemnikach miniaturowe roślinne pejzaże, ozdobione kamieniami. Są też
artyści, którzy zbierają i eksponują same kamienie. Sztuka ta nazywana jest
suiseki". Sztuka ta wywodzi się z Chin i ma ponad 2000 lat. W suiseki można
wyróżnić style abstrakcyjme i krajobrazowe. Na świecie jest wiele
organizacji zrzeszających miłośników suiseki.
Ponieważ mam dwa kamienie (abstrakcyjne) ze Śnieżki i Śnieżnych Kotłów
postaram się je wyeksponować na działeczce. Proszę o życzliwe sugestie.
Jarek Siedlecki

2. Data: 2002-10-07 13:32:28

Temat: Re: Kamienne krajobrazy
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W Kwietniku 1/2000 wyczytałem: "Mistrzowie bonsai często tworzą w
> pojemnikach [...]
> Ponieważ mam dwa kamienie (abstrakcyjne) ze Śnieżki i Śnieżnych Kotłów
> postaram się je wyeksponować na działeczce.

???
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

3. Data: 2002-10-07 18:49:30

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Ponieważ mam dwa kamienie (abstrakcyjne) ze Śnieżki i Śnieżnych Kotłów
> postaram się je wyeksponować na działeczce. Proszę o życzliwe sugestie.

Życzliwie połóż jeden na drugim ;-)
A poważnie to jakich oczekujesz porad ?

To ja napisze tak : jestem miłośnikiem malarstwa - szczególnie impresjonizm
, malarstwo zen , surrealizm.
Mam farby.
Oczekuję sympatycznych sugestii.

J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy" Milanówek
j...@p...pl j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch1
j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch2 - O rekinach
Praca : j...@i...pl - http://www.tymofarm.pl/

4. Data: 2002-10-07 20:23:00

Od: "Beata Werońska" <b...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czy twój ogród ma charakter ogrodu chińskiego, bo jeśli tak to O.K. te
kamienie
"zagrają jako "suiseki"., Jeśli nie, to sorry , kamienie pozostaną
kamieniami, rzeźbami
w ogrodzie a nie suiseki.
Beata Werońska

5. Data: 2002-10-08 11:22:25

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ponieważ mam dwa kamienie (abstrakcyjne) ze Śnieżki i Śnieżnych Kotłów
> postaram się je wyeksponować na działeczce. Proszę o życzliwe sugestie.

Seuseki to kompozycje na tacy ( takie bonsai bez roslin) - więc na działce to
będzie coś innego.

Pozdro
Jack

6. Data: 2002-10-08 11:34:59

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Too old..." <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Mam farby.
> Oczekuję sympatycznych sugestii.
> J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy" Milanówek
Miałem zamiar umieścić te kamienie (te i następne) gdzieś na działeczce, aby
przypominały mi miejsca z którymi jestem związany emocjonalnie. Nie mam
skalniaka i go nie zrobię. Oczka wodnego też nie. Ponadto żona jest na nie
bo miejsca na działeczce jest mało. Nawet suiseki jej nie wzruszyło.
Jarek Siedlecki
PS. Sugestia będzie wkrótce. Sympatyczność dyskusyjna

7. Data: 2002-10-08 17:19:48

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jarek Siedlecki
> PS. Sugestia będzie wkrótce. Sympatyczność dyskusyjna

No to tak Ci podpowiem.Jeśli mają być wyeksponowane to naokoło nich powinna
być przestrzeń ,pustka ;-))
A skoro działka mała,a żona jest przeciw to kiepska sprawa. Wkomponuj je tak
aby się Małżonce za bardzo nie rzucały w oczy - jak rozumiem wspomnienia ich
dotyczące są Twoje ,a nie Wasze i dla tego Małżonka jest na nie ;-)
Sympatycznym atramentem:

8. Data: 2002-10-08 17:23:11

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> aby

A jak duże są te kamienie? Po jeśli np. 20-30 cm średnicy, to jest kłopot z
wyeksponowaniem. Chyba żeby trawniczek z karmnika wokół zrobić:)

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2002-10-08 18:39:05

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co to jest karmnik, a konkretnie trawniczek z karmnika i jeszcze jak go
zrobić wokół?
Nic mi nie przychodzi do głowy. A kamienie dały się przynieść w plecaku.
Jarek Siedlecki

10. Data: 2002-10-08 19:17:14

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Co to jest karmnik, a konkretnie trawniczek z karmnika i jeszcze jak go
> zrobić wokół?
> Nic mi nie przychodzi do głowy. A kamienie dały się przynieść w plecaku.
>                    Jarek Siedlecki

Jak dały się przeniesc w plecaku to faktycznie nie za bardzo jest co eksponować
chyba że jakas bardzo interesująca faktura , kolor...
Jest możliwych pare trików kompozycyjnych by wydawały sie większe ...
Posadowic je tak by wydawały sie że wieksza część kamienia jest zagłębiona w
gruncie, pustka dookoła lub bardzo drobny żwirek - karmik oscisty ( sagina
subulata) faktycznie idealnie pasuje do takich kompozycji - karmik to bylinka
dorastająca do 2 - 3 cm przypominająca trawke - ma małe 3-4 mm białe kwiatki.
Można za kamieniami posadzić karłowe formy roślin np ; kosodrzewinę 'pumilio'

Pozdr
Jack

suszenie
Franklinia, co Duchy interesuje